سایت خبری پیام ما آنلاین | در پی کشته شدن سربازان تحصیل‌کرده پادگان 05 کرمان؛ پروانه فعالیت تعاونی میهن نور کرمان معلق شد

در پی کشته شدن سربازان تحصیل‌کرده پادگان 05 کرمان؛ پروانه فعالیت تعاونی میهن نور کرمان معلق شد





۵ تیر ۱۳۹۵، ۲۱:۵۸

در پی کشته شدن سربازان تحصیل‌کرده پادگان 05 کرمان؛
پروانه فعالیت تعاونی میهن نور کرمان
معلق شد

واژگونی یک دستگاه اتوبوس شرکت میهن نور که حامل سربازان تحصیل‌کرده پادگان 05 کرمان به سمت اهواز بود و جان باختن 20 سرنشین آن، منجر به معلق شدن پروانه فعالیت شرکت تعاونی میهن نور کرمان شد.
سرهنگ داوود قاسمیان جانشین رئیس پلیس‌راه راهور ناجا این خبر را داده است. چهارشنبه گذشته بود که این اتوبوس در نزدیکی نی‌ریز به دره‌ای سقوط کرد و 20 تن از سرنشینان جان خود را از دست دادند. 13 تن از کشته‌شدگان سرباز بودند. این حادثه با واکنش‌های گسترده‌ای در جامعه روبرو شد. 2 روز پس‌ازاین اتفاق اما جزئیات بیشتری از این حادثه تلخ توسط مسئولان مختلف به رسانه‌ها داده شد. حریرچی قائم‌مقام وزیر بهداشت یکی از مسئولانی بود که با صراحت از حمل مواد مخدر، انبه و مسافر افغان قاچاق توسط این اتوبوس پرده برداشت. این جزئیات باعث شد تا حساسیت نسبت به جان باختن سربازان بیشتر شود.
در همین رابطه علاوه بر ورود مجلس به این موضوع، رئیس پلیس‌راه راهور ناجا هم از تشکیل کمیسیون ماده 12 رسیدگی به تخلفات رانندگی خبر داد که در پی تشکیل این کمیسیون، اعضای کمیسیون شرکت تعاونی میهن نور کرمان به دلیل دست‌کاری در سیستم اصلی خودرو و نصب باک اضافه، عدم بازدید مدیر فنی از اتوبوس یادشده، عدم ممهور بودن صورت‌وضعیت مسافری به مهر شرکت، حمل کالای غیرمجاز، حمل مسافر اضافه بر ظرفیت و عدم دریافت مجوز حرکت کاروانی از پلیس‌راه برای 15 دستگاه اتوبوس در اختیار این شرکت که مسافران خاص ازجمله سربازان پادگان 05 را حمل می‌کرد، متخلف شناخته شدند. به گزارش ایسنا در همین راستا پروانه فعالیت شرکت تعاونی اتوبوس‌رانی میهن نور کرمان به استناد تبصره یک ماده 3 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و ماده 12 آیین‌نامه اجرایی این قانون به مدت یک سال به حالت تعلیق درآمد.
میهن نور همچنان فعال بود
اگرچه صبح دیروز این خبر منتشر شد اما پیگیری خبرنگار «پیام ما» تا بعدازظهر دیروز از ادامه فعالیت شرکت میهن نور حکایت داشت. مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان در این رابطه به «پیام ما» گفت: « من هم از رسانه‌ها این خبر را شنیدم.» مسعود جمیلی افزود: «رسیدگی به تخلفات در تهران انجام و سپس رأی به ما ابلاغ می‌شود. هنوز چیزی در این مورد به ما ابلاغ نشده اما به‌محض اینکه ابلاغ شود، ما اجرا می‌کنیم.» وی بابیان اینکه باید نظارت بر اتوبوس‌ها را افزایش دهیم، اظهار داشت: «اتوبوسی که حامل این سربازان بوده متعلق به شرکت حمل‌ونقل همکاران در سیستان و بلوچستان بود و شرکت میهن نور از آن کمک گرفت. بااین‌حال باید نظارت افزایش پیدا کند.» ابوالقاسم سیف الهی معاون عمرانی استاندار کرمان هم در این رابطه به «پیام ما» گفت: «پیگیری‌هایی در خصوص افزایش نظارت بر اتوبوس‌های پایانه انجام‌شده است.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *