سایت خبری پیام ما آنلاین | استاندار کرمان در نشست با نمایندگان اصناف استان: اصناف و بازاریان نبض تپنده‌ی اقتصاد کشورند

استاندار کرمان در نشست با نمایندگان اصناف استان: اصناف و بازاریان نبض تپنده‌ی اقتصاد کشورند





۴ تیر ۱۳۹۵، ۲۳:۳۱

استاندار کرمان در نشست با نمایندگان اصناف استان:
اصناف و بازاریان نبض تپنده‌ی اقتصاد کشورند

علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در جمع نمایندگان اصناف کرمان گفت: اصناف و بازاریان نبض تپنده اقتصاد کشور هستند، و ایشان باید مطالبه گر باشند زیرا با مطالبه‌گری سازنده و منطقی، انقلاب تضعیف نمی شود.
وی فرا رسیدن روز ملی اصناف و ماه مبارک رمضان را به نمایندگان اصناف تبریک گفت و اضافه کرد: حضرت امام(ره) تاکید داشتند که”دولت نمی‌تواند همه جا را خودش تحت نظر بگیرد؛ کار باید به خود مردم محول شود زیرا مردم به حال خودشان دلسوزتر هستند” و مقام معظم رهبری فرمودند که دولت، کارگزار ملت، و ملت کارفرمای دولت است.
کنترل تورم و ثبات اقتصادی کشور یکی از سیاست های دولت یازدهم بود که با تدبیر دولت روند کاهشی را طی کرده و در حال حاضر به زیر 10 درصد رسیده و تک رقمی شده است، هرچند در زمان دولت پیشین همین تورم عددی بالغ بر ۴۰ درصد را به خود اختصاص داده بود.
اقتصاد مقاومتی شعار سالانه نیست بلکه یک نسخه دائمی برای اقتصاد کشور است که نیازمند حضور جدی مردم و بازاریان است و باید توجه داشت که استان کرمان به عنوان سومین استان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده‌است، بهتر است که رقم 2500 میلیاردی که در اقتصاد اصناف است به شکلی مشارکت داده شود.
استاندار کرمان در ادامه افزود: در استان 85 پروژه ملی و استانی داریم که ابلاغ شده وبه اجرا در خواهند آمد و به تحرک اقتصادی کمک خواهد کرد، پروژه های استانی که خود استان با استفاده از ظرفیت های خود انجام می دهد و حدود 260 پروژه می شود.
علیرضا رزم‌حسینی باز هم بر تعیین تکلیف مراکز حاشیه ای بازار تاکید کرد و ادامه داد: کاروانسراها و مراکز حاشیه ای بازار که در حال حاضر به مشکلی تبدیل شده‌اند باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شده و توسط سرمایه گذاران پس از مرمت مورد بهره برداری قرار گیرند.
نماینده‌ی دولت تدبیر و امید در کرمان به تقسیم هشت‌گانه اقتصادی استان کرمان و استفاده از توان شرکت های توانمند و بومی اشاره کرد و گفت: بیشتر خرید کمپانی های بزرگ استان از بیرون از استان صورت می گرفت اما در حال حاضر با طرح هشت‌گانه اقتصاد مقاومتی، این کمپانی‌ها نیز در توسعه اقتصادی استان مشترک شده و تاکید شده تا خرید در داخل استان صورت بگیرد مگر موارد اندکی که مشابه آن محصول در استان‌ما موجود نباشد.
وی افزود: کارهایی که در استان آغاز شده دقیقا با دست خالی است که یکی از بزرگترین آن ها فاز دوم عملیات حفر تونل انتقال آب است که می تواند مشکل آب استان را حل کند.
رزم‌حسینی به سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان کرمان اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور با دستور تامین آب کرمان اقدامی تاریخی را در استان رقم زدند که خوشبختانه عملیات لوله گذاری این پروژه در مسیر کرمان-باغین در حال اجراست.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *