پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۹ تیر ۱۳۹۵، ۰:۱۳

رئیس جدید ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شد
با حکم مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا، سرلشکر محمد باقری جایگزین سرلشکر فیروزآبادی در ستاد کل نیروهای مسلح شد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه خبر داد: انهدام کامل گروهک ضدانقلاب در غرب کشور
فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: عملیات تعقیب و درگیری با این اشرار مسلح از 3 روز پیش در منطقه سروآباد آغاز و تا ظهر دوشنبه ادامه داشت. در این عملیات تمامی 11 نفر این گروهک به هلاکت رسیدند و سلاح، مهمات و اسناد و مدارکی نیز از این گروهک به دست نیروهای ما افتاد. در این درگیری، «کاوه جوانمرد» از فرماندهان این گروهک ضدانقلاب توسط رزمندگان سپاه به هلاکت رسید.
4 مصدوم حادثه اتوبوس سربازان وضعیت نامناسب دارند
محمدکاظم تدین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۱۰۶ نفر کل حادثه دیدگان این تصادفات بودند که از این تعداد ۱۶ نفر درصحنه و ۳ نفر در مسیر اعزام جان خود را از دست دادند. ۸۷ مصدوم به دو مرکز درمانی نمازی و رجایی انتقال داده شدند که از این تعداد تنها ۲۳ نفر دیگر در بیمارستان هستند و ۴ نفر آن‌ها وضعیت مناسبی ندارند. از جمع ۲۳ نفر باقی‌مانده نیز ۴ نفر با دستور پزشک مرخص هستند اما به دلایل غیر درمانی خودشان درخواست کردند که در بیمارستان حضورداشته باشند که نشان از توان درمانی علوم پزشکی شیراز است. تنها یک سرباز به درخواست خودش به بیمارستان خصوصی رفت.
«شیء مشکوک» پرواز تهران مشهد را به تأخیر انداخت
صبح دیروز پرواز شماره 022 متعلق به یکی از شرکت‌های هواپیمایی کشورمان بعد از اتمام پذیرش مسافرین و حرکت به سمت ابتدای باند فرودگاه به‌منظور پرواز به سمت مشهد مقدس بود که تیم امنیت پرواز هواپیما متوجه وجود یک شی مشکوک در داخل هواپیما شد و با توجه به‌ضرورت بررسی امنیتی آن شیء ناشناس، از خلبان درخواست شد که هواپیما جهت بررسی دقیق توسط واحدهای چک و خنثی، به محوطه فرودگاه منتقل شود.
عضو جامعه روحانیت: طرح مطالب نیش‌دار و جهت‌دار از تریبون‌های مذهبی مصداق سوءاستفاده سیاسی است
حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر یک چهره روحانی در سخنرانی‌های مذهبی خود، حرف‌های جهت‌دار و کنایه‌های سیاسی زد باید از سوی مردم و متوالیان آن مراسم، مورد تذکر قرار گیرد. اگر قرار است به موضوعات سیاسی و مسائل روز نیز بپردازیم باید به‌عنوان چاشنی باشد نه متن و اساس سخنرانی. اگر سخنرانی، بخواهد از فرصتی که در اختیار دارد برای بیان مطالب نیش‌دار و جهت‌دار استفاده کند، مصداق سوءاستفاده سیاسی از منبر مذهبی است و باید از سوی مسئولین برگزارکننده آن مراسم و همچنین خود مردم مورد تذکر قرار بگیرد.
قاضی سراج: مدیرعامل بانک رفاه پرونده سنگینی داشت
قاضی ناصر سراج گفت: اولین بار موضوع از بانک رفاه کارگران شروع شد که رئیس این بانک، قبلاً رئیس بانک ملی بود، بانک رفاه کارگران پرونده سنگینی بود که در حال حاضر در دادسرا مطرح است. حسین فریدون به من اصرار کرد که فلان آقا بیاید رئیس بانک رفاه کارگران شود، بنده به‌شدت مخالفت کردم و گفتم این فرد پرونده سنگینی دارد که با لابی و اصرار ایشان، رئیس بانک رفاه کارگران شد. قوه قضائیه آیا بیشتر از این هم می‌تواند کار کند. وی ادعا کرده که حقوقی دریافت نکرده است اما مگر می‌شود، فیش به‌حساب رفته است. {در رابطه با حکم حبس یکی از مدیران که اخیراً اعلام‌شده بود} آن موضوع ربطی به فیش‌های حقوقی ندارد، طبق قانون سازمان بازرسی ما می‌توانیم مدارک را بخواهیم و مدیران باید آن را ارائه دهند که در همین راستا یکی از مدیران طبق ماده 8 قانون آیین دادرسی مدارک را ارائه نداد و به دادگاه معرفی و محکوم شد.
عسگراولادی خبر داد: آغاز گشایش اعتبار از اتریش، آلمان و فرانسه
اسدالله عسگراولادی عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی گفت: گشایش‌های اعتباری اتریش و آلمان با ایران تا مرز ۱۰ میلیون دلار آغاز می‌شود. عمده مشکل امروز فعالان اقتصادی دلار و بانک‌های امریکای است. با کشور کره نیز رایزنی‌هایی انجام‌شده است که امیدواریم نتایج مثبت آن به‌زودی اعلام شود
نخست‌وزیر ترکیه از آمادگی آنکارا برای پرداخت
غرامت خبر داد
شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری اعلام کرد نخست وزیر ترکیه گفته برای دادن غرامت به روسیه بابت سرنگونی جنگنده روسی آماده می‌شود.
درخواست داعش از طرفدارانش برای تکرار حمله اورلاندو
ایسنا نوشت: داعش در کلیپی ویدئویی ضمن تحسین تیراندازی صورت گرفته در اورلاندو، خواستار حمله‌های مشابه در سان‌فرانسیسکو و لاس‌وگاس شد. به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این فیلم هم‌زمان با برگزاری راهپیمایی هم‌جنس‌گرایان در سان‌فرانسیسکو منتشرشده و در آن تیراندازی مرگبار در کلوپ شبانه ارولاندو که به کشته شدن 49 تن کشته و زخمی شدن بیش از 50 تن دیگر انجامید، تحسین‌شده است
پسر ملک سلمان در پاریس چه می‌کند؟
محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان و جانشین ولیعهد این کشور وارد کاخ الیزه شد و با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور این کشور و نیز مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه به‌طور جداگانه دیدار کرد. عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان اعلام کرد: محمد بن سلمان در دیدارش با اولاند در خصوص مسائلی ازجمله بحران سوریه، عراق، یمن و مسائل مربوط به همکاری دوجانبه و «مداخله‌های» ایران در منطقه بحث و گفتگو کرد. قرار است محمد بن سلمان ریاست سومین نشست کمیته مشترک فرانسه و عربستان را بر عهده داشته باشد.
حاشیه‌های سخنرانی احمدی‌نژاد در نارمک
سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در نارمک، بدون حاشیه نبود و آن‌طور که برخی رسانه‌ها نوشته‌اند، چند بار با واکنش منفی برخی حاضران مواجه شد. وقتی محمود احمدی‌نژاد از عدالت و عدل علی (ع) سخن می‌گفت، با ادبیات همیشگی‌اش از مردم پرسید «آیا شخصی هست که خسته باشد؟» و با همان ادبیات، باراک اوباما را کم‌ارزش‌تر از پشه خواند. صحبت‌های وی درباره عدل و عدالت با واکنش منفی برخی از حاضران مواجه شد و باوجود اعتراض برخی از هواداران احمدی‌نژاد، این اعتراضات ادامه داشته است. یکی از افراد حاضر نسبت به سخنان احمدی‌نژاد واکنش نشان داد و گفت: اگر حضرت علی(ع) دغدغه‌اش مسکن مردم بود، چرا تو با ساخت‌وساز مسکن مهر مردم را بدبخت‌تر از قبل کردی؟ بخش‌هایی که احمدی‌نژاد از عدالت سخن می‌گفت عموماً با واکنش حاضران مواجه می‌شد. یکی از افراد از داخل محوطه مسجد جامع نارمک، خطاب به احمدی‌نژاد گفت: 8 سال رئیس‌جمهور بودی و عدالتت را دیدیم، دیگر تو سخن از عدالت نگو. سهام عدالتت را هم دیدیم که چگونه میان مردم توزیع کردی.
ادعاهای تازۀ سخنگوی کاخ سفید علیه ایران
اریک شولتز، سخنگوی کاخ سفید ادعای خصمانه علیه ایران داشت و گفت: اگر ایران می‌خواهد به بازارهای بین‌المللی دسترسی داشته باشد، باید رفتار خود را تغییر دهد. ما از همه‌کسانی که حزب‌الله را تأمین مالی می‌کنند خواسته‌ایم که چنین کاری را متوقف کنند. ما می‌دانیم که ایران از حزب‌الله حمایت می‌کند، به همین علت است که ما جدی‌ترین و شدیدترین تحریم را برای انجام دادن این کار ، روی ایران اعمال کردیم. بسیار اهمیت دارد که آن‌ها (ایرانی‌ها) رفتارشان را در ایجاد توانایی این کار، درک کنند.
پیشنهاد روزنامه اصلاح‌طلب به دولت
شرق نوشت: به باور صاحب‌نظران باید روشن شود که بسیاری از کم‌و‌کاستی‌ها در دولت گذشته پایه‌گذاری و از دولت‌های نهم و دهم به دولت یازدهم منتقل‌شده است اما دولت نسبت به این مسئله بی‌توجهی و کم‌کاری از خود نشان می‌دهد درحالی‌که دولت باید از اختلاس‌ها و حیف‌و‌میل‌های دوران قبل سخن بگوید و شفاف کند که چه میراثی را به دست آورده است. این‌گونه است که اکنون سالی مانده به پایان عمر دولت امید، بد نیست رئیس دولت و دولتیان نهایت هوشیاری را به کار برند و کارنامه عملکرد یک‌ساله خود را شفاف و روشن برای مردم بیان کنند. شاید به همین دلیل است که حشمت‌الله فلاحت پیشه، نماینده معتدل اصولگرا که از حامیان دولت به شمار می‌رود، گفته است: «باید نهایت توجه را داشت که دولت یازدهم باید با تمهیدات و روش‌های مختلف برای حراست و حفاظت از خود گام‌های جدی‌ای بردارد». چه گویی او هم از اردوگاه طیف خاص اصولگرا خبردار شده که با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ موج گسترده‌ای از حملات علیه دولت یازدهم و حامیانش درراه است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر