پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۱ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۴۲

پسر پرحاشیه تلگرام از ایران خارج شد
پسر پرحاشیه تلگرام با انتشار ویدئویی از خروجش از کشور و تلاش‌هایش برای پناهندگی خبر داده است. در پاییز سال گذشته، انتشار عکس‌های مختلفی از یک پسر جوان با دختران مختلفی در فضای مجازی، درنهایت به بازداشت او منجر شد. این پسر جوان که وحید نام داشت، مدتی در بازداشت بود و سپس با وثیقه آزاد شد. جمله او که گفته بود: «پلیس فتا، حواسش به همه‌چیز هست» معروف شد. وحید گفته که ۱۰ روز پیش به ترکیه سفرکرده و تلاش می‌کند پناهندگی آمریکا را بگیرد. او از «دوستان بی‌معرفتی» که موجب آوارگی‌اش شده‌اند، هم گله کرده است.
پژوی جدید 70میلیون تومانی درراه بازار ایران
با امضای قرارداد نهایی شرکت مشترک ایران‌خودرو- پژو «ایکاپ IKAP» به‌صورت رسمی آغاز بکار کرد. بر اساس این قرارداد سه محصول پژو 2008 ، 301 و 208 تولید خواهد شد و از اسفندماه سال جاری محصول 2008 به تولید انبوه می‌رسد. این خودرو قیمتی بین 70 تا 80 میلیون تومان خواهد داشت. دو خودروی دیگر به‌صورت مشارکت 50 -50 و با آورده 200 میلیون یورو از هر دو طرف تولید خواهد شد.
پدر داماد احمدی‌نژاد: روحانی و احمدی‌نژاد
به دور دوم می‌روند
خورشیدی پدر داماد احمدی‌نژاد گفت: مؤثران جریان اصولگرا از احمدی‌نژاد دعوت به کاندیداتوری کرده‌اند. فکر می‌کنم، پازل سال 84 در حال تکرار است. آن زمان آقای هاشمی بود والان آقای روحانی است، هر چه جلوتر می‌رویم بیشتر عملیاتی می‌شود و خانه‌ها پر می‌شود. روحانی و احمدی‌نژاد به دور دوم می‌روند و لاریجانی و باهنر در کنار روحانی خواهند بود.
سازمان ملل: اقدام بحرین در لغو تابعیت روحانی شیعه
«مسلماً غیرقابل‌توجیه» است
سازمان ملل اعلام کرد: اقدام بحرین در لغو تابعیت روحانی شیعه «مسلماً غیرقابل‌توجیه» است.
نماینده اصلاح‌طلب مجلس خبر داد: تشکیل اتاق فکر قوی علیه دولت با مدیریت یکی از وزرای سابق
الیاس حضرتی نماینده مردم تهران گفت: یک اتاق فکر قوی، منسجم و منظم علیه دولت آقای روحانی تشکیل‌شده که یکی از وزرای سابق آنجا را مدیریت می‌کند. به دنبال این هستند که تمام مسائلی که در مورد دولت آقای دولت احمدی‌نژاد گفته می‌شود را مشابه‌سازی کند و بگوید که این دولت هم دزد است و اختلاس می‌کند و مشکلات اخلاقی و دروغ‌گویی دارد. علی‌رغم وجود چنین مسائلی دولت باید خیلی با جدیت هیئتی تشکیل دهد و حقوق‌های افشاشده را بررسی کند.
دادستان کل کشور: مسئله فیش‌های حقوقی
را سیاسی و جناحی نکنید
حجت‌الاسلام جعفر منتظری دادستان کل کشور گفت: مسئله فیش‌های حقوقی را نباید سیاسی و جناحی کرد و یک جناح فیش‌های حقوقی جناح دیگر را انتشار دهد. انتشار فیش‌های حقوقی ابزاری برای برخوردهای جناحی است به همین منظور دولت و قوه قضاییه اقدامات جدی برای برخورد در این زمینه انجام می‌دهند. باید مدیرانی که حقوق‌های آن‌چنانی دارند عزل شوند. قوه قضاییه نیز اقداماتی برای شناسایی و حتی عزل این مدیران دارد.
گزارش حقوق‌های میلیونی به‌زودی اعلام می‌شود
علوی وزیر اطلاعات گفت: گزارش وزارت اطلاعات در مورد حقوق‌های میلیونی در دست تهیه است که به‌زودی از طریق معاون اول رئیس‌جمهور به مردم اعلام می‌شود. افشای حقوق‌های کلان موجب باز شدن دست دولت برای ورود به این معضل اقتصادی می‌شود.
معاون رئیس قوه قضائیه: تصمیمات سلیقه‌ای برخی، بدحجابی را به سمت بی‌حجابی سوق ‌داد
محمدباقر الفت معاون رئیس قوه قضائیه گفت: برخی افراد و اشخاص با اتخاذ تصمیمات فوق‌العاده و سلیقه‌ای ناهنجاری‌های اخلاقی را تشدید کردند و اکنون به‌جایی رسیدیم که امروز از بدحجابی به سمت بی‌حجابی می‌رویم.
شجونی: کسی حال و حوصله تشکیل اتاق فکر علیه دولت را ندارد
حجت‌الاسلام جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: تشکیل اتاق فکر علیه دولت تنها یک توهم است؛ چراکه کسی حال و حوصله انجام چنین کاری را ندارد. به‌محض آنکه دو یا سه بار از دولت انتقاد کردیم، دیگر ما را به افطاری سالانه دولت دعوت نکردند و به‌جای امثال من، جمعی از روحانیان حامی را به این مراسم فراخواندند. متأسفم که چاپلوس‌ها بیشتر از منتقدان، موردتکریم قرار می‌گیرند. من دلواپس هستم، به این دولت هم انتقاد دارم و صریحاً می‌گویم که این دولت مستقل نیست و دستش با دست اصلاح‌طلبان و حزب کارگزاران در یک‌کاسه است؛ این دولت درنهایت دولت موفقی نخواهد شد.
تورم تک‌رقمی شد
بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران تورم کالا و خدمات مصرفی شهری در خردادماه سال جاری تک‌رقمی شد و به ۹.۵ رسید. بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران شاخص کل قیمت کالا و خدمات مصرفی شهری (بر مبنای100=1390) در خردادماه سال 1395 عدد ۲۲۴.۲ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۰.۵درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ( تورم نقطه‌به‌نقطه) ۶.۱ درصد است که نسبت به ماه قبل که ۶.۸ درصد بود کاهش‌یافته است.
مجلس آماده لغو مصوبه بنزین دونرخی
حسین امیری خامکانی نایب‌رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس گفت: دونرخی شدن بنزین، فساد آور و رانت زا بوده و اقتصاد کشور را غیر شفاف می‌سازد، بنابراین کمیسیون آمادگی دارد تا نسبت به بررسی پیشنهاد‌های مربوط به اصلاح قانون دونرخی کردن بنزین را انجام دهد. چنانچه دولت، لایحه اصلاح دونرخی شدن بنزین را ارائه کند، در کمیسیون انرژی مجلس بررسی می‌شود. تجربه تلخی درگذشته پیرامون چند نرخی شدن کالاهای مختلف ازجمله بنزین وجود داشت و بازگشت به آن دوران درست نیست و با اجرای این طرح، زمینه‌های بروز فساد را فراهم می‌سازیم.
مال‌باختگان ثامن‌الحجج مقابل مجلس تجمع کردند
انتخاب نوشت: مال‌باختگان موسسه ثامن‌الحجج با تجمع مقابل مجلس خواستار رسیدگی نمایندگان به وضعیت این موسسه و مال‌باختگان آن شدند.
آمریکا از سلب تابعیت شیخ «عیسی قاسم» روحانی بحرینی انتقاد کرد
جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش از تصمیم بحرین برای سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم روحانی شیعه بحرینی نگران است.
ورود بوئینگ به ایران قطعی شد
ایران ایر رسماً اعلام کرد: در پی صدور مجوزهای لازم از سوی دولت ایران و دولت آمریکا تفاهم‌نامه خرید هواپیما بین هما و کمپانی بوئینگ در خردادماه سال جاری امضا شد. پس از اجرایی شدن برجام مذاکره خود با شرکت بوئینگ را آغاز کرده که با توجه به اراده مدیریت ارشد وزارت راه و شهرسازی این موضوع پس از چند دور مذاکره نهایی شده است. در قالب این تفاهم‌نامه بوئینگ تعدادی هواپیما از خانواده نسل جدید 737 و همچنین مدل‌های 300ER و 900 از خانواده بوئینگ 777 به ایران خواهد فروخت.
ظریف: تصمیم در مورد تغییر برخی مدیران مدت‌ها قبل گرفته شد
وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤال ایسنا درباره گمانه‌زنی‌های منتشرشده در برخی رسانه‌ها درباره دلایل تغییرات اخیر در وزارت امور خارجه اعلام کرد: تصمیم در مورد تغییر برخی مدیران ارشد وزارت خارجه بر اساس برنامه‌ها و اولویت‌های کاری روابط خارجی کشور و مدت‌ها قبل از عید امسال گرفته شد و برای حفظ شئونات همکاران با تأخیر انجام شد. توهینی بالاتر از این نسبت به جمهوری اسلامی متصور نیست که ادعا شود تغییر مقاماتش به درخواست این‌وآن انجام می‌شود.
کمیته رسیدگی به حقوق غیرمتعارف برخی مدیران دولتی به دستور جهانگیری تشکیل شد
اسحاق جهانگیری دستور تشکیل کمیته‌ای سه‌نفره برای رسیدگی و تطبیق این دریافتی‌ها بر اساس قوانین و مقررات را صادر کرد. معاون اول رئیس‌جمهور همچنین از کمیته مذکور خواسته است در اسرع وقت با بررسی دقیق فهرست‌های دریافت شده از دستگاه‌ها، موارد تخلف در پرداخت‌های صورت گرفته را برای اقدامات بعدی به وی گزارش کنند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *