روش های آرام سازی ذهن

منتشر شده در صفحه زندگی | شماره 660

روش های آرام سازی ذهن
روش ها و توصیه های فراوانی در زمینه آرام سازی ذهن وجود دارد که هرچند عملی کردن آنها تا حدی دشوار است اما می تواند به افراد در آرامش دادن به مغز و کنترل خشم کمک کند. تحقیقات زیادی در سطح دنیا و همچنین در مراکز تحقیقاتی کشورمان در مورد تاثیرات امواج الکترومغناطیس صورت گرفته است که نتایج همگی آنها بر تاثیر مخرب این امواج بر سیستم مغز و علمکرد آن تاکید دارند. دکتر آناهیتا خرمی اظهار کرد: افراد باید از استفاده مکرر از ابزارهای صوتی دارای امواج الکترومغناطیس به ویژه تلفن همراه در طی روز پرهیز کنند و تا آنجایی که امکان دارد تلفن همراه را از خود دور نگه دارند؛ چراکه امواج الکتریکی این ابزارها مغز را بسیار تحریک پذیر می کنند.وی افزود: همچنین پایین آمدن آستانه تحمل افراد و افزایش تحریک پذیری مغز در برخی ایام مانند روزهای گرم تابستان به دلیل گرمای شدید و همچنین طی ساعات روزه داری در ماه رمضان به دلیل کاهش میزان قندخون بیشتر دیده می شود. خرمی با بیان اینکه آرام سازی مغز انواع مختلفی دارد، توضیح داد: مغز در اثر گرسنگی، تشنگی و گرمای زیاد دچار تنش می شود؛ در ایام روزه داری از آنجایی که باید از خوردن و آشامیدن پرهیز شود، می توان برای کاهش میزان این تنش ها هر یک تا دو ساعت صورت خود را با آب خنک بشوییم، تنفس آرام داشته باشیم و آن را با شنیدن صوت قرآن یا موسیقی های آرام بدون متن همراه کنیم.وی گفت: تنفس آرام به این صورت است که باید در مکانی که هیچ محرک محیطی مانند نور یا صدا وجود ندارد، به صورت نشسته یا خوابیده با چشمان بسته نفس عمیق بکشیم و پس از چند ثانیه نفس را بیرون دهیم.خرمی افزود: به تنفس آرام به صورتی که شکم بالا بیاید، نفس های دیافراگمی و عمقی گفته می شود که سبب می شود به واسطه ضربان بالاتر و پمپاژ مناسب تر قلب، اکسیژن بیشتری به مغز برسد.

10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «پیام ما» بیشتر بدانید :

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 108
  • دیروز: 201
  • هفته: 1,472
  • ماه: 5,448
  • سال: 124,043