پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مقام معظم رهبری: نباید در دانشگاه‌ها فضای اجبار و امنیتی به وجود آید

مقام معظم رهبری: نباید در دانشگاه‌ها فضای اجبار و امنیتی به وجود آید





۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۱۲

مقام معظم رهبری:
نباید در دانشگاه‌ها فضای اجبار و امنیتی به وجود آید
رهبر معظم انقلاب گفتند: نباید در دانشگاه‌ها فضای اجبار و زور و امنیتی به وجود آید بلکه باید فضای انقلابی و تدین را با کار طبیبانه و خردمندانه به وجود آورد. گزیده صحبت‌های رهبری در دیدار جمعی از اساتید، نخبگان علمی و پژوهشگران دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز علمی و تحقیقاتی را به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری بخوانید:
ترسیم چشم‌انداز آینده ازآن‌جهت مهم است که اداره کشور در سال‌های آینده بر عهده دانشجویانی است که اکنون در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل و تلاش علمی هستند.
اگر آینده مطلوب موردنظر، ایرانی مقتدر، عزتمند، مستقل، متدین، ثروتمند و برخوردار از عدالت، و دارای حکومتی مردمی، پاک، جهادگر، دلسوز و پرهیزگار باشد، ضروری است دانشگاه‌ها آراسته به این شاخص‌ها باشند و نسل جوان را معتقد و مؤمن به این عناصر تربیت کنند.
اگر در دانشگاه‌ها به این شاخص‌ها اهمیت داده نشود، در آینده، ایرانی وابسته ، ازلحاظ فرهنگی رهاشده، مبتلابه گسست‌های اجتماعی و قومی و مذهبی و سیاسی، و دارای حاکمیت اشرافی را شاهد خواهیم بود.
نتیجه چنین آینده‌ای، کشوری خواهد بود با قله‌های ثروت در کنار دره‌های بدبختی و نابسامانی و محرومیت که نمونه بارز آن جامعه امریکا یا وال‌استریت آمریکایی است.
«پیشرفت علمی»، «انضباط اخلاقی»، «خویشتن‌داری دینی»، «بصیرت سیاسی» و «ایجاد احساس هویت و افتخار» در محیط دانشگاه‌ها، از الزامات این کار مهم است.
دانشجویان باید همواره به ایرانی بودن و مسلمان بودن و انقلابی بودن خود افتخار کنند.
اگرچه ما درزمینه پیشرفت‌های علمی عقب‌ماندگی تاریخی داریم اما با تلاش و انرژی جوانان بااستعداد کشور می‌توانیم این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.
نظام اسلامی ایران تنها حکومتی است که مردم‌سالاری را همراه با اسلام و معنویت ارائه کرده است
مردم‌سالاری غرب، درواقع حزب سالاری است و احزاب در غرب بیشتر از آنکه یک شبکه گسترش‌یافته در میان مردم باشند، باشگاه‌های سیاسی متشکل از برخی سیاستمداران و سرمایه‌داران هستند.
من همواره بر کار سیاسی در دانشگاه‌ها تأکید داشته‌ام و حتی سال‌ها پیش گفتم، « خدا لعنت کند کسانی را که بساط فکر و کار سیاسی را در دانشگاه‌ها جمع کردند»»
مسئولان آن زمان، از این عبارت بسیار ناراحت شدند ولی عقیده آن‌ها جلوگیری از کار سیاسی در دانشگاه‌ها بود، اگرچه این روزها ریاکارانه حرف‌های متفاوتی درباره دانشگاه‌ها می‌زنند.
دانشگاه و دانشجو باید همواره انقلابی باشند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *