پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | افراد مشهوری که به چالش فیش‌های حقوقی پیوستند

افراد مشهوری که به چالش فیش‌های حقوقی پیوستند





۵ تیر ۱۳۹۵، ۲۱:۴۹

افراد مشهوری که به چالش فیش‌های حقوقی پیوستند

پس از انتشار فیش‌‌های حقوقی چند ده میلیونی برخی از مدیران دولتی، کمپین رو کردن فیش‌های حقوق ماهانه راه افتاده است. برخی از مخالفان دولت فیش حقوقی خود را منتشر می‌کنند تا حقوق‌های چند ملیونی رو شده را به رخ بکشند و موافقان دولت نیز فیش‌های حقوقی خود را منتشر می‌کنند تا بگویند همه بدنه دولت را نباید با یک چوب راند.
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت و درمان از اولین افرادی از میان کابینه دولت بود که فیش حقوقی خود را منتشر کرد. بر اساس این فیش، حقوق دریافتی قاضی‌زاده هاشمی 8 میلیون و 600 هزار تومان است.
رئیس مرکز ملی فرش ایران (که در سطح معاونت وزیر صنعت قرار دارد) هم فیش حقوقی خود را منتشر کرد. فیشی که میزان دریافتی حمید کارگر، رئیس مرکز ملی فرش را 2.5 میلیون تومان نشان می‌دهد.
مصطفی تاج‌زاده، معاون اسبق وزیر کشور نیز فرد دیگری است که فیش حقوقی خود را منتشر کرد. بر اساس این فیش میزان دریافتی ماهانه مصطفی تاج‌زاده -که بازنشسته نهاد ریاست‌جمهوری است- سه میلیون و 400 هزار تومان بوده است.
رضا صالحی امیری، مشاور رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی هم تصویر فیش حقوقی خود را منتشر کرد. فیشی که حقوق وی را 11 میلیون تومان در ماه نشان می‌دهد. به گزارش اقتصادنیوز، وی با انتشار فیش حقوقی خود نوشت: «به دنبال پیشنهاد برخی دوستان و در راستای شفافیت و پاسخگویی به افکار عمومی، فیش حقوقی اسفند 1394 خود را که قبل از طرح مسائل اخیر است منتشر می‌کنم، البته طبق قانون، این حقوق در سال 95 شامل 12 درصد افزایش شده است.»
حواشی بسیار و شایعاتی مبنی بر دریافت حقوق 65 میلیون تومانی توسط حسین هاشمی، استاندار تهران هم به راه افتاد. شایعاتی که در نهایت با جوابیه روابط عمومی استانداری مواجه شد. حمید رسایی، نماینده سابق مجلس در کانال تلگرامی خود نوشته بود: « هاشمی، تحت عنوان مامور از شرکت آسکوتک (شرکت تابعه ایمیدرو مستقر در آلمان) ماهیانه معادل 65 میلیون تومان در قالب یورو به‌عنوان حقوق دریافت می‌کند.» وی استاندار تهران را به چالش انتشار فیش حقوقی دعوت کرد.
اگرچه هاشمی به این دعوت پاسخی نداد، اما در نهایت روابط عمومی استانداری تهران اطلاعیه‌ای منتشر کرد مبنی بر اینکه حسین هاشمی پیش از تصدی مسئولیت استانداری تهران ماهیانه مبلغ 17 میلیون تومان اعم از حقوق و مزایا و … دریافت می‌کرده و این مبلغ پس از انتصاب وی به سمت استاندار تهران بدون هرگونه ازدیاد و ارتقا کمافی السابق تداوم یافته است.
علاوه بر این افراد، دو مخالف دولت نیز فیش‌های حقوقی خود را منتشر کردند. یکی از این افراد حمید رسایی، نماینده دوره نهم مجلس بود که تصویر فیش حقوقی خود را در منتشر کرد. فیشی که دریافتی رسایی از مجلس را 4 میلیون و 600 هزار تومان عنوان می‌کرد.
نادر قاضی‌پور، نماینده جنجالی ارومیه در مجلس دهم نیز فیش حقوقی 5 میلیون و 200 هزار تومانی خود از مجلس را منتشر کرد.
پیش از این انتشار داوطلبانه، برخی از فیش‌های حقوقی با ارقام بالا در رسانه‌ها منتشر شد. مانند فیش‌های حقوقی 87 میلیون تومانی مدیران بیمه مرکزی که منجر به استعفای رئیس کل بیمه مرکزی شد. فیش حقوقی دیگر مربوط به مدیر عامل بانک رفاه بود که دریافتی این مدیر را 234 میلیون تومان نشان می‌داد. فیش حقوقی 57 میلیون تومانی رئیس صندوق توسعه ملی و دریافت وام 300 میلیونی با بهره 4 درصدی از دیگر فیش‌های افشا شده بود. همچنین فیش‌های دیگری از معاونان بانک‌های تجارت و صادرات رو شد که نشان می‌داد در آذر 94 یکی از مدیران بانک تجارت 710 میلیون تومان دریافتی داشته است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *