سایت خبری پیام ما آنلاین | با شاغلام درباره زن دادن افشین تا مضرات واتس آپ و هشدار به جوان ها

با شاغلام درباره زن دادن افشین تا مضرات واتس آپ و هشدار به جوان ها





۹ تیر ۱۳۹۵، ۰:۲۱

با شاغلام درباره زن دادن افشین تا مضرات واتس آپ و هشدار به جوان ها

داریوش سعیدی
غلام پیروانی دوست داشتنی است. اگر ساعت ها هم با او حرف بزنید، خسته نمی شوید. آقا غلام سال ها سابقه کار با جوان ها را دارد و وقتی قرار باشد درباره فوتبال با او صحبت کنید، می تواند ساعت ها برایتان از کار با همین جوان ها و خطراتی بگوید که در انتظارشان است.
آقاغلام شما جزو مربیانی هستید که سال ها با جوان ها کار کرده اید. باید چه رفتاری با جوان های فوتبال کرد و چطور با آنها بود تا بتوانند در مسیر درست حرکت کنند.
والا، به نظر من باید عین پدر بالای سر این بچه ها بود. من که مربی بودم، خیلی برای جوان ها صحبت می کردم تا منحرف نشوند. خدمت شما که عرض کنم، جوان های فوتبال نباید کاری کنند که خدا و پیغمبر ناراضی باشند. مهدی رحمتی، سیاوش اکبرپور، سوشا مکانی، رجب زاده ، غلامرضا رضایی، معدنچی و خیلی دیگر از فوتبالیست ها شاهدند که من قبل از هر تمرین، ربع ساعت برایشان از اخلاق در ورزش می گفتم. درباره منش پهلوانی و اینطور چیزها صحبت می کردم. باید با جوان ها خیلی حرف زد. مخصوصا الان که اکثر جوان ها مشکل بیکاری دارند و گرفتارند. باید با آنها جوری رفتار کرد خدا را خوش بیاید.
یکی از خطرات برای بازیکنان شهرستانی این بوده که به تهران بیایند و پول های چند صد میلیونی بگیرند. واقعا باید چکار کرد که آنها در خطر نباشند؟
صد در صد اینطور است که شما می گویی. به نظر من باید خیلی حواسشان به جوان ها باشد. پدر و مادر بچه را رها نکنند. تهران یک شهر بزرگ است. آنها از شهر کوچک می آیند. پول هم دستشان می آید. زود اشباع می شوند.
بازیکن ماشین خوب و خانه خوب می خرد و واقعا در این شرایط باید چه کار کرد که او اتفاق ناگواری برایش نیفتد؟
همانطور که شما گفتی، صد در صد سخت است. یک فوتبالیستی در تیم شیرازی داشتیم. رفت به تیم های بزرگ از جمله استقلال. به او گفتم پدرت خانه ندارد. به نظر من اولین پولی را که گرفتی، برای پدرت در شیراز خانه بخر. گفت باشه. بلافاصه تا پول گیرش آمد رفت یک لکسوس خرید! به نظر من آینده خوبی هم در فوتبال نداشت. پیشرفتی را که باید نکرد. کسی که دل به این چیزها داد، خیلی زود هم تمام می شود.
نقش باشگاهها در این بین چیست؟
باشگاه باید بازیکنان را زیر نظر داشته باشد. الان کار باشگاه شده دو ساعت تمرین دادن بازیکن و بقیه روز او را رها می کنند. باشگاه خارجی که اینطور نیست. باید این بچه ها خوب نگهداری شوند. شما ببیند اکثر بچه های شهرستانی که تهران می آیند، چقدر زود تمام می شوند. البته یک عده مثل برهانی و عنایتی هستند که کلی بازی می کنند ولی دیدید چقدر بازیکن به انحراف کشیده شدند.
راهکار چیست؟
یکی از راهکارها این است که زود ازدواج کنند. همین افشین ما. در سن 22 سالگی زنش دادیم. تا رفت ژاندارمری سربازی اش تمام شد، زنش دادیم و رفت سر خانه زندگیش. چقدر خوب بود؟ فوتبال کرد، تحصیلش را هم تمام کرد. الهی شکر. نماز هم می خواهد. همین برای ما سرمایه بزرگی است. برادرم امیرحسین هم همینطور. خانواده باید خیلی حواسش جمع باشد. دلخوش نباشیم که بچه را دست باشگاه داده ایم، تمام است. خانواده نباید بچه اش را رها کند.
یک سوال هم خارج از این بحث ها بپرسیم. شما چرا اینقدر دیر موبایل خریدید؟
والا، این موبایل باعث گمراهی می شود. شما ببین چه عکس هایی در همین موبایل می فرستند. من همین الان زیاد گوشی را دستم نمی گیرم. به نظرم استفاده زیاد از موبایل آدم را به انحراف می کشد. می شود مثبت استفاده هم کرد ولی این واتس آپ و نمی دانم تلگرام را راه انداختند، ببینید چقدر راحت فیلم و عکس رد و بدل می کنند. من موبایل قدیمی است. اصلا از این چیزها ندارد ولی باید مواظب بچه ها بود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *