پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آبفا

آبفا





۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۲۱

تأکید بر صرفه‌جویی
در مصرف آب
مدیر امور آبفای شهرستان زرند در دیدار با امام‌جمعه و فرماندار این شهر بر صرفه‌جویی در مصرف آب تأکید نمود. در آستانه فرارسیدن فصل تابستان ، یدالله امیری زاده مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زرند در دیدار با امام‌جمعه و فرماندار این شهر ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آب شرب شهرستان زرند گفت: «با توجه به افت سطح آب‌های زیرزمینی و کاهش نزولات جوی، تنها راه عبور از بحران کم‌آبی و قطعی آب در فصل تابستان ، صرفه‌جویی و رعایت مصرف بهینه آب توسط شهروندان می‌باشد.» وی افزود: «این امور تمامی تلاش خود را جهت تأمین آب شرب شهروندان به کار می‌گیرد اما با توجه به وضعیت منابع تأمین آب شهرستان، اگر الگوی مصرف توسط شهروندان رعایت نشود قطعاً با مشکل مواجه خواهیم شد.» امیری زاده بیان داشت: «با همکاری شهروندان امیدواریم بحران کم‌آبی در این شهرستان طی فصل تابستان با کمترین تنش به پایان برسد.»

از آب حفاظت کنیم
از آب حفاظت کنیم، چون زندگی ما به آن وابسته است و هیچ‌گاه به دلیل اینکه فرد دیگری مسئول پرداخت آب‌بها است، آب را هدر ندهید. ‌این روزها که کمبود آب و بحث تنش آبی در هر استان و شهری مطرح می‌شود مؤثرترین راه مدیریت مصرف و صرفه‌جویی اعلام می‌شود. روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان به چند کلید طلایی صرفه‌جویی مصرف آب اشاره‌کرده است که در زیر می‌خوانید:
از کلیه قوانین و محدودیت‌های حفاظت آب که ممکن است در محل زندگی شما اعمال شود، آگاه شوید و از آن تبعیت کنید.
از آب حفاظت کنید، چون زندگی ما به آن وابسته است. هیچ‌گاه به دلیل اینکه فرد دیگری مسئول پرداخت آب‌بها است، آب را هدر ندهید.
موقع مسواک زدن شیر آب تصفیه‌شده را باز نگذارید.
هنگام استحمام در فاصله بین شستن بدن و سرشویی، لزومی ندارد که شیر آب به‌طور پیوسته باز باشد.
برای آب دادن به درختان، درختچه‌ها، بوته‌ها و گل‌ها، از روش آبیاری قطره‌ای استفاده کنید.
برای دوش گرفتن در حمام، زمان بگیرید و آن را به کمتر از 5 دقیقه برسانید، با این روش ماهیانه حدود 4000 لیتر آب صرفه‌جویی خواهد شد.
بهتر است برای شستن سبزی‌ها ابتدا آن‌ها را در ظرفی بخیسانید و سپس آب بکشید.
از جریان آب به‌منظور آب شدن یخ گوشت یا دیگر مواد غذایی منجمد استفاده نکنید.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *