پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | به بهانه 12 تیرماه، روز جهانی نکوداشت خبرنگاران ورزشی یادی از محمد رشید سفرکرده

به بهانه 12 تیرماه، روز جهانی نکوداشت خبرنگاران ورزشی یادی از محمد رشید سفرکرده





۱۲ تیر ۱۳۹۵، ۲۳:۲۰

به بهانه 12 تیرماه، روز جهانی نکوداشت خبرنگاران ورزشی
یادی از محمد رشید سفرکرده

مرحوم مجید محمد رشید متولد سال 1357 کرمان و کارشناس تربیت بدنی و علوم ورزشی است وی دوران ورزشی خود را با ورزش والیبال در مدرسه آغاز نمود و بعدا که به مدرسه تربیت بدنی شهید ضیاءکرمان رفت ورزش های دیگری را نیز آموخت . مجید محمد رشید از سال 1373 جذب مربیگری و کار در هیات ژیمناستیک کرمان شد و تا 11 سال این کار را ادامه داد او در جریان ورزش قهرمانی نیز به ورزش تازه تاسیس شمشیربازی در کرمان رو آورد و به همراه 2 تن از دوستان و همکلاسی هایش اولین تیم شمشیربازی کرمان به مسابقات کشوری این رشته اعزام گردید.
محمد رشید در شمشیربازی پیشرفت خوبی را تجربه کرد و علیرغم اینکه آن زمان کرمان هیات و مربی شمشیربازی نداشت فقط با حمایت سیامک قائم مقامیان که اونیز از شمشیربازان کرمان و بنیان گذاران این ورزش در کرمان بود توانست بارها به تیم ملی ایران دعوت و در مسابقات جهانی کلاس آ تهران 1375و مسابقات بین المللی جام فجر یزد 1376 و چندین رقابت دیگر شرکت نماید اما به خاطر فراخوانده شدن به خدمت سربازی قهرمانی را رها کرده و به سربازی و بعداز آن تحصیلاتش را ادامه داد .
مجید محمد رشید زمانی که ژیمناستیک کار میکرد از سوی تلویزیون کرمان برای ساخت یک برنامه ورزشی کودک در سال 1379 وارد عرصه هنر و اجرای برنامه های تلویزیونی و رادیویی شد و خیلی زود پله های ترقی را طی کرد. مدیران صدا و سیمای کرمان وی را چند دوره تخصصی اجرا، گویندگی و فن بیان را زیر نظر اساتید کشوری در تهران و زیباکنار و کرمان فرستادند . او نیز از شاگردان حاضر در کلاس آقای آلن مارکس مجری رادیوی استرالیا بود و برنامه های ورزشی و مسابقات فوتبال و همچنین رشته های ورزشی دیگر را برای تلویزیون ورادیوهای مختلف ایران اجرا و گزارش کرده بود. مجید محمد رشید در سیستم مدیریتی ورزش استان کرمان نیز پیشرفتهای خوبی داشت او معاونت فنی ورزشی باشگاه ورزشی مس سرچشمه کرمان، روابط عمومی باشگاه مس کرمان، نایب رییسی هیات همگانی استان کرمان که منجر به برگزاری المپیک کوچولو ها در کرمان با حضور بیش از 3000 نفر کودک 5 تا 6 ساله و همچنین قهرمانی تیم سپک تاکرای کرمان به عنوان تیم ملی ایران در مسابقات جهانی فرانسه در کنار عباس رحمتی رییس هیات گردید . پس از آن یک سال به شهداد یکی از شهرهای کرمان و پس از یک سال به عنوان رییس تربیت بدنی شهرستان جیرفت منصوب شد و دو سال مدیریت موفقی را آنجا تجربه کرد . وی آبان 92 در شهر چترود محل آخرین پست مدیریتی اش در اثر عارضه قلبی در محل کارش سر از آخرین سجده برنداشت و دعوت حق را لبیک گفت و جامعه ورزش استان را داغدار کرد.
روحش شاد و یادش گرامی

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *