پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۹ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۲۹

برای خرید اینترنتی از شبکه وایرلس عمومی استفاده نکنید
رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: هیچ گاه از طریق اتصال به یک شبکه وایرلس عمومی که رمزگذاری نشده است، خرید اینترنتی انجام ندهید و حتما به نکات امنیتی توجه کنید
سرهنگ»کامبیز اسماعیلی» اظهار کرد: خرید آنلاین بسیار ساده، راحت، کم هزینه و کاربردی است اما قبل از این که اقدام به خرید اینترنتی کنید باید سیستم شما به روز بوده و از آخرین نسخه های نرم افزار امنیتی، مرورگرها و سیستم عامل استفاده کنید. وی افزود: در هنگام خرید از فروشگاهی که تا به حال تجربه خرید ندارید، تحقیقات کاملی روی آن انجام دهید چرا که بسیاری از کلاهبردان با راه اندازی یک وب سایت فروشگاه که به ظاهر قانونی به نظر می رسد، اقدام به سواستفاده های گوناگون از شما می کنند. اسماعیلی تاکید کرد: قبل از ارائه اطلاعات هویتی مالی، به دنبال نشانه هایی باشید که ثابت کند این این وب سایت قانونی است و این نشانه ها شامل یک تصویر به شکل قفل در ابتدای آدرس سایت فروشگاه در مرورگر، یا وجود https یا نماد اعتماد الکترونیکی بر روی صفحه اصلی سایت می شود. وی تصریح کرد: این نشانه ها به شما اطمینان می دهد که وب سایتی که در حال انجام معامله با آن هستید، رمز گذاری شده است و اطلاعات آن به سرقت نمی رود و با رویت نشان اعتماد الکترونیکی می توانید مطمئن شوید که این وب سایت تحت نظارت سازمان توسعه و تجارت الکترونیکی فعالیت می کند. رئیس پلیس فتا استان کرمان اظهار کرد: هیچ گاه از طریق اتصال به یک شبکه وایرلس عمومی که رمزگذاری نشده است، خرید اینترنتی انجام ندهید چرا که این شبکه ها در اغلب مکان های عمومی وجود دارد که برای ارسال اطلاعات مالی بسیار ناامن هستند. وی در پایان تاکید گفت: تمامی اسناد و مدارک خرید آنلاین از قبیل فاکتور فروش، اسناد مربوط به انتقال هزینه مالی به حساب فروشنده و کدهای رهگیری را نزد خود نگه دارید و هیچ گاه نکات ایمنی را سرسری نگیرید.

مصدومیت ۱۰ مسافر بر اثر واژگونی پژو در جیرفت
سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به مهمترین حوادث شبانه‌روز گذشته گفت: واژگونی پژو 405 در کیلومتر 45 محور جیرفت بافت ۱۰ مصدوم برجای گذاشت.
در ارتباط با مهمترین حوادث شبانه‌روز گذشته اظهار داشت: تصادف سواری پراید با پژو 405 در محور هراز کیلومتر 53، 9 صبح دیروز سبب حادثه دیدن 2 مسافر شد. وی افزود: برخورد یک دستگاه پژو 405 با مانع اطراف جاده نیز 7 و 20 دقیقه صبح دیروز در محور بروجن به لردگان برای 5 مسافر حادثه آفرید که نیروهای امدادی موفق به نجات جان مسافران شدند. سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به واژگونی یک دستگاه سمند در کیلومتر 18 محور تربت جام به فریمان 16 و 51 دقیقه روز گذشته گفت: بر اثر این حادثه 4 مسافر دچار آسیب شدند. همچنین آتش‌سوزی مراتع در کیلومتر 10 الیگودرز به خمین بعدازظهر روز گذشته سبب بروز حادثه شد که نیروهای امدادی موفق به اطفا حریق در این منطق شدند. مرتضوی بیان داشت: برخورد وانت سایپا با پژو 405 در کیلومتر 51 محور یاسوج بابامیدان ساعت 18 و 45 روز گذشته 7 مسافر را مصدوم کرد که نیروهای امدادی بلافاصله در محل حضور یافته و اقدامات لازم را جهت کمک به حادثه‌دیدگان انجام دادند. وی به انفجار در شرکت تولید قیر خراسانی اشاره کرد و عنوان داشت: این حادثه 20 و 15 دقیقه روز گذشته در محور دلیجان به سلفچگان به وقوع پیوسته که در اثر آن 9 نفر دچار حادثه شدند. وی اضافه کرد: برخورد نیسان و موتورسیلکت نیز 10 و 25 دقیقه امروز در کیلومتر 25 محور فیروزآباد شیراز سبب آسیب دیدن 3 مسافر شد. همچنین واژگونی پژو 405 در کیلومتر 45 محور جیرفت بافت ساعت 16 و 51 دقیقه روز گذشته سبب مصدوم شدن 10 مسافر شد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *