پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | امید ادامه دارد؟

امید ادامه دارد؟





۱ تیر ۱۳۹۵، ۲:۴۰

امید ادامه دارد؟
محمدرضا فرحبخش
لیست امید روزبه‌روز ضعیف‌تر شد و بعد از انتخاب رئیس مجلس هم مشخص شد که اصلاح‌طلبان اقلیتی قوی هستند نه اکثریت و این موضوع می‌بایست موجب حضور قوی اصلاح‌طلبان در کمیسیون‌های مجلس شود اما بی‌برنامگی و ضعف تشکیلاتی باعث شد اصولگرایان 10 به 2 در رقابت رئیس کمیسیون‌ها پیروز شوند.
اصلاح‌طلبان می‌توانستند اقلیت قوی خود را در کمیسیون‌ها نشان دهند اما ضعف برنامه مانع از آن شد. کمیسیون فرهنگی، آموزش و بهداشت و درمان به جهت عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار بودند اما اصلاح‌طلبان نتوانستند حضور موفقی در این کمیسیون‌ها داشته باشند.
در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس که یکی از وظایف آن مسئولیت بررسی صلاحیت انتخابات شوراهای پیش رو است باوجود 11 نفر اصلاح‌طلب از 19 عضو، بازهم یک اصولگرا رئیس این کمیسیون شد.
ریاست کمیسیون انرژی را نیز استاندار سابق بوشهر در دست گرفت و در بعضی کمیسیون‌ها نیز علی‌رغم وجود افراد متخصص‌تر که می‌توانستند در این کمیسیون‌ها مفیدتر باشند به کمیسیون‌های غیر مرتبط رفتند. ازجمله محمدجواد فتحی که تخصصش مباحث حقوق بشری بود. او چندین سال است که در دانشگاه تهران در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد دادرسی منصفانه بر اسناد بین‌المللی تدریس می‌کند. ازآنجایی‌که در کمیسیون امنیت ملی کمیته‌ای به نام حقوق بشر وجود دارد و امروز عمده اتهاماتی که امثال احمد شهید و … به کشور ما وارد می‌کنند در حوزه دادرسی منصفانه و حقوق بشری است، قطعاً حضور وی در این کمیسیون مفیدتر بود.
آقای دکتر ساری با مدرک دکترای انرژی در کمیسیون انرژی جای نگرفته است و مثال‌های دیگر که همه نمایانگر نبود انسجام در همین اقلیت اصلاح‌طلب مجلس است. اقلیتی که مردم با انتظارهای بیش از این به آن‌ها رای دادند و حضوری حماسی در پای صندوق‌های رای داشتند.
اما هنوز هم نباید اهداف بزرگ‌تر را فراموش کرد. لیست امید باید ادامه کار را منسجم‌تر و با رهبری بهتر بگذراند .فراکسیون امید نیاز به هم‌نشینی بیشتر با محوریت رئیس فراکسیون دارد و تمام گله‌ها و اعتراض‌ها را باید باکار تیمی رفع کند نه اینکه ناامیدانه و بدون استراتژی ادامه دهد.
لیست امید قرار است به مردم امید دهد و این امید از مسیر یک تیم قوی می‌گذرد. شعار اصلاح‌طلبان امید و آشتی بود و نباید با ترفندهای ناامیدی، تدبیر اقلیت قوی اصلاح‌طلبی از بین برود. ضعف لابی‌گری و انسجام باید در زمان طولانی باقی‌مانده ترمیم شود تا تفاوت احساس شود و مردم نپرسند که آیا هنوز امید ادامه دارد؟

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر