پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | وعده بزرگ استاندار کرمان: 22 بهمن پروژه میدان آزادی بهره برداری می‌شود

وعده بزرگ استاندار کرمان: 22 بهمن پروژه میدان آزادی بهره برداری می‌شود





۳ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۱۷

وعده بزرگ استاندار کرمان:
22 بهمن پروژه میدان آزادی بهره برداری می‌شود

استاندار کرمان در حالی از پایان پروژه میدان آزادی در 22 بهمن سال جاری خبر داد که طبق گفته معاون عمرانی استاندار و فرمانده قرارگاه خاتم این پروژه با مشکلات مالی روبرو است.
11 مهرماه سال گذشته بود که پروژه زیرگذر آزادی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا آغاز شد. اگرچه در قرارداد شهرداری کرمان و این قرارگاه مدت‌زمان اجرای آن 24 ماه ذکرشده بود اما هر بار مدت‌زمان اجرای پروژه تغییر می‌کرد. علی بابایی شهردار کرمان در اولین روزهای آغاز عملیات اجرایی به ما گفت که سعی می‌شود این پروژه 20 ماهه (خرداد 96) به پایان برسد. حدود یک ماه بعد اما فرقانی معاون شهردار کرمان در جلسه شورای شهر اعلام کرد که در صورت حل مشکل تأسیسات، این پروژه 18 ماهه (فروردین 96) به پایان می‌رسد. اواخر آبان ماه 94 اما جواد فلاح، مدیر پروژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح کرمان در قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در حاشیه بازدید استاندار و جمعی از مسئولان از پروژه‌های شهری به «پیام ما» گفت: «قول داده‌ایم این پروژه را 24 ماهه تحویل دهیم اما امیدواریم با تدابیری که اندیشیده شده، به دلیل حساسیت این پروژه این زمان را به نصف تغییر دهیم و پروژه را 12 ماهه (مهر 95) به اتمام برسانیم.» شامگاه شنبه اما استاندار کرمان در آیین افتتاح فاز دوم بیمارستان نوریه اعلام کرد که 22 بهمن (17 ماهه) زیرگذر آزادی به بهره‌برداری می‌رسد.
رزم حسینی در حالی از پایان این عملیات تا 7 ماه دیگر خبر می‌دهد که چند روز پیش مشکلات مالی این پروژه نمایان شده بود. چهارشنبه گذشته بود که سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا به همراه استاندار کرمان از پروژه زیرگذر آزادی بازدید کرد. در این بازدید عبداللهی با تأکید بر اینکه این پروژه باید در اسرع وقت به اتمام رسد، این موضوع را منوط به حل مشکلات مالی دانست. وی گفت: «در صورت حل مسائل مالی مربوطه، روند اجرای این پروژه نیز تسریع می‌شود.» این صحبت عبداللهی خبر از مشکلات مالی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های تاریخ شهر کرمان می‌داد. جمعه گذشته هم ابوالقاسم سیف الهی، معاون عمرانی استاندار در گفت‌وگو با «پیام ما» این مشکلات مالی را تائید کرد. به گفته وی تابه‌حال منابع مالی لازم برای انجام پروژه‌ها به قرارگاه خاتم نرسیده است. به‌طور دقیق‌تر تاکنون شهرداری کرمان حدود 23.5 میلیارد تومان به‌صورت نقدی به قرارگاه خاتم داده. زمینی هم که در اختیار قرارگاه خاتم گذاشته‌شده 28 میلیارد تومان است که حدود 8 میلیارد تومان از این زمین به‌نقد تبدیل‌شده است درحالی‌که هزینه کرد قرارگاه خاتم برای همه پروژه‌های در دست اجرا تا الان بالای 150 میلیارد تومان است. سیف الهی اظهار داشت: «تا الان نسبت به کاری که این قرارگاه انجام داده، تقریباً حدود 20 درصد هزینه‌ها تأمین اعتبارشده است.» معاون عمرانی استاندار همچنین اعلام کرد که «اگر منابع مالی تأمین شود»، زیرگذر آزادی تا پایان سال افتتاح می‌شود. از طرف دیگر و جدای از مشکلات مالی، طبق گفته سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم، میزان پیشرفت پروژه میدان آزادی در حدود 10 ماه گذشته 35 تا 40 درصد بوده است با این حساب به نظر بعید می‌رسد که تا 7 ماه دیگر، 60 درصد باقیمانده پروژه هم انجام شود. بااین‌حال استاندار کرمان از بهره‌برداری زیرگذر آزادی در 22 بهمن‌ماه سال جاری خبر داده است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *