پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تصادف مرگبار دو اتوبوس سربازان پادگان ۰۵ کرمان در جاده نی‌ریز شب خونین جاده کرمان شیراز

تصادف مرگبار دو اتوبوس سربازان پادگان ۰۵ کرمان در جاده نی‌ریز شب خونین جاده کرمان شیراز





۲ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۵۹

تصادف مرگبار دو اتوبوس سربازان پادگان ۰۵ کرمان در جاده نی‌ریز
شب خونین جاده کرمان شیراز

ساعت یک بامداد دیروز (چهارشنبه) یک دستگاه اتوبوس که از کرمان به سمت شیراز در حرکت بود ، در مسیر نی ریز به دره سقوط کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز با اعلام این خبر افزود:یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از پادگان آموزشی 05 کرمان به سمت شیراز در حرکت بود، ساعت یک بامداد دیروز در گردنه لای رز نی‌ریز به دره سقوط و منجر به کشته شدن 19 نفر و زخمی شدن 20 نفر که همگی از سربازان تحصیل کرده با مدرک لیسانس بودند، شد.
در این حادثه شاگرد اتوبوس جان خود را از دست داده و راننده بی‌هوش می‌باشد. گفته می شود این اتوبوس در باک زاپاس خود دو نفر افغانی و مقادیری کالای قاچاق شامل سیگار، انبه و… جاسازی کرده بوده است.
سرهنگ نادر رحمانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در تشریح جزییات این حادثه اظهار کرد: این حادثه در ساعت 1:20 بامداد چهارشنبه در محور سیرجان – نی‌ریز رخ داده و در پی آن یک دستگاه اتوبوس ولوو پس از برخورد با گاردریل حاشیه راه از جاده خارج شد و در گردنه ای که ارتفاعی بالغ بر 20 متر دارد، سقوط کرد.
وی با بیان اینکه این اتوبوس با 39 سرنشین از کرمان به سمت اهواز در حال حرکت بود، اظهار کرد: گزارش‌های اولیه حاکی از فوت 19 تن در سرصحنه و مجروح شدن 20 تن دیگر است که البته با توجه به وخامت حال برخی از مجروحان، احتمال افزایش کشته‌شدگان در حین انتقال یا پس از رسیدن به بیمارستان وجود دارد.
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور در مورد اینکه اتوبوس متعلق به چه نهادی بوده، گفت: اتوبوس شخصی اما در اختیار پادگان «05 ارتش کرمان» بوده و سرنشینان آن نیز همگی سربازانی بودند که از این پادگان به مقصد اهواز در حال حرکت بودند که متاسفانه این حادثه رخ داد.
رحمانی با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، گفت: خستگی یا خواب‌آلودگی و یا نقص فنی راننده باعث این حادثه شده است.
مرتضی سلیمی، قائم مقام سازمان امداد و نجات پیش از این شمار قربانیان حادثه 19تن اعلام کرده و گفته بود که ۱۶ تن آنها در صحنه و 3تن نیز در مرکز درمانی جان باختند ضمن اینکه حال 8 تن از مصدومان نیز وخیم می باشد.
یکی از سربازان مصدوم و حادثه دیده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در حالی که صدایش بریده بریده بود درباره شرح حال خود اظهار داشت:کمرم و پاهایم به شدت درد می کند و بدنم کوبیده شده است. وی در حالی که از درد پشت سرش به سختی صحبت می کرد ادامه داد: من سرباز 05 کرمان هستم و به همراه هم خدمتی های خود قصد رفتن به مرخصی پایان دوره را داشتیم.
سرباز حادثه دیده در پاسخ به این سوال خبرنگار که «چه چیزی را از این حادثه به یاد داری « افزود: در حالی که خواب بودم با صدای بلند یکی از سرنشینان که فریاد می زد «اتوبوس ترمز بریده» از خواب هراسان بیدار شدم و اتوبوس را در حالی دیدم که از مسیر خارج و با سرعت زیاد به ته دره حرکت می کرد. یکی دیگر از سربازان حادثه دیده با تشریح این حادثه گفت:راننده بسیار بد رانندگی می کرد و در یکی از پیچ ها سبقت غیر مجاز داشت که منجر به تکان شدید اتوبوس و بیدار شدن همه سرنشینان شد. سرعت بالای وی منجر به بریده شدن ترمز و از کنترل خارج شدن اتوبوس شد. وی ادامه داد:هر دو شاگرد راننده در حالی که فریاد میزدنند ترمز « نداریم» به سمت عقب اتوبوس حرکت کردند و همه را به گفتن یا علی فرا خواندند.
بنا بر اظهارات این شاهد عینی در مقابل درب ورودی پادگان تعداد زیادی اتوبوس بین شهری وجود داشت که برای انتقال ما به شیراز هماهنگ شده بود و همه ما را پس از پرداخت هزینه سفر سوار اتوبوس کردند.
در حادثه دیگری که کمتر از یک ساعت بعد در کیلومتر 65 محور سروستان – شیراز رخ داد بار دیگر واژگونی اتوبوس 50 نفر از سربازان پادگان آموزشی را راهی بیمارستان کرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *