پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | هیات رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس مشخص شدند عارف نیامد، زاهدی رئیس کمیسیون آموزش شد

هیات رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس مشخص شدند عارف نیامد، زاهدی رئیس کمیسیون آموزش شد





۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۲۴

هیات رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس مشخص شدند
عارف نیامد، زاهدی رئیس کمیسیون آموزش شد

پیام ما- روز گذشته پس از مشخص شدن اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس دهم، هیات رئیسه این کمیسیون‌ها هم مشخص شدند و محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شد.
در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نمایندگان استان کرمان عضو 8 کمیسیون تخصصی شدند. محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و راور عضو کمیسیون آموزش، پور ابراهیمی نماینده کرمان و راور عضو کمیسیون اقتصاد، احمد حمزه نماینده کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار جنوب و قلعه گنج عضو کمیسیون بهداشت، احمد انارکی محمدی نماینده رفسنجان و انار عضو کمیسیون اقتصاد، شهباز حسن‌پور نماینده سیرجان و بردسیر عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه، حسین امیری خامکانی نماینده زرند و کوهبنان عضو کمیسیون انرژی، علی اسدی نماینده شهربابک عضو کمیسیون صنایع و معادن، یحیی کمالی پور نماینده جیرفت و عنبرآباد عضو کمیسیون حقوقی و قضایی و حبیب‌الله نیک زادی پناه نماینده بم، نرماشیر و ریگان و علیبرز بختیاری نماینده بافت، رابر و ارزوئیه عضو کمیسیون کشاورزی شدند. این در حالی است که عضویت برخی نمایندگان در این کمیسیون‌ها برخلاف درخواستشان بوده است. احمد حمزه در حالی عضو کمیسیون بهداشت شده که پیش‌ازاین می‌خواست عضو کمیسیون اقتصادی شود. علیبرز بختیاری هم درخواست عضویت در کمیسیون اقتصادی را داشت که درنهایت عضو کمیسیون کشاورزی شد. همچنین یحیی کمالی پور در حالی عضو کمیسیون قضایی شد که پیش‌ازاین با عضویت او در کمیسیون اصل 90 موافقت شده بود اما با درخواست رئیس مجلس، 5 نفر از کمیسیون اصل 90 به کمیسیون قضایی رفتند که کمالی پور یکی از آن 5 نماینده بود. در حالی نمایندگان استان کرمان در 8 کمیسیون مجلس دهم عضو شدند که در مجلس نهم 10 نماینده استان کرمان عضو 7 کمیسیون شده بودند.
2 نماینده کرمان رئیس شدند
روز گذشته پس از نهایی شدن اعضای کمیسیون‌ها، هیات رئیسه آن‌ها هم مشخص شد و دو نماینده اصولگرای شهر کرمان موفق شدند به ریاست کمیسیون‌های مربوط به خود برسند. محمدمهدی زاهدی با کسب 13 رای از 23 رای، در حالی رئیس کمیسیون آموزش شد که محمدرضا عارف، منتخب اول مردم تهران و سر لیست امید هم در این کمیسیون حضور داشت اما برای ریاست کاندیدا نشد. محمدرضا پور ابراهیمی هم موفق شد رئیس کمیسیون اقتصادی شود. امیری خامکانی هم که پیش‌ازاین از وی به‌عنوان کاندیدای ریاست کمیسیون انرژی نام‌برده می‌شد، نایب‌رئیس اول این کمیسیون شد. علیبرز بختیاری هم دبیر دوم کمیسیون کشاورزی شد.
درمجموع 8 رئیس اصولگرا، 2رئیس اصلاح‌طلب و 2 رئیس مستقل نتیجه‌ای بود که در انتخابات ریاست کمیسیون‌های تخصصی مجلس رقم خورد. همچنین نشست کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی هم به دلیل حدنصاب نداشتن اعضاء برگزار نشد و قرار است طی روزهای آتی با رفع این موضوع، هیات رئیسه این کمیسیون انتخاب شوند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *