پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲ تیر ۱۳۹۵، ۲۳:۱۶

خبر واردات آزاد خودروهای کمتر از 100 هزار دلار تکذیب شد
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه ملاک ممنوعیت واردات خودرو کماکان حجم موتور 2500 سی‌سی است، گفت: هیچ تغییری در روند ثبت‌سفارش خودرو برای ورود به سرزمین اصلی انجام نشده است. تقی محمدیان افزود: در قوانین مربوط به ثبت‌سفارش خودرو، هیچ تصمیم جدید و محدودیتی اتخاذ نشده است.
به نقل از ایرنا، به‌تازگی برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند «واردات خودرو با ارزش بالای 100 هزار دلار ممنوع شد تا به این ترتیب ممنوعیت واردات بر حسب حجم موتور برداشته شود و تغییراتی اساسی در ورود خودروهای خارجی به کشور صورت گیرد.» مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: قوانین مربوط به تعرفه‌های وارداتی و عوارض صادراتی مربوط به سرزمین اصلی می‌شود و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مشمول این قوانین نمی‌شوند. محمدیان در مورد تغییر شاخص ممنوعیت واردات خودرو از «حجم موتور» به «قیمت» و «مصرف» نیز گفت: در سال 1391 تصمیم گرفته شد که از واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی جلوگیری شود و اکنون بحثی برای تغییر این شاخص مطرح نیست. وی در مورد ثبت‌سفارش خودروهای آمریکایی نیز گفت: به هیچ وجه ورود خودروهای آمریکایی به کشور مجاز نیست و ثبت‌سفارشی در این زمینه انجام نمی‌شود. محمدیان ادامه داد: در ماه‌های گذشته که ثبت‌سفارش تعدادی از مدل‌های یک خودروی آمریکایی انجام شده بود، با فرمایشات رهبر معظم انقلاب جلوی آن گرفته و بعد از آن هیچ خودروی آمریکایی ثبت‌سفارش نخواهد شد.

خودرویی برای دوچرخه‌ سواران
اگر از علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری هستید یا به شکل حرفه‌ای یا تفریحی این ورزش را دنبال می‌کنید و نگران آسیب‌های وارده به دوچرخه‌های گران و زیبایتان می‌شوید، یک خودروی “سیویک تورر” هوندا نگرانیتان را برطرف می‌کند.اگر از علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری هستید یا به شکل حرفه‌ای یا تفریحی این ورزش را دنبال می‌کنید و نگران آسیب‌های وارده به دوچرخه‌های گران و زیبایتان می‌شوید، یک خودروی “سیویک تورر” هوندا نگرانیتان را برطرف می‌کند.این خودرو از مدل مفهومی “سیویک تورر اکتیو لایف” به معنای “زندگی فعال سیاحتی” اقتباس شده که در سال گذشته در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان به نمایش درآمد.در این خودرو مشتریان می‌توانند دو دوچرخه را بدون نگرانی از آسیب‌های وارده و به صورت ایستاده وارد محفظه بار کنند. فضای بار این مدل کانسپت سیویک با حذف صندلی‌های عقب به ۱۶۶۸ لیتر می‌رسد.همچنین یک محفظه جمع شدنی نیز برای لوازم اضافی نظیر پمپ باد، جعبه ابزار، مخزن آب، بطری و نیمکت درنظر گرفته شده است.
یک محفظه نیز روی سقف قرار می‌گیرد که می‌توان برای قرار دادن اجزای کم حجم مانند کلاه و کفش و لباس از آن استفاده کرد.ریل آلومینیومی نگه‌دارنده دوچرخه، در جایی پایین‌تر از سطح کف خودرو نصب می‌شود که قابلیت حرکت کشویی داشته و به اهرم‌های – شکل و پایه‌های نگه‌دارنده چرخ جلو مجهز است. این خودرو می‌تواند با حمل یک دوچرخه، یک مسافر اضافی در فضای عقب، و محفظه‌ای برای بار را ایجاد کند.این پایه نگه دارنده دوچرخه می‌تواند با تجهیزات جانبی کنونی مانند نگه‌دارنده‌های سقفی یا تورهای نگه‌دارنده جانبی کنار خودرو و یا محافظ لبه محفظه بار ترکیب شود تا از خودروی “تورر سیویک” یک مدل انطباق پذیرتر و کارآمدتر بسازد.طراحی اسپورت این مدل سیویک با رنگ آبی بدنه که در قسمت پایین به رنگ تیره درآمده در کنار چرخ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، سپرها، ضربه‌گیرهای جدید و پوشش سقف با رنگ سفید، متمایز می‌گردد.روکش جیر درون کابین در کنار چرم صندلی‌ها چشم‌نواز هستند و نوارهای کربنی به زیبایی‌های بصری درونی می‌افزایند.این مدل مخصوص گشت‌وگذار از اکتبر سال ۲۰۱۶ وارد روند خرید و فروش خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *