پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۴ تیر ۱۳۹۵، ۲۳:۳۲

پوتین نخست‌وزیر انگلیس را بی‌نزاکت خواند
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه سخنان نخست‌وزیر انگلیس درباره موضع مسکو در قبال نتایج برگزاری همه‌پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا را «تلاش بی‌نزاکتانه» برای تأثیر بر افکار عمومی انگلیس خواند.
واکنش باراک اوباما به جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا
رئیس‌جمهور آمریکا گفت: واشنگتن به رأی مردم انگلستان احترام می‌گذارد. رابطه ویژه میان آمریکا و انگلستان همچنان پابرجا می‌ماند و تغییری در روابط واشنگتن با اتحادیه اروپا نیز ایجاد نخواهد شد.
واکنش امام‌جمعه بیرجند به‌احتمال تغییر استاندار خراسان جنوبی
حجت‌الاسلام علی‌رضایی بیرجندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند تصریح کرد که با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، هرگونه تغییر در مدیریت سیاسی استان درست نیست. وی گفت: بحث تغییر استاندار از چندی قبل در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها مبنی بر انتخاب چهره بومی برای خراسان جنوبی مطرح شد که این موضوع مربوط به عده‌ای از تندروهاست. هرچند انتخاب و جابجایی استاندار در حیطه وظایف وزیر کشور قرار دارد، ما نظر خود را اعلام کردیم، هرچند ممکن است اتفاق ویژه‌ای رخ دهد.
رأی سندرز به کلینتون
برنی سندرز رسماً اعلام کرد در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به هیلاری کلینتون رأی می‌دهد.
چرا ظریف نشست شانگهای را ترک کرد؟
ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیایی اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به خبر یکی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه محمدجواد ظریف نشست شانگهای را به نشانه اعتراض ترک کرده گفت ترک جلسه برای ادای نماز بوده است نه اعتراض.
آیت‌الله علم‌الهدی : مدیران ما پاک‌نیت هستند
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام‌جمعه مشهد گفت: خدای‌نکرده مردم فکر نکنند این حقوق‌های نجومی مال مسئولان است. مدیران ما پاک‌نیت هستند و با اقل قلیلی زندگی خود را می‌گذرانند. این چند مدیری که منصب را طعمه قرار داده‌اند، عده معدودی هستند که باید رسیدگی شود و این قضیه باید پیگیری شده و به مردم هم اطلاع داده شود.
برای مردم قابل‌تحمل نیست یک کارگر 6 ماه حقوقش را نگرفته و نان خوردن ندارد و از آن‌طرف هزینه اوقات فراغت دختر یا پسر فلان مسئول از بیت‌المال پرداخت شود. این قضیه باید باکمال قاطعیت بررسی شود؛ مردم هیچ‌چیز را فراموش نمی‌کنند. مسئله اختلاس سه هزار میلیارد تومانی و مسئله کرسنت را مردم به یاد دارند و فراموش نمی‌کنند.
در دیدار لاوروف و ظریف چه گذشت؟
ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه درباره محورهای دیدار ظریف و لاوروف در تاشکند گفت: روابط دوجانبه و چندجانبه، مسائل منطقه‌ای و همکاری‌ها در قالب این سازمان را بررسی کردند. اوضاع سوریه نیز در دستور کار مذاکرات وزیران خارجه ایران و روسیه قرار داشت.
دوشنبه‌ها؛ نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس با تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست‌های این کمیسیون با اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در روزهای دوشنبه هر هفته خبر داد. طبق قانون کمیسیون امنیت ملی مجلس موظف است هر 6 ماه یک‌بار گزارشی از روند اجرای برجام را به صحن و هیئت‌رئیسه مجلس ارائه کند که این کار در دستور کار جدی این کمیسیون قرار دارد.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس: مسائل فراکسیونی مبنای انتخاب هیات رئیسه کمیسیون‌ها نبود
بهروز نعمتی درباره‌ عملکرد فراکسیون‌های سیاسی مجلس در انتخاب هیات رئیسه کمیسیون‌ها اظهار کرد: در بحث انتخاب هیات رئیسه کمیسیون‌ها موارد متعددی هست که خود را نشان می‌دهد و فقط نمی‌توان به وزن فراکسیون‌ها اشاره کرد. فراکسیون‌های سیاسی قطعاً برای انتخابات هیات رئیسه کمیسیون‌ها برنامه‌ریزی دارند اما این طور نیست که بگویم فلان فراکسیون موفق شده و دیگری موفق نشده است.
جلوی افزایش تعرفه تلفن ثابت گرفته می‌شود؟
رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان از ارسال پرونده افزایش غیرقانونی تعرفه تلفن ثابت به سازمان تعزیرات خبر داد. اگر حرف سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در سازمان تعزیرات به کرسی نشیند، شاید شاهد افزایش 6 درصدی باشیم و نه 50 درصدی که هفته گذشته توسط وزارت ارتباطات و مخابرات اعلام شد و بند مربوط به «دریافت هزینه از کاربر حتی در صورت عدم استفاده از تلفن»، خشم همگان را برانگیخت.
واکنش ترامپ به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا
دونالد ترامپ، نامزد تقریباً محرز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، در واکنش به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت:» این اقدامی بزرگ بود که مردم بریتانیا کشورشان را پس گرفته‌اند.»
ظریف: وضعیت بحرین «بسیار خطرناک» است
وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری با همتای هلندی خود گفت: وضعیت بحرین بسیار تأسف‌بار است. به نظر می‌رسد به خاطر فشارهای خارجی که از زمان تهاجم عربستان سعودی به این کشور واردشده، راه‌های مخالفت صلح‌آمیز برای مردم بحرین بسته‌شده. این وضعیتی بسیار خطرناک است و مستلزم توجه بیشتر جامعه بین‌المللی است.
سردار جزایری: رأی مردم انگلیس «نه» به تبعیت از آمریکاست
معاون ستاد کل نیروهای مسلح پس از جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا بارأی مردم گفت: اتحادیه اروپا ابزاردست آمریکا است. خواسته مردم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا «نه» گفتن به ادامه تبعیت دولت نسبت به تحمیل اراده آمریکا به این کشور است. انگلیس باید تاوان سال‌ها استعمارگری و جنایت علیه بشریت را بپردازد. جدا شدن بخش‌هایی از این کشور کمترین بهایی است که خواهد پرداخت. تنها راه حفظ اتحادیه اروپا اعلام علنی و عملی استقلال از کاخ سفید است.
معاون اول روحانی: تمام مدیرانی که حقوق نجومی گرفته‌اند برکنار می‌شوند
اسحاق جهانگیری گفت: بر اساس دستور رئیس‌جمهوری، هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد قائل نیستیم. دولت با تمام‌پرداخت‌های خارج از عرف برخورد جدی خواهد کرد. پول‌های اضافی باید به خزانه بازگردد و افرادی که این کار را کردند برکنار خواهند شد.
قاتلان دو محیط‌بان هرمزگانی دستگیر شدند
با تلاش پلیس امنیت استان هرمزگان دو نفر قاتل (پدر و پسر) محیط‌بانان هرمزگان دستگیرشده و به جرم خود اعتراف کردند.
اخراج فرمانده ملوانان آمریکایی دستگیرشده توسط ایران
کاپیتان کایل موسز، کاپیتان کارگروه فرماندهی 56 نیروی دریایی آمریکا و فرمانده 10 ملوانی که در ماه ژانویه توسط نیروی دریایی سپاه دستگیرشده بودند، اخراج شد.
جانشین وزیر دفاع: با مقصران حادثه واژگونی اتوبوس سربازان وظیفه برخورد می‌شود
امیر سرتیپ امیر حاتمی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با افراد و مجموعه‌هایی که در حادثه واژگونی اتوبوس سربازان وظیفه کوتاهی و قصور داشته‌اند چه در درون نیروهای مسلح و چه در بخش خصوصی برخورد خواهد شد.
امام‌جمعه تهران: سرنوشت شاه مخلوع ایران در انتظار آل‌ خلیفه و آل‌ سعود است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی گفت: اخیراً نشان استیصال، بیچارگی و ذلت آل خلیفه این حکومت نامشروع بحرین که ملتش او را قبول ندارند و به‌جای خدمت به مردم به آن‌ها خیانت می‌کنند را می‌بینیم. این رفتارها مانند حرکات شاه در زمان طاغوت در کشور ماست که آخر و عاقبت آن را دیدید که شاه مجبور به فرار شد. ان‌شاءالله در انتظار آل خلیفه و آل سعود هم همین خواهد بود.
درخواست وکیلی از رئیس قوه قضائیه برای رفع توقیف روزنامه قانون
مدیرمسئول روزنامه ابتکار گفت: توقیف، منفورترین واژه‌ای است که در جامعه رسانه‌ای شنیده می‌شود، این واژه معادل مرگ است. توقیف یک روزنامه یعنی اعدام آن و جوان‌مرگی؛ و وجود چنین امکانی در دست دستگاه‌های نظارتی یکی از اشکالات قانون مطبوعات است. بنده به‌عنوان رئیس انجمن مدیران روزنامه‌های غیردولتی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از ریاست محترم قوه قضائیه تقاضای دستور رسیدگی و رفع توقیف روزنامه قانون رادارم. همچنین از وزارت محترم ارشاد استدعا دارم که در ارسال لایحه نظام جامع رسانه‌ای به‌منظور اصلاح قانون تسریع کنند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *