سایت خبری پیام ما آنلاین | پیام ما بررسی می کند، اظهارات ضد و نقیض مسئولان درباره تعطیلی فرودگاه کرمان عضو هیات مدیره فرودگاه‌های کشور: تعطیل می‌شود مدیرکل جدید فرودگاه کرمان: تعطیل نمی‌شود

پیام ما بررسی می کند، اظهارات ضد و نقیض مسئولان درباره تعطیلی فرودگاه کرمان عضو هیات مدیره فرودگاه‌های کشور: تعطیل می‌شود مدیرکل جدید فرودگاه کرمان: تعطیل نمی‌شود





۲ تیر ۱۳۹۵، ۲۳:۱۱

پیام ما بررسی می کند، اظهارات ضد و نقیض مسئولان درباره تعطیلی فرودگاه کرمان
عضو هیات مدیره فرودگاه‌های کشور:
تعطیل می‌شود
مدیرکل جدید فرودگاه کرمان:
تعطیل نمی‌شود

20 خردادماه بود سال جاری بود که استاندار کرمان از طرح تعطیلی 4 ماهه فرودگاه کرمان به دلیل ترمیم باند پرواز فرودگاه کرمان خبر داد و اعلام کرد که با این کار مخالف است. این صحبت رزم حسینی باعث شد تا خبر تعطیلی فرودگاه کرمان در روزهای گذشته به صدر خبرهای استان راه یابد. در این مدت واکنش‌های مختلفی به تعطیلی فرودگاه کرمان نشان داده شد. هم مردم، هم کارشناسان و هم مقامات استان صریحاً با این اتفاق مخالفت کردند. در شماره 655 مورخ سه‌شنبه 1 تیرماه «پیام ما» هم در گزارشی با عنوان «پرواز ادامه دارد» از جوانب مختلف به این قضیه پرداختیم و بنا به صحبت‌های مسئولان مختلف، از مدیرکل سابق فرودگاه‌های استان تا سیف الهی معاون استاندار، به این نتیجه رسیدیم که طرح تعطیلی فرودگاه کرمان از دستور کار خارج‌شده است و قرار شده باند دومی برای این فرودگاه ساخته و سپس باند فعلی‌ترمیم شود. روز گذشته اما حسین اکرمیان عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور در گفت‌وگو با ما اظهارات متفاوتی از صحبت‌های مسئولان استان کرمان بیان کرد. وی که برای شرکت در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرودگاه‌های استان، به کرمان سفرکرده بود، پاسخگوی سؤالات ما در رابطه با تعطیلی فرودگاه کرمان بود. ماحصل این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید:
آقای اکرمیان در این روزها بحث‌های زیادی مبنی بر تعطیل شدن فرودگاه کرمان به مدت 4 الی 6 ماه به علت ترمیم باند پروازش در رسانه‌ها مطرح‌شده و این موضوع مردم کرمان را نگران کرده است. شرکت فرودگاه‌های کشور در این زمینه چه نظری دارد؟
در حال حاضر وضعیت موجود باند به لحاظ فنی نیاز به ترمیم دارد. حالا چه باند دومی احداث شود یا نشود فرقی نمی‌کند و ترمیم نیاز است. با توجه به نیاز به ترمیم قسمت‌هایی از باند، امکان اینکه فرودگاه تعطیل نشود، اصلاً وجود ندارد. اما ما در شرکت فرودگاه‌های کشور تلاش می‌کنیم اگر احیاناً لازم شود باند به روی پروازها بسته شود، با استفاده از تکنولوژی‌های جدید مدت‌زمان تعطیلی را به حداقل برسانیم. این زمان 4 الی 6 ماه هم یک برآورد اولیه بوده و همان‌طور که گفتم ما در تلاشیم با استفاده از توان داخلی و شرکت‌های بین‌المللی، این زمان را کاهش دهیم.
مقامات استان کرمان و کارشناسان معتقدند راه‌حل منطقی برای ترمیم باند فعلی این است که ابتدا باند دوم احداث شود. چرا به‌جای تعطیلی باند فعلی، ابتدا باند دوم را احداث نمی‌کنید؟
مدت‌زمانی که برای احداث باند دوم نیاز است، به ما اجازه نخواهد داد که باند فعلی را رها کنیم و آن را ترمیم نکنیم. ما مجبوریم هر طور که هست باند فعلی را ترمیم کنیم. این را هم باید در نظر بگیرید که اصولاً باند دوم کمکی به عملیات پروازی نمی‌کند. در همه جای دنیا و ایران یک باند جوابگوی 40 تا 50 میلیون مسافر خواهد بود. البته این را باید بگویم که کرمان یکی از نقاط بسیار مهم فرودگاهی کشور است و حتماً برای ما مهم است که فرودگاه کرمان همیشه فعال باشد.
به نظر می‌رسد شرکت فرودگاه‌ها با احداث باند دوم مخالف است.
بحث موافقت یا مخالفت مطرح نیست. ما منابع محدودی داریم. باید این منابع برای 54 فرودگاه کشور وجود داشته باشد. ما جلساتی را با استاندار کرمان داشتیم و اعلام کردیم که اگر منابع در دسترسی داشته باشیم و بتوانیم با این منابع سرمایه‌گذاری کنیم، باند دوم احداث می‌شود اما شما می‌دانید که کشور در محدودیت منابع مالی به سر می‌برد. بااین‌حال همواره برای شرکت فرودگاه‌های کشور، ارتقای فرودگاه کرمان جزو اولویت‌هاست.
اگر قرار به تعطیلی فرودگاه کرمان باشد، این تعطیلی چقدر طول خواهد کشید؟
هنوز نظرات کارشناسان به نتیجه نرسیده است.
از صحبت‌های شما این‌طور برداشت می‌شود که تعطیلی فرودگاه کرمان بیشتر از احداث باند دوم متحتمل است.
ببینید ما اسمش را تعطیلی نمی‌گذاریم. یک فرودگاه هیچ‌وقت تعطیل نمی‌شود. ما حتی در زمان جنگ هم فرودگاه‌هایمان تعطیل نشد. درواقع برای ترمیم باند فرودگاه کرمان، ممکن است جابه‌جایی پرواز داشته باشیم.
درهرصورت با این شرایطی که شما می‌گویید، برای مدت‌زمانی مردم کرمان نمی‌توانند از فرودگاه این شهر استفاده کنند.
بالاخره شما که مجبور نیستید برای پرواز به اصفهان یا زاهدان بروید. در استان کرمان فرودگاه‌های خیلی خوبی داریم و مردم می‌توانند از این فرودگاه‌ها استفاده کنند. ما فراموش نمی‌کنیم که در زمان زلزله بم، فرودگاه بم چقدر کمک کرد و باید به سازندگان این فرودگاه درود فرستاد. فرودگاه رفسنجان هم جزو فرودگاه‌های خوب کشور است.
پس به نظر می‌رسد تعطیلی فرودگاه کرمان قطعی است.
خیر. ما هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم که چه برنامه‌ای را در چه زمانی انجام دهیم. هر زمان که برنامه قطعی شد، با هماهنگی مقامات استان آن برنامه پیاده می‌شود و اگر هم قرار به تعطیلی باشد، سعی می‌کنیم تعطیلی را به حداقل زمان ممکن برسانیم.

اگرچه عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور تلویحاً احداث باند دوم در فرودگاه کرمان را رد می‌کند، اما مدیرکل جدید فرودگاه‌های کرمان با قاطعیت از احداث باند دوم خبر می‌دهد. علی قاسم‌زاده در رابطه باخبر تعطیلی فرودگاه کرمان به «پیام ما» گفت: «به‌هیچ‌عنوان این فرودگاه بسته نخواهد شد.»
وی افزود: «هفته گذشته هم تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که با مشارکت استان و این شرکت، باند دوم احداث شود.»
مدیرکل فرودگاه‌های استان بابیان اینکه قرار شده مشارکت شرکت فرودگاه‌ها و استان هرکدام به میزان 50 درصد باشد، اظهار کرد: « ابتدا باند دوم ساخته خواهد شد و سپس باند فعلی‌ترمیم می‌شود.» نخعی مدیرکل سابق فرودگاه‌های کرمان هم دو روز پیش در گفت‌وگو با «پیام ما» خبر تعطیلی فرودگاه کرمان را کذب محض خواند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *