پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پس از کش و قوس های فراوان، سرانجام سرمربی مس مشخص شد رویای پررنگ صعود با ابراهیم زاده

پس از کش و قوس های فراوان، سرانجام سرمربی مس مشخص شد رویای پررنگ صعود با ابراهیم زاده





۷ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۴۵

پس از کش و قوس های فراوان، سرانجام سرمربی مس مشخص شد
رویای پررنگ صعود با ابراهیم زاده

عصر روز یکشنبه هفته جاری، خبر انتصاب منصور ابراهیم زاده، به عنوان سرمربی جدید باشگاه مس کرمان رسانه ای شد. وی که چهاردهمین سرمربی تاریخ فوتبال باشگاه مس کرمان و دهمین مربی ایرانی این تیم محسوب می شود، جایگزین اکبر میثاقیان شد.این انتخاب اگرچه کمی دیر انجام شد اما به نظر می رسد از بین گزینه ها، بهترین و معقول ترین انتخاب باشد، چراکه اولا ابراهیم زاده آزمون مربی گری خود را به خوبی گشت سر گذاشته، دوما مربی است که اهل لابی گری و زد و خورد نیست و به خوبی می تواند حواشی فراوان اطراف باشگاه مس را جمع و جور کند. البته نباید فراموش کرد که هر سرمربی برای موفقیت، زمان و امکانات لازم نیاز است و نباید انتطار داشت این تیم در همان هفته های ابتدایی لیگ، نتایج درخشانی را کسب کند. در زیر بیشتر با این مربی آشنا می شویم.
وی ۸ خرداد ۱۳۳۵ در اصفهان در خانواده ای ورزشکارکه پدرش نیز از پیشکسوتان فوتبال اصفهان بود، متولد شد.
او از سال ۱۳۵۱ در جوانان باشگاه سپاهان اصفهان فوتبال را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کرد، به مدت سه سال در این تیم مشغول به فعالیت بود که پس از آن برای طی خدمت سربازی به تهران رفت و به مدت ۲ سال از ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۶ در تیم بانک ملی بازی کرد
پس از پایان خدمت به تیم سابقش سپاهان بازگشت و برای ۲ سال (۱۳۵۸-۱۳۵۶) در این تیم بازی کرد. در مدت حضور در سپاهان ۵۲ بازی و ۸ گل زده در کارنامه خود دارد. قبل از آغاز لیگ خلیج‌فارس در تیم‌های سازمان گوشت اصفهان و سپاهان فعالیت‌های خود را شروع کرده بود.
با آغاز لیگ خلیج‌فارس به مدت یک سال( ۱۳۸۲-۱۳۸۱) به‌عنوان دستیار فرهاد کاظمی مشغول به کار شد که در همان اولین حضور در لیگ برتر به مقام قهرمانی دست‌یافت. پس ‌از آن به دیگر تیم اصفهانی رفت و در طول ۳ سال (۱۳۸۵-۱۳۸۲) به‌عنوان مربی در کنار افرادی نظیر رسول کربکندی به فعالیت پرداخت،در ذوب‌آهن نیز یک‌بار قهرمان جام حذفی و یک بار هم نائب قهرمانی لیگ برتر شد.
در سال ۱۳۸۶ به سپاهان بازگشت و کمک مربی لوکا بوناچیچ شد. در حضور مجدد خود در سپاهان قهرمانی جام حذفی و نائب قهرمانی آسیا را در کارنامه خود ثبت کرد.
منصور ابراهیم‌زاده در سال ۱۳۸۷ بار دیگر در تیم ذوب‌آهن اصفهان این بار به‌عنوان سرمربی، به مدت چهار سال هدایت سبزپوشان اصفهان را بر عهده داشت که در این مدت، ۲ بار نائب قهرمانی لیگ برتر،نائب قهرمانی آسیا و قهرمانی در جام حذفی را برای این به ارمغان آورد.
او در فصل ۱۳۹۰-۱۳۸۹ نیز به‌عنوان مربی اخلاق لیگ برتر برگزیده شد.
بعد از موفقیت‌هایش در ذوب‌آهن این بار سکان هدایت نفت تهران را به دست گرفت که با این تیم به مقام پنجمی لیگ برتر دست‌یافت،او در همین فصل برای دومین مرتبه به‌عنوان مربی اخلاق لیگ برتر برگزیده شد.
ابراهیم‌زاده در فصل ۱۳۹۳-۱۳۹۲ هدایت دیگر تیم تهرانی راه‌آهن را عهده‌دار شد و در فصل ۱۳۹۴-۱۳۹۳ هدایت تیم تازه صعود کرده پیکان تهران را پذیرفت,او تا نیم‌فصل هدایت خودروسازان
را بر عهده داشت
و آخرین جایگاه خودروسازان با او رتبه یازدهمی لیگ برتر بود.

این مربی اصفهانی، پس از مدت ها دوری از فوتبال ایران و طی دوره مربیگری در آمریکا، سرانجام عصر روز یکشنبه هفته جاری با قراردادی 2 ساله، هدایت تیم دسته یکی مس کرمان را به عهده گرفت.
از ویژگی‌های منحصر به ‌فرد او میدان دادن به نیروهای جوان و تبدیل کردن این بازیکنان به ستاره است، عملکرد او در طی دوران سرمربیگری و معرفی بازیکنان بسیار به فوتبال توسط او، گویای این مطلب هست
منصور ابراهیم‌زاده را می‌توان به نوعی بهترین مربی ایرانی در بازی‌های آسیایی نام برد.مهارت ویژه و عملکرد او گویای این مطلب است، ابراهیم‌زاده در نزدیک به ۶۰ درصد از بازی‌های آسیایی خود پیروز بوده است که بهترین عملکرد مربیان ایرانی محسوب می شود.
تیم ذوب آهن اصفهان به عنوان قهرمان جام حذفی فوتبال ایران در فصل ۲۰۱۰ لیگ قهرمانان آسیا حضور یافت و علیرغم اینکه ستارگان زیادی در اختیار نداشت، بازی‌های خوب ذوب‌آهن خصوصاً دو پیروزی (۳،۰ و ۱،۰) برابر تیم قدرتمند بنیاد کار ازبکستان با مربی گری فیلیپه اسکولاری، سبب شد تا بسیاری عملکرد منصور ابراهیم‌زاده را به‌عنوان سرمربی ستایش کنند.ذوب‌آهن با غلبه بر تیم الهلال توانست برای اولین باربه عنوان یک تیم ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا، به دیدار پایانی این مسابقات صعود کند؛ که با شکست در دیدار پایانی به مقام نائب قهرمانی رسید.
ذوب‌آهن در همان فصل کاندید بهترین تیم باشگاهی آسیا ۲۰۱۰ از دید AFC شد و به‌عنوان بهترین مربی قاره آسیا از دید فدراسیون جهانی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) و همچنین رتبه شانزدهم دنیا برگزیده شد.
سرمربی جدید تیم فوتبال مس کرمان بعد از عقد قرارداد با این تیم گفت: از چند روز قبل به طور جدی با مسئولین باشگاه مس کرمان مذاکرات جدی داشتم و صراحتا اعلام کرده بودم که در لیگ یک فقط هدایت این تیم را برعهده خواهم گرفت.
ابراهیم‌زاده افزود: من از تیم نفت و یا تیم جایگزین آن که ملوان باشد برای کار در لیگ برتر پیشنهاد داشتم اما با توجه به اینکه تکلیف این تیم تیم‌ها روشن نشده بود نمی‌شد بیش از این بابت آن‌ها صبر کرد و برای همین کار مجددم در فوتبال ایران را از لیگ یک ار سر گرفتم.
وی با ابراز خوشحالی از کار در تیم مس کرمان گفت: تیم فوتبال مس کرمان سابقه بسیار روشن و هواداران بسیار خوبی دارد و من از بابت کار در این تیم بسیار خوشحال هستم و امیدوارم که روزهای خوبی در این شهر و تیم مس کرمان داشته باشم که برای این موضوع نیاز به همکاری همه‌ی مردم شهر کرمان دارم.
وی تصریح کرد: یکی از دلایلی که با باشگاه مس کرمان قرارداد ۲ ساله امضا کردم همین مسئله است. اینکه اگر در سال اول توانستیم به لیگ برتر صعود کنیم که چه بهتر اما اگر این هدف میسر نشد در سال دوم به هدفمان خواهیم رسید. ضمن اینکه پشتوانه‌سازی خوبی هم از نظر بازیکن برای باشگاه انجام خواهیم داد. باشگاه مس کرمان بزرگترین مجموعه ورزشی شرق کشور است.ابراهیم‌زاده در مورد اینکه قرار است از بازیکنان بومی در مس استفاده کند یا بازیکنان از سراسر کشور جذب میکند، گفت: باشگاه مس کرمان یک باشگاه حرفه‌ای است. تفکرمان این است که این باشگاه را به جایگاه گذشته‌اش در فوتبال ایران و آسیا برگردانیم. این باشگاه ۲ زمین چمن مصنوعی، ۲ زمین چمن طبیعی و یک ورزشگاه ۲۰ تا ۳۰ هزار نفری در حال تکمیل دارد. فوتبال هم متعلق به یک منطقه خاص نیست.
با این حال تمام هدف ما این است که بازیکنان امید و جوانان مس کرمان از بازیکنان همین استان باشند و بتوانیم برای تیم هم جوانگرایی کنیم اما در مورد بازیکنان دیگر هم باید بگویم بازیکنان شاخص و تاثیرگذاری که بتوانند به تیم مس کرمان کمک کنند را جذب خواهیم کرد
وی با بیان اینکه قرارداد رسمی خود را با تیم مس کرمان امضا کرده است گفت: درصدد هستیم یک تیم بسیار خوب برای تیم فوتبال مس تشکیل دهیم و از فردا کارمان را برای بستن این تیم خوب آغاز خواهیم کرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *