پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۵ تیر ۱۳۹۵، ۲۱:۵۹

همه‌پرسی تکرار می‌شود؟
بیش از یک‌میلیون نفر در بریتانیا با امضای درخواستی خواهان برگزاری مجدد همه‌پرسی شدند.
آمادگی مجلس برای ورود به وضعیت محیط بانان
محمدرضا تابش رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس در پی شهادت سه نفر از محیط بانان هرمزگان و فارس طی دو روز گذشته از آمادگی مجلس برای ورود به وضعیت محیط بانان خبر داد. وی گفت: خواستار تسریع قوه قضاییه برای رسیدگی و مجازات مجرمان دستگیرشده هستیم.
وزیر کشور: هیچ مسئله امنیتی در شب قدر وجود نداشته است
وزیر کشور با تأکید بر این‌که هیچ مسئله امنیتی در شب قدر وجود نداشته است، گفت: نیروهای انتظامی، امنیتی و وزارت کشور در لیالی قدر کاملاً به اوضاع مسلط هستند و تدابیر لازم را اندیشیده‌اند.
مدیرعامل بانک رفاه برکناری اش را رد کرد
علی صدقی گفت: در دفتر کارم نشسته‌ام. مگر جرمی مرتکب شده‌ام؟ صرافی من و حسین فریدون تعطیل‌شده است. هیچ حقوقی در مدتی که در بانک رفاه مسئولیت گرفته‌ام، دریافت نکرده‌ام و تصویری که به‌عنوان فیش حقوقی من منتشرشده، یک صورت‌حساب بوده. از منتشرکنندگان فیش حقوقیم شکایت کرده‌ام. برای چه و به چه دلیل باید فرار کنم؟ مگر جرمی مرتکب شده‌ام؟ این‌گونه اخبار دروغ منتشر کردن خلاف تقوا و انصاف است و در هیچ مکتبی وجود ندارد. درباره عزل مدیرعامل بانک باید مجمع عمومی تصمیم بگیرد.
ایران از فهرست کشورهای اقدام متقابل، حذف شد
گروه ویژه اقدام مالی در بیانیه پایانی اجلاس 24 ژوئن که در روز جمعه چهارم تیرماه برگزار شد برای نخستین بار و پس از حدود هشت سال تلاش مدیران و کارشناسان اقتصادی و بانکی کشور، نام ایران را از فهرست کشورهایی که لازم است علیه آن‌ها اقدام‌های متقابل اتخاذ شود، حذف کرد. اگرچه نام ایران همچنان در فهرست کشورهایی قرار دارد که لازم است در خصوص آن، تدابیر احتیاطی لازم به عمل آید؛ لیکن با حذف اتخاذ اقدامات متقابل علیه نظام مالی ایران از سوی دیگر کشورها، مانع تجاری و بانکی دیگری از پیش پای کشورهایی که قصد دارند معاملات خود را با ایران از سر گیرند، برداشته شد.
کاتب: دولت روحانی برخلاف دولت قبل به دنبال مُسکن مقطعی نیست
غلامرضا کاتب عضو هیات رئیسه مجلس گفت: تک‌رقمی شدن نرخ تورم بعد از بیست و اندی سال پس از انقلاب در این دولت محقق شده است. رئیس‌جمهوری مصرانه برای این قضیه تلاش کرد و این تلاش منتج به نتیجه شد، اما متأسفانه در بخش رکود دولت نتوانسته است گام بزرگی بردارد . در دولت‌های قبل برای رفع رکود پول به جامعه تزریق می‌شد و این مورد مانند مُسکن موضعی عمل می‌کرد، اما دولت تدبیر و امید قصد ندارد با مسکن‌های مقطعی برای رفع رکود گام بردارد.
واکنش لاله افتخاری به قبول پست مدیریت در صداوسیما
لاله افتخاری نماینده پیشین تهران در مجلس گفت: بحث‌هایی درزمینه- مدیریتم بر شبکه قرآن سیما شده است اما باید از سوی خود صداوسیما این پیشنهاد مطرح شود و من هم اوضاع را بررسی کنم. دوستان پیشنهاد‌هایی داده بودند و باید ببینم خدا چه می‌خواهد.
مخالفت عضو جبهه پایداری با پیشنهاد روحانی: همدلی گروه‌های سیاسی دردی را دوا نمی‌کند
محمد اسماعیل کوثری عضو جبهه پایداری گفت: همدلی و جمع شدن گروه‌های سیاسی با یکدیگر دردی را از مشکلات کشور دوا نمی‌کند. همه مردم مسئولان و مقام معظم رهبری متفق‌القول هستند که باید به مسئله بیکاری و فعال کردن اقتصاد پرداخت و اگر این مسائل حل شود بعدازآن خوب است که جناح‌های سیاسی باهم بنشینند و باهم تعامل داشته باشند.
واکنش داعش به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا
به گزارش روزنامه دیلی میل، گروه تروریستی داعش در بیانیه خود اعلام کرده از این جدایی که نتایج اقتصادی به دنبال داشته و اتحادیه اروپا را متوجه پیامدهایی می‌کند خوشحال است. در این بیانیه همچنین داعش نیروهایش را به حملات تروریستی علیه برلین و بروکسل برای «فلج» کردن اروپا دعوت کرد.
موسی غنی نژاد: روحانی جایگزین ندارد
موسی غنی نژاد اقتصاددان می‌گوید: در سایه آرامش و اطمینان بخشی که دولت آقای روحانی ایجاد کرد، نوسان‌های تورم و نرخ ارز فروکش کرد که این دستاورد مثبت مهمی بود. اما نقطه‌ضعف وضعیت اقتصادی کنونی رکود است که دولتیان نتوانسته‌اند آن را درمان کنند. در یک سال مانده هم کار خیلی زیادی نمی‌شود انجام داد که به‌صورت ملموس اثرگذار باشد.به نظر من دولت نباید نگران انتخابات سال آینده باشد. همه شواهد و قرائن نشان می‌دهد که آقای روحانی جایگزینی ندارد و تنها کاندیدای معتبر برای سال آینده است.
قرارداد صادرات یک‌میلیون بشکه نفت ایران به اسپانیا امضا شد
شرکت رپسول اسپانیا قرارداد واردات یک‌میلیون بشکه نفت خام را برای دریافت در ماه ژوئیه (تیر- مرداد) امضا کرد که این امر موجب افزایش حجم صادرات ایران به اروپا در ماه آینده خواهد شد.
سازمان پزشکی قانونی: تعداد سربازان جان‌باخته در حادثه سقوط اتوبوس 13 نفر است
پزشکی قانونی اعلام کرد: تعداد سربازان جان‌باخته در حادثه سقوط اتوبوس مسافربری به دره در کیلومتر 5 محور نی‌ریز که روز چهارشنبه یکم تیرماه اتفاق افتاد، 13 نفر است. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از 17 جسد شناسایی‌شده در حادثه سقوط اتوبوس 13 تن سرباز بوده‌اند. از 19 متوفای این حادثه، 13 نفر سرباز، 3 نفر شامل راننده، کمک‌راننده و شاگرد و 3 نفر نیز از اتباع افغانی بوده‌اند که تنها هویت یک نفر از آن‌ها شناسایی و دو نفر همچنان ناشناس هستند.
ترکان: این‌همه پول خرج کردند اما بازهم دیدیم مردم در انتخابات مجلس به کدام سمت رفتند
اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهور گفت: در انتخابات مجلس یک عده‌ای این‌همه پول خرج می‌کردند که افرادی را تحت‌الشعاع قرار دهند، ولی دیدید دست‌آخر مردم به سمتی رفتند که تشخیص دادند. انتخابات فقط پول هزینه کردن نیست، در انتخابات باید دید آینده کشور به کدام سمت‌وسو است و طبق همان با مردم سخن بگویم که این اشتباه بزرگ را اصولگرایان همیشه مرتکب می‌شوند.
اسامی جدید اصولگرایانی که در سال 96 رقیب احتمالی روحانی می‌شوند
اعتماد نوشت:اصولگرایانی که نمی‌خواهند روحانی در پاستور بماند برای تحقق این هدف از محمود احمدی‌نژاد حمایت خواهند کرد یا محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی؟ یا آنکه رو به چهره‌های جوان‌تر و جدیدتری خواهند آورد؟ چهره‌هایی که پس از شکست جلیلی و قالیباف سعی کرده‌اند رنگ و بوی آنان را بگیرند و با توان و موقعیت و ابزار در اختیار چوب لای چرخ دولت روحانی بگذارند تا در روز موعود، خود را منجی ملک و میهن معرفی کنند. همین است که در میانه سیاهه فهرست کاندیداهای احتمالی اصولگرایان و جایی که نام‌هایی همچون محمود احمدی‌نژاد، محمدباقر قالیباف، عزت‌الله ضرغامی و سعید جلیلی دیده می‌شود نام‌های جدیدتری هم وجود دارد: «پرویز فتاح، محمدحسین صفارهرندی، علیرضا زاکانی، علی باقری کنی و صادق واعظ زاده.» باید به انتظار نشست و دید کدام‌یک از گروه‌های جناح راست در انتخابات ۹۶ «باروحانی» خواهند بود و کدام‌یک از احزاب نو اصولگرایان «بر روحانی»
درخواست احمد توکلی از دادستانی
خبرآنلاین نوشت: احمد توکلی گفت: جناب آقای دادستان! از مردم در برابر یقه‌سفیدان زورگوی سه قوه که دست در دست زرپرستان یقه‌سفید آن‌طرف میز دارند، حمایت کنید تا شاهد حضور آنان در کنار خویش برای مبارزه با فساد باشید.
معاون احمدی‌نژاد: مدیران با حقوق نجومی لیاقت مدیریت ندارند
تسنیم نوشت: لطف‌الله فروزنده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دولت دهم گفت: کسانی که چنین مبالغی را گرفتند به‌هیچ‌وجه لیاقت مدیریت ندارند و باید در اولین فرصت از سمت خود برکنار شوند و مبلغی را هم که به‌صورت غیرمتعارف دریافت کرده‌اند نیز به بیت‌المال بازگردانند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *