سایت خبری پیام ما آنلاین | اهدای بیش از 23‌هزار جلد کتاب به بیمارستان‌های کودک

اهدای بیش از 23‌هزار جلد کتاب به بیمارستان‌های کودک





۴ تیر ۱۳۹۵، ۲۳:۵۶

اهدای بیش از 23‌هزار جلد کتاب به بیمارستان‌های کودک

جمع‌آوری بیش از 23هزار جلد کتاب اهدایی ناشران کتاب کودک و نوجوان حاصل کارزاری است که برای تجهیز کتاب‌خانه‌های بیمارستان‌های کودک برپا شده بود.
به گزارش گروه فرهنگی آنا به‌نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این کارزار را یک سازمان مردم‌نهاد با عنوان گروه سلامت و هنر با همکاری کانون و در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرد تا حاصل این نیک‌اندیشی را صرف ساخت و تجهیز کتاب‌خانه‌‌ی بیمارستان‌های کودک کند. در این میان و در جریان برگزاری ویژه‌برنامه «مهر و نیایش» از سوی کانون به مناسبت ماه مبارک – که طی روزهای 26 خرداد تا 4 تیر 1395 در تهران برگزار شد – غرفه‌ای به این گروه برای اجرای طرح «دوباره می‌خوانم» اختصاص یافت.
شبکه‌های اجتماعی هم با ایجاد هشتک # دوباره میخوانم به گسترش این ایده خیرخواهانه کمک کردند و نویسندگان و تصویرگران کتاب‌های کودک و نوجوان نیز با حضور در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون به امضا و اهدای کتاب‌های‌شان پرداختند.
بر همین اساس بهاره جهاندوست، مسوول غرفه «گروه سلامت و هنر» در این ویژه‌برنامه، در روز پایانی این رویداد فرهنگی مذهبی اعلام کرد که در مجموع تا پایان روز سوم تیر 23 هزار جلد کتاب از سوی ناشران برای تجهیز کتاب‌خانه بیمارستان‌های کودک اهدا شده است.
به گفته‌ی وی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و انتشارات آبرنگ هریک با اهدای پنج‌هزار جلد کتاب بیشترین سهم را در این گلریزان فرهنگی بر عهده داشتند. جهان‌دوست اعلام کرد انتشارات تیمورزاده با اهدای 1540 جلد، انتشارات آستان قدس رضوی 1088 جلد، انتشارات آوای باران و یک ناشر (که مایل به بیان نامش نبود) هر یک هزار جلد، انتشارات فرای علم 900 جلد، ناشری که مایل نبود نامش بیان شود 600 جلد، نشر ابوعطا 500 جلد، انتشارات تک نگار 300 جلد، نشر آفتاب مهربانی 200 جلد، انتشارات عمو علوی و نشر اراده هریک 150جلد، نشر راز بارش 120 جلد، انتشارات کمال اندیشه 114 جلد، انتشارات جمال و انتشارات براق هریک 110 جلد، کتاب آفتاب 100 جلد و انتشارات خاله ستاره با 50 جلد در این طرح مشارکت کردند.
ویژه برنامه مهر و نیایش روز 4 تیر 1395 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران به کار خود پایان می‌دهد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *