پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پس از 10سال و در بازی والیبال ایران، صربستان اتفاق افتاد زنان ایرانی دراستادیوم آزادی

پس از 10سال و در بازی والیبال ایران، صربستان اتفاق افتاد زنان ایرانی دراستادیوم آزادی





۱۲ تیر ۱۳۹۵، ۲۳:۱۹

پس از 10سال و در بازی والیبال ایران، صربستان اتفاق افتاد
زنان ایرانی دراستادیوم آزادی
تیم ملی والیبال کشورمان در بازی اول هفته سوم لیگ جهانی 2016 در ورزشگاه دوازده هزار نفری آزادی مقابل تیم‌ ملی صربستان قرار گرفت و موفق شد با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی برسد و اولین شکست صرب‌ها در این مسابقات را رقم بزند.
یکی از حاشیه های جالب این دیدار، حضور تعدادی از بانوان در سالن 12 هزار نفری آزادی بود که تیم ملی والیبال کشورمان را مورد تشویق خود قرار دادند.
بدین ترتیب سرانجام بانوان هم در سالن آزادی تهران در جریان بازی تیم های ملی والیبال ایران و صربستان حضور یافتند و بدین ترتیب ممنوعیت هایی که برای مدتی مانع از حضور زنان در ورزشگاه جهت تماشای بازی‌های والیبال شده بود، به پایان رسید. بانوان ایرانی بعد از مدت ها دوباره به استادیوم آزادی راه پیدا کردند و در جریان بازی ایران و صربستان از هفته سوم لیگ جهانی والیبال تعدادی از خانم های ایران موفق شدند به تشویق تیم والیبال ایران بپردازند..
تصاویر تلویزیونی که از مسابقات لیگ جهانی به نمایش در می آید تایید کننده حضور بانوان ایرانی در استادیوم است تا مساله میزبانی ایران را دچار مشکل نکند.
این اتفاق در شرایطی رخ داده که میزبانی ایران در مسابقات لیگ جهانی مشروط به حضور بانوان در استادیوم شده بود و مسوولان فدراسیون والیبال رایزنی های گسترده ای را انجام دادند که بتوانند بانوان را به استادیوم آزادی بیاورند. حضور بانوان ایرانی در استادیوم های ورزشی هرچند طبق قانونی نانوشته ممنوع بود اما در سال های نه چندان دور این ممنوعیت فقط به حضور در استادیوم های فوتبال محدود می شد و خانم های ایرانی اجازه داشتند دیدار های ملی بسکتبال و والیبال را از نزدیک ببنید. البته حضور بانوان در این بازی با بلیط فروشی انجام نشده و به نظر می رسد فدراسیون والیبال به صورت گزینشی تعدادی از بانوان و خانواده بازیکنان تیم ملی را برای حضور در استادیوم انتخاب کرده است. بانوانی که شامل بازیکنان والیبال ملی پوش هم می شده.
در طی 10 سال گذشته اما ورود بانوان برای دیدن بازی های ورزشی کاملا ممنوع بوده است و این اولین دیداری است که پس از سال ها مجوز حضور بانوان را هم دارد.
فدراسیون جهانی والیبال FIVB حضور تعدادی از زنان در بازی ایران و صربستان را اولین قدم مهم برای برداشتن ممنوعیت حضور زنان در استادیوم‌های ایران دانست.البته سایت Inside the games نوشت: این در حالی است که تماشاگران زن ایران همچنان توانایی خرید بلیت به صورت آنلاین را ندارند و این مساله اعتراض‌هایی را در برداشته است. یک سری درخواستهایی از FIVB شده تا از فدراسیون ایران خواسته شود به صورت رسمی نحوه خرید بلیت اینترنتی برای خانم‌ها را اعلام کنند.
مونا خواجه کلایی بانوی ملی پوش ایران یکی از بانوانی بود که بازی تیم ملی والیبال ایران مقابل صربستان را از نزدیک تماشا کرد.اتفاقی که او را هیجان زده کرده،آنقدر که حتی نمی تواند حس و حالش راتوصیف کند.«نمی دانم چطور باید توصیف کنم؟برای ما که والیبالیست هستیم اتفاق خوبی بود.دو بازی در کلاس بالای جهانی را دیدیم و نکات خوبی هم یاد گرفتیم.» خواجه کلایی که یکی از کاپیتان های تیم ملی والیبال بانوان است ادامه داد:«ما از قبل درخواست کرده بودیم تا برای تماشای این بازی ها به سالن برویم.حالا نمی دانم عوامل دیگری هم درخواست کرده بودند یا نه اما در هر صورت با این درخواست موافقت شد و به سالن رفتیم.دیدن بازی هایی در این سطح با تلویزیون تفاوت زیادی دارد.خیلی هیجان انگیز بود و برای همه بچه های ما عالی.واقعا نکات زیادی را یاد گرفتیم و کلی لذت بردیم.»
کاپیتان تیم ملی بانوان حال و هوای سالن را این طور توصیف می کند:«از یک ساعت و نیم قبل از بازی با شرایط ویژه وارد سالن شدیم.برای دویست نفر فضا بود.ما رفتیم بدون اینکه هیچ مشکلی پیش بیاید.هم تشویق کردیم و هم کلی نکته یاد گرفتیم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *