پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۹ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۲۳

یک روز عزای عمومی در ترکیه
دولت آنکارا در پی وقوع انفجارهای تروریستی در فرودگاه آتاتورک استانبول و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان، یک روز عزای عمومی در ترکیه اعلام کرد.
دعوت رئیس‌جمهور از مردم برای شرکت در راهپیمایی قدس
رئیس‌جمهور، ملت بزرگ ایران و مسلمانان جهان را به شرکت گسترده و پرشور در مراسم روز جهانی قدس فراخواند. در بخشی از پیام حسن روحانی آمده است: صدای همه ما در روز قدس، صدای وحدت و حمایت از ملت فلسطین است.
بازهم اعتراض به سریال‌های تلویزیونی؛ این بار قضات شاکی شدند
جمعی از قضات از «محمدرضا شفیعی» تهیه‌کننده سریال «کیمیا» شکایت کرده‌اند. گفته می‌شود برخی از قضات کشور به دلیل افترا و تهمت به جامعه قضایی در «کیمیا» از تهیه‌کننده این سریال شکایت کرده‌اند. آن‌ها معتقدند که در این سریال به قضات بی‌احترامی شده و عملاً آن‌ها متهم به انجام برخی جرائم شده‌اند.
محمد غرضی: مردم تازه از دست احمدی‌نژاد خلاص شده‌اند
محمد غرضی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال 92، شانس پیروزی احمدی‌نژاد را در انتخابات آینده اندک دانست. غرضی در گفتگو با انتخاب در رابطه با احتمال ورود مجدد احمدی‌نژاد به عرصه انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم تازه از دست احمدی‌نژاد خلاص شده‌اند. همان‌طور که ملاحظه فرمودید، در سال 92، روحانی فقط به یک علت رأی آورد و آن‌هم این بود که مردم دیگر نمی‌خواستند به روش دوره‌ی احمدی‌نژاد زندگی کنند. بنابراین به تندروها رأی ندادند. به نظر من، چه چپ تند چه راست تند هرکدام به صحنه 96بیایند به نفع آقای روحانی می‌شود، به دلیل اینکه؛ مردم به تندها رأی نمی‌دهند. وی افزود: اصولگرایان در ده سال گذشته همیشه دچار شکست شده‌اند و هرگز به توافق عمومی نرسیده‌اند. همیشه تعداد کاندیداهایشان زیاد شده است. لذا فکر می‌کنم در انتخابات آینده، همین اتفاق نیز بیافند، یعنی هم تندروها، هم میانه روه، چه چپ و چه راست کاندیداهای جدا معرفی می‌کنند .
میردامادی: اصولگرایان کاندیدایی برای رقابت باروحانی ندارند
محسن میردامادی گفت: در انتخابات آینده ایران باید به این مسئله توجه کنیم که انتخاب احمدی‌نژاد در سال ۸۴ یک انتخاب غیرمنتظره بود و کسی این پیروزی را پیش‌بینی نمی‌کرد. ولی در آن دوره پایان دو دوره ریاست جمهوری اصلاحات بود. در پایان دو دوره که رئیس‌جمهور قبلی نامزد نیست ممکن است اتفاق پیش‌بینی‌نشده بیفتد اما بین دوره اول و دوم یک رئیس‌جمهور کمتر پدیده غیرمنتظره اتفاق می‌افتد .حالا اگر طرف مقابل یک نامزد قوی داشت که مقبولیت بالا بین مردم داشت، این اتفاق ممکن بود رخ بدهد اما بعید به نظر می‌رسد این اتفاق رخ بدهد و اصولگرایان رقیب قدرتمندی هم‌تراز باروحانی برای رقابت با او داشته باشند.
تبریک آیت‌الله جنتی به لاریجانی باگذشت یک ماه از ریاست وی در مجلس
رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی انتخاب علی لاریجانی به‌عنوان رئیس مجلس دهم را تبریک گفت.
سخنگوی وزارت کشور: جابجایی فرمانداران ادامه دارد
حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور گفت: روند تغییر استانداران تمام شد اما جابجایی فرمانداران ادامه خواهد داشت. ارزیابی همه فرمانداران سراسر کشور هم به پایان رسیده است. این ارزیابی‌ها بر اساس نگاه مدیریتی است و تغییرات فرمانداران هم چند وقتی است که آغازشده و جابجایی‌ها در حال انجام است.
مصباحی مقدم: سقف دریافتی‌های مجاز دولت باید 7 برابر کف باشد
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم با انتقاد از دریافت حقوق‌های کلان مدیران دولتی گفت: همه این حقوق‌ها تخلف از قانون مدیریت خدمات کشوری است و سقف این دریافتی‌ها باید 7 برابر کف باشد.
واکنش تند محسن چاوشی به انتقاد هوادارانش
محسن چاوشی در واکنش به انتقادات طرفدارانش, تمام پست‌های صفحه شخصی‌اش را پاک کرد! محسن چاوشی لحظاتی از آهنگ جدیدش را در صفحه شخصی‌اش قرار داده بود اما با انتقاد تعدادی از طرفدارانش روبرو شد که خواستار این شده بودند که چاوشی از ترانه‌های امروزی استفاده کند. این انتقادات با واکنش شدید محسن چاوشی همراه شد و تمام پست‌های صفحه‌اش را پاک کرد!
حذف یارانه ۱۰ میلیون نفر روی میز دولت
خبرآنلاین نوشت: برخی پیش‌بینی‌ها بر این نکته استوار است که در بهترین شرایط امسال یارانه ۱۰ میلیون نفر حذف شود. پیش‌بینی‌ها دلالت بر آن دارد که حذف یارانه‌ها با همین روش تا زمانی که تنها نیازمندان واقعی در فهرست یارانه بگیران باقی بمانند، تداوم یابد. آنچه مشخص است اینکه نیازمندان واقعی که استحقاق دریافت یارانه رادارند از سوی دولت، نهادهای ذی‌ربط و نهادهای ناظر کسانی اعلام‌شده‌اند که تحت پوشش نهادها و بنیادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و… قرار دارند. زنان سرپرست خانوار نیز در این گروه قرار می‌گیرند. از سوی دیگر پیشنهاد‌هایی درباره اعمال شیوه یا هدفمند برای اعطای یارانه‌ها نیز ارائه‌شده که هنوز مراحل اولیه بررسی را طی می‌کند. از آن جمله می‌توان به اعطای یارانه هدفمند درمان، آموزش‌وپرورش به کسانی که فرزند در حال تحصیل‌دارند و همچنین خوراک به کسانی که زیرخط فقر غذایی قرار دارند، اشاره کرد.
کمیسیون اصل 90 فیش‌های حقوقی و پاداش‌های نامتعارف را بررسی می‌کند
بهرام پارسایی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: قطعاً کمیسیون اصل 90 در اولین فرصت به موضوع فیش‌های حقوقی به‌عنوان اولین پرونده‌های ورودی به کمیسیون ورود خواهد کرد. ما سوابق موضوع را نیز بررسی خواهیم کرد که ازچه زمانی این مصوبه‌ها و بخشنامه‌ها وجود داشته، مربوط به چه دورانی بوده، کدام مدیران چنین دریافتی‌های غیرمتعارفی داشتند و چه کسانی این مجوزها را صادر کردند. بررسی‌های کمیسیون اصل 90 هم‌چنین پاداش‌های نجومی که در دولت قبل پرداخت‌شده را نیز در برمی‌گیرد.
ماجرای جریمه 4000 تومانی در قبوض برق
طبق مصوبه وزارت نیرو به شرکت‌های توزیع برق، درصورتی‌که مشترکان در زمان مقرر 15 تا 20 روز مبلغ قبض برق خود را پرداخت نکنند، مشمول هزینه‌ خواهند شد.
جان کری، حضور ایران در عراق را ستود
جان کری در پاسخ به این سؤال که آیا حضور ایران در عراق مفید است یا مضر، گفت: همان‌گونه که همه می‌دانند ما با ایران چالش‌هایی داریم و سرگرم کار درزمینهٔ این چالش‌ها هستیم اما، این را می‌توانم بگویم که ایران در عراق به طرق مشخصی، مفید بوده است. آن‌ها آشکارا بر مقابله با داعش تمرکز کرده‌اند و ما عملاً منافع مشترک داریم.
وزیر کار و تعاون، سخنان رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره مدیرعامل بانک رفاه را تکذیب کرد
به دنبال اظهارات رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص اعمال فشار در انتصاب مدیرعامل بانک رفاه و ارتباط آن با یکی از نزدیکان رئیس‌جمهوری، علی ربیعی تأکید کرد که اساساً انتصاب یا عزل مدیران عامل بانک‌ها دارای رویه و ضوابط خاصی است که با نظارت دستگاه‌های ناظر اعمال و اجرا می‌شود. ربیعی گفت: انتصاب مدیرعامل بانک رفاه نیز با همین رویه صورت گرفته است. تاکنون هیچ حکمی از مراجع قضایی مبنی بر عدم به‌کارگیری این فرد صادر و اعلام‌نشده است. برکناری مدیرعامل بانک رفاه در چارچوب برخورد دولت با دریافت‌کنندگان حقوق‌های غیرمتعارف صورت گرفته و فارغ از مباحث مطرح‌شده است.
ناصری: رقبای انتخاباتی روحانی به 3 هزار فیش حقوقی دست‌یافته و تلاش دارند در بزنگاه‌ها منتشر کنند
عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: با توجه به زمان کوتاهی که به انتخابات باقی‌مانده است رقبا در این فاصله کوتاه وارد میدان شدند، ما خبرهایی که داریم، مدت‌هاست که آن‌ها به این فیش‌ها دست پیدا کردند و تعداد آن‌ها نیز زیاد است و در بزنگاه مناسبی هم آن را منتشر کردند. حدود 3 هزار فیش پیداکرده‌اند. این برنامه را برای زمین گیرکردن دولت دنبال می‌کنند. البته ممکن است آمار مقداری کم‌وزیاد شود. اما از طریق دستگاه‌های حراستی همه این فیش‌ها را گرفته‌اند و آن‌ها را به‌مرور منتشر می‌کنند تا زمان انتخابات بهره‌برداری لازم را داشته باشند و دولت باید زودتر دست‌به‌کار شود و دستورالعمل‌های نظام حقوقی جدیدی را که بین کف و سقف تعیین کرده اعلام کند و رسماً آن را به جامعه نمایش دهد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

معرفی تورهای خارجی ارزان

معرفی تورهای خارجی ارزان

محققی که سینما مدیون او است

«دیوید بوردول»، درگذشت

محققی که سینما مدیون او است

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

باز می‌خواهند رقیب نامزد اصلی انتخاب آرای باطله باشد؟

حسن روحانی در مراسم هفتمین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح کرد:

باز می‌خواهند رقیب نامزد اصلی انتخاب آرای باطله باشد؟

بم این‌بار پیش از زلزله فروریخت

«ملیکا محمدی» ملی‌پوش فوتبال زنان و بازیکن تیم خاتون بم در سانحهٔ تصادف جان باخت

بم این‌بار پیش از زلزله فروریخت

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *