پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | با انتخاب سرمربیان تیم های فوتبال استان کرمان در لیگ یک پازل کامل شد

با انتخاب سرمربیان تیم های فوتبال استان کرمان در لیگ یک پازل کامل شد





۱۲ تیر ۱۳۹۵، ۲۳:۲۰

با انتخاب سرمربیان تیم های فوتبال استان کرمان در لیگ یک
پازل کامل شد

با انتخاب سرمربیان تیم های مس کرمان، مس رفسنجان و گل گهر سیرجان، تکلیف این سه تیم برای حضور در فصل 95-96 درلیگ دسته اول ایران، مشخص شد.
یکشنبه 6 تیرماه امسال، منصور ابراهیم زاده که سابقه حضور در تیم های سپاهان، ذوب آهن، راه آهن و پیکان تهران را در پرونده خود دارد پس از مدتها دوری با پذیرش پست سرمربی گری مس کرمان برای دو فصل، بار دیگر به میادین فوتبال برگشت و قرار است ظهر امروز جهت معرفی کادر فنی و شروع تمرینات و جذب بازیکنان جدید وارد کرمان شود. این انتخاب اگرچه با حمایت اکثر کارشناسان و هواداران فوتبال همراه بود اما مخالفانی را نیز با خود به همراه داشت. در نظرات و تحلیل‌های پیرامون این انتخاب، با اشاره به سابقه‌ی روشن منصور ابراهیم‌زاده در عرصه‌ی مربی گری باشگاهی ایران، بر حمایت عقلانی از وی تاکید شده است و اینکه وی با وجود صداقت کاری که در کرمان خواهد داشت، می‌تواند خیلی زود اعتماد تمام کرمان را به خود جلب کن و حواشی زیاد پیرامون تیم را تا حد زیادی جمع وجور کند.
ضمن اینکه این مربی اصفهانی، اصلا اهل زد وبند «پارتی بازی » نیست و نمی توان خواسته ها و نظرات شخصی را به او تحمیل کرد، همین موضوع باعث خواهد شد تا جو بازیکن سالاری و دخالت افراد متفاوت در کارها فنی باشگاه، به پایین ترین حد خودش برسد.
در این نظرات با اشاره به شخصیت بسیار خوب و موجه ابراهیم‌زاده، استفاده و اعتماد وی به جوانان شایسته و بومی از امتیازهای مثبت این مربی اشاره شده است و اینکه با حضور او، قطعا جوانان فوتبالیست مستعد کرمانی و بازیکنان این استان بیشتر در دید قرار خواهند گرفت.
همچنین این انتخاب به عنوان مقدمه‌ای برای حرکت درست مس در این فصل از بازی‌های لیگ یک عنوان شده است و بر این موضوع تاکید شده است که حالا با انتخاب یک سرمربی با وزن بالای حرفه‌ای برای تیم مس، حرکت باشگاه مس در فصل نقل و انتقالات نیز باید کاملا موزون و هماهنگ صورت گیرد تا با جذب نفرات مورد نیاز بدون توجه به فضاسازی‌هایی که از سمت دلالان صورت می‌گیرد، تیم فوتبال مس کاملا اصولی و منطقی تیم خود را برای بازی‌های لیگ یک این فصل ببندد.
البته افرادی هم هستند که از این انتخاب استقبال نکرده و آن را شکست خورده تلقی می کنند، این افراد معتقدند؛ ابراهیم زاده نتایج خوبی در دو تیم آخری که هدایت آنها را به عهده داشته کسب نکرده و نتوانسته با پیکان و راه آهن موفقیتی کسب کند، ضمن اینکه به مدت تقریبا دو سال از فوتبال ایران دور بوده و هرگز سابقه مربی گری در لیگ دسته اول را نداشته است، با این حال باید منتظر ماند و دید آیا او می تواند تیم کرمانی را جمع و جور کند و به سمت لیگ برتری شدن هدایت کند یا خیر؟
مسئولان مس رفسنجان هم سرانجام به قطع همکاری با میشو کرستچوویچ رای داد و با علی اصغر کلانتری به توافق رسید و برای یک فصل سکان هدایت نارنجی پوشان مس رفسنجان را به دست گرفت. این مربی 48 ساله که سابقه مربی گری در تیم های برق شیراز، فولاد یزد و فجر سپاسی شیراز را دارد، فصل گذشته تا آستانه صعود به لیگ برتر با تیم فجر سپاسی هم پیش رفت اما در هفته های پایانی ناکام ماند.
مدیرعامل باشگاه صنعت مس رفسنجان در مورد این انتخاب اظهار کرد: گزینه نخست برای هدایت نارنجی پوشان رفسنجانی در فصل جاری میشو کرستیچوویچ بود اما با توجه به شرایط مالی که پیش آمد و از عهده باشگاه خارج بود با ایشان به توافق نرسیدیم.
«علی زینلی» با اشاره به رایزنی و صحبت با 15 گزینه برای سرمربی گری مس رفسنجان، افزود: در نهایت با علی اصغر کلانتری که در چند سال گذشته نتایج خوبی را گرفته و حتی سابقه آوردن تیمی از لیگ دسته اول به لیگ برتر را دارد برای یکسال به توافق نهایی رسیدیم.
وی تصریح کرد: امسال نیز سعی می کنیم از تیم های بالای جدول باشیم و هیچ زمانی به غیر از صعود به لیگ برتر فکر نکرده ایم.
زینلی با تأکید بر اینکه توجه به بازیکنان بومی شهرستان امسال نیز ادامه خواهد داشت، یادآور شد: در حال حاضر 9 بازیکن از سهمیه بزرگسالان و 14 بازیکن از سهمیه زیر 23 سال و امید با باشگاه قرارداد دارند که سرمربی باید نظر نهایی را در مورد آنها بدهد.
مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان بیان کرد: در فصل جاری نیز می خواهیم چند بازیکن بومی را به سطح اول فوتبال معرفی کنیم.
به نظر می رسد این انتخاب هم، خوب و منطقی باشد چراکه تجربه ثابت کرده هروقت مسئولان یک تیم به نیروهای جوان و پرانگیزه اعتماد کرده اند، نتایج خوبی در پی داشته اند و موفق بوده اند، اما در این باره باید تا پایان فصل تامل کرد و نتیجه اش را دید.
گل گهر سیرجان اما این بار به سراغ پیرمرد کروات رفت و بعد از سالها سکان هدایت تیم آبی پوش سیرجانی را به مربی غیر ایرانی سپرد تا به روال این چند ساله باز هم شاهد حضور وینگو بگوویچ در راس یک تیم دیگر از استان کرمان باشیم و این پیرمرد دوست داشتنی، همچنان در کویر ایران ماندنی باشد. گل گهر که فصل گذشته را با مربی همیشه در دسترسش یعنی قاسم شهبا آغاز کرده و با مجید نامجو مطلق به پایان رسانده بود، این بار سنت شکنی کرد و با انتخاب وینگوبگوویچ به عنوان سرمربی، نشان داد به دنبال تغییرات اساسی در پیکره تیمش است و می خواهد از آن اصول سنتی و همیشگی اش دست بردارد و فصل 95-96 مانند همیشه در انتها یا میانه جدول دست و پا نزند.
این مربی 67 ساله تقریبا 17 سال است که حضور در ایران را به عنوان مربی و سرمربی تجربه می کند، از سال 1378 مربی گری اش در ایران را با تیم فولاد خوزستان آغاز کرد و پس از آن حضور در تیم های متفاوتی مانند پرسپولیس تهران، پگاه گیلان، تیم ملی امید ایران، پاس همدان و آلمینیوم هرمزگان را در کارنامه خود دارد. این مربی در فصل 93-94 سرمربی تیم مس رفسنجان را به عهده گرفت و فصل گذشته نیز تا نوروز 95 در تیم مس کرمان فعالیت می کرد و پس از آن با تصمیم نادرست مسئولان وقت مس، جای خودش را به اکبر میثاقیان پر حاشیه داد. حال این مربی نام آشنا با حضور در دیگر تیم کرمانی (گل گهر سیرجان ) سعی در اثبات ارزش های خود دارد، گفتنی است با این انتقال بگوویچ تنها مربی است که طی سه فصل هدایت سه نماینده استان کرمان را بر عهده داشته است و باید تا پایان این فصل صبر کرد و دید که آیا گل گهر می تواند با او متحول و دگرگون شود یا همان رویه تکراری این چند سال اخیر را پیش رو می گیرد؟
مسابقات لیگ دسته اول فصل 96-95 با حضور 18 تیم از 17 مردادماه آغاز می شود. پیش از این قرار بود لیگ دسته اول 18 مرداد آغاز شود که به دلیل تغییر زمان شروع لیگ برتر، لیگ دسته اول نیز یک روز زودتر و از تاریخ 17 مرداد ماه آغاز می شود.
در فصل جدید بازی های لیگ یک 18 تیم حضور خواهند داشت که در پایان دو تیم برتر به لیگ برتر صعود می کنند و سه تیم انتهای جدول هم دسته دومی می شوند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *