سایت خبری پیام ما آنلاین | تولدی دوباره در اینترنت

تولدی دوباره در اینترنت





۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۵۷

تولدی دوباره در اینترنت
بسیار پیش می‌آید که افراد در فضای مجازی اشتباهاتی می‌کنند که در پی آن تنها آرزوی‌شان می‌شود تولدی دوباره در فضای مجازی تا بتوانند آن اشتباه را فراموش کنند، مطلب پیش‌رو مراحل تولدی دوباره است:
مرحله اول: حذف کردن حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی: حساب‌های کاربری شما در شبکه‌های اجتماعی اولین چیزی هستند که ممکن است اشخاص کنجکاو در مورد شما چک کنند.
در این مرحله شما کار را به دو صورت می‌توانید انجام بدهید:
۱- پروفایل‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی خصوصی یا private کنید. با این کار فقط از چشم عموم پنهان می‌شوید.
۲- به صورت ضربتی پروفایل‌های خود را حذف کنید. این راه حل رادیکال و درناک است، اما شاید کسی مجبور شود از این راه حل استفاده کند.
LinkedIn: به صفحه تنظیمات بروید، روی آیکون اکانت کلیک کنید و بعد روی close your account کلیک دیگری کنید.
گوگل پلاس: در اینجا باید توجه کنید که اگر تنها می‌خواهید اطلاعات گوگل پلاس شما حذف شود، باید به اینجا برید و Delete Google+ content کلیک کنید، اما اگر می‌خواهید کل اکانت گوگل شما (شامل جی‌میل و تقدیم و اسناد و گوگل ریدر و …) پاک شود، باید به اینجا بروید.
خب، در بالا شیوه حذف حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی بزرگ را توضیح دادم، اما ممکن است شما هنگام اقدام برای خودکشی آنلاین، اصلا یادتان نباشد که پیش از این در کدام شبکه‌های فعالیت داشته‌اید، مثلا ممکن است شما سه سال قبل در فلیکر چند عکس آپلود کرده باشید و حالا چون مدتهاست دیگر در فلیکر فعال نیستید، یادتان برود که اکانت فلیکر خود را هم پاک کنید.
برای حل این مشکل سرویسی به نام Account Killer وجود دارد، با این سرویس جالب می‌شود اکانت‌های ۵۰۰ شبکه و سرویس اینترنتی را پاک کرد.
مرحله دوم: پاک کردن نتایج جستجوی ناخواسته: با حذف حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی، شخصیت آنلاین شما همچنان نیمه‌جان به زندگی خود ادامه می‌دهد، چون احتمالا انبوهی از نوشته‌ها و عکس‌های شما در سایت‌های و فوروم‌های دیگر وجود دارد.
در اینجا دیگر کار سخت می‌شود، شما ابتدا باید در موتورهای جستجوی گوگل یا بینگ جستجو کنید و سایت‌های دارای محتوای خود را بیابید، اگر امکانش بود و صاحبان سایت‌های همکاری کردند، می‌توانید به صورت مستقیم از آنها بخواهید که محتواهای مربوط به شما را بردارند.
اما اگر این کار میسر نشد، می‌توان به دامان خود موتورهای جستجو پناه برد و از گوگل یا سرویس جستجوی عکس گوگل، یا بینگ خواست که نتایج مربوط به شما را اندکس نکنند. البته احتمال اینکه این موتورهای جستجو درخواست شما را استجابت نکنند، زیاد است. اگر مطالب مربوط به شما در سایت‌های ناقض کپی‌رایت باشند، کار به مراتب آسان‌تر است.
تکنیک مدفون کردن نتایج نامناسب: اما فرض کنید که اصلا این کار ممکن نشد، یا اصلا فرض کنید که شما در شرایطی گیر کرده‌اید که مثلا در یکی دو سایت با رنک بالا مطالبی نامناسب در مورد شما نوشته شده و هر کسی که اسم شما را جستجو می‌کند به آنها می‌رسد. در اینجا ترفند زیرکانه‌تر این است که یک سایت ترجیحا با آدرس و نامی که به اسم شما اشاره کنند، باز کنید، در این سایت اطلاعات مورد نظر خود را وارد کنید و با کلیدواژه‌های خوب، کاری کنید که در موتورهای جستجو، که سایت در صورت جستجوی اسم شما، بالاتر از بقیه نتایج ظاهر شود.
همین کار را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم انجام بدهید، مثلا در گوگل پلاس یا فیس بوک، فقط اکانتی با اسم و مشخصات خود درست کنید.
به این ترتیب نتایج نامناسب را مدفون می‌کنید.
مرحله سوم: خلاص شدن از دست سایت‌های عمومی حاوی اطلاعات جنایی، سوء پیشینه و اطلاعات شخصی: خوشبختانه (یا بدبختانه) چنین سایت‌های را به فارسی نداریم، اما در غرب سایت‌هایی هستند که این کارها را انجام می دهند، مثلا با کمک Zabasearch می‌توان به آدرس و شماره تفلفن افراد رسید، با Intelius می‌توان ایمیل، آدرس، پروفایل‌های شبکه اجتماعی و سابقه کیفری افراد دسترسی پیدا کرد. Spokeo و Pipl هم سایت‌های مشابهی هستند.
جالب است که سرویس‌های مثل DeleteMe پیدا شده‌اند که کارشان حذف کردن این اطلاعات است، اشخاص می توانند ۹۹ دلار به این سرویس پول بدهند تا آنها خودشان بگردند و هر اطلاعاتی را در مورد آنها پاک کنند یا اینکه می‌توانند طبق راهنمای این سایت عمل کنند.
مرحله چهارم: ایجاد یک هویت جدید، حالا که از دست هویت آنلاین قبلی خلاص شده‌اید و از دوباره زاده شده‌اید، باید مواظب باشید که دوباره اشتباهات قبل را تکرار نکنید.
نام مناسبی برای خود انتخاب کنید، خارجی‌ها حتی برای انتخاب نام سرویسی برای درست کردن تصادفی نام کذایی دارند!
کار دیگری که باید بکنید این است که برای افزایش امنیت، مواظب این هویت ثانویه‌ی خود باشید و هنگام ثبت‌نام در فوروم‌ها و هر جایی که صلاح نمی‌دانید، هویت ثانویه شما آشکار شود، از سرویس‌های ایمیل موقتی استفاده کنید.
شما می‌توانید به جای دادن شماره تلفن، از سرویس Google Voice استفاده کنید یا از اپلیکیشن‌هایی بهره ببرید که به آنها می‌شود تماس صوتی اینترنتی برقرار کرد.
منبع:پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *