سایت خبری پیام ما آنلاین | طی نامه وزیر صنعت و معدن به استاندار کرمان صورت گرفت ابلاغ مصوبات صنعتی و معدنی سفر رییس جمهور

طی نامه وزیر صنعت و معدن به استاندار کرمان صورت گرفت ابلاغ مصوبات صنعتی و معدنی سفر رییس جمهور





۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۳۸

طی نامه وزیر صنعت و معدن به استاندار کرمان صورت گرفت
ابلاغ مصوبات صنعتی و معدنی سفر رییس جمهور

وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از گذشت 39 روز از سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمان، تصمیمات عمده سفر در بخش مربوط به خود را به استاندار کرمان ابلاغ کرد که شاید مهم‌ترین آن پیگیری پرداخت بدهی شرکت ذوب‌آهن اصفهان به معدن کاران زغال‌سنگ باشد.
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر دو روزه کاروان تدبیر و امید به کرمان، به شهرستان زرند سفرکرده بود و در آن سفر 5 طرح صنعتی بزرگ را افتتاح و یا کلنگ زنی کرد. این افتتاح و کلنگ زنی‌ها در روز اول سفر با دستور رییس جمهور انجام‌شده بود. اهمیت طرح‌های صنعتی به حدی بود که در جلسه سرمایه‌گذاری و توسعه استان که با حضور رییس جمهور در شهر کرمان برگزار می‌شد، این طرح‌ها جزو اولین طرح‌هایی بودند که از طریق ویدیو کنفرانس و با دستور رییس جمهور تعیین تکلیف می‌شدند. در آن جلسه طرح‌های فولاد زرند ایرانیان در زمینه تولید 2 میلیون تن کنستانتره آهن در سال، تولید 2.5 تن گندله آهن، پارس معدن تیراژ (ساردوئیه) و کارخانه فرآوری جلیل افتتاح شدند. همچنین عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمی فجر کرمان، آلومینیوم پارس هنزا، کنستانتره مس جیرفت، شرکت پارس پلیمر پلاست پایا و طرح تیتانیوم کهنوج کلنگ زنی شد. البته سفر رییس جمهور به کرمان نتایج دیگری هم داشت.
ماحصل سفر رییس جمهور به کرمان
در سفر رییس جمهور به کرمان درمجموع از 445 طرح به ارزش 3 هزار و 167 میلیارد تومان بهره‌برداری و عملیات اجرایی 392 طرح آغاز شد. همچنین 11 هزار و 500 میلیارد تومان عقد قرارداد قطعی صورت گرفت. این طرح و پروژه‌ها، جزو مصوبات این سفر نبودند. اما تعداد طرح‌ها و پروژه‌هایی که به این سفر اختصاص داشت، 40 طرح به رقم 987 میلیارد تومان است. این نکته به این معنی است که در این سفر، 40 طرح جدید برای کرمان تعریف‌شده و به‌عبارت‌دیگر کاروان تدبیر و امید در سفر به کرمان 40 مصوبه داشته است. برای اجرایی شدن این مصوبات و طرح‌ها، به گذشت زمان نیاز است و باید دید که این طرح‌ها در آینده چه سرانجامی پیدا می‌کنند. بااین‌حال همان‌طور که گفته شد وزیر صنعت با ارسال نامه‌ای، تصمیمات عمده سفر در بخش صنعت، معدن و تجارت را به استاندار کرمان ابلاغ کرد.
پیگیری تا رسیدن به نتیجه
در نامه‌ای که نعمت زاده برای علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان فرستاده، بر پیگیری این تصمیمات تا حصول نتیجه تأکید شده است. سایت استانداری کرمان تصویر این نامه را روز گذشته منتشر کرد. وزیر صنعت همچنین در این نامه از استاندار کرمان به جهت برنامه‌ریزی مناسب برای بیست و هفتمین سفر رییس جمهور و کاروان تدبیر و امید تشکر کرده است. تصمیمات ابلاغ‌شده به استاندار کرمان از طرف نعمت زاده در بخش‌های مختلف در ادامه آمده است.
معادن زغال‌سنگ
در این بخش وزیر صنعت 7 موضوع را ابلاغ کرده است. بر اساس این نامه، ظرف یک ماه باید موضوع افزایش حق بیمه از 4 درصد به 8 درصد مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور پیگیری و برای لغو آن تلاش شود. موضوع دوم به واردات زغال‌سنگ اختصاص دارد که می‌بایست ظرف مدت دو هفته واردات زغال‌سنگ و کک بررسی و متوقف شود. برگزاری جلسه با وزیر کار، رییس صندوق بازنشستگی فولاد و مدیرعامل ذوب‌آهن به‌منظور پرداخت بدهی شرکت ذوب‌آهن اصفهان به معدن کاران زغال‌سنگ و همچنین تقبل و پرداخت 15 درصد افزایش قیمت از ابتدای سال 94 و الزام به انعقاد قرارداد سالانه این شرکت با معدن کاران تا دو هفته آینده شاید مهم‌ترین تصمیمی باشد که در سفر هیات دولت به کرمان گرفته‌شده و وزیر صنعت در نامه خود به استاندار، خواستار پیگیری آن شده است. این موضوع در حالی از طرف وزیر ابلاغ‌شده که مدت‌هاست شرکت‌های معدنی به دلیل عدم پرداخت این بدهی‌ها با مشکل مواجه شده‌اند. پیگیری پرداخت تسهیلات بانکی به‌منظور نوسازی معادن و زغال‌سنگ از محل صندوق توسعه ملی و یا منابع بانک‌ها ظرف یک ماه، تهیه و تنظیم برنامه راهبردی 10 ساله زغال‌سنگ و کک کشور حداکثر تا یک ماه، تهیه گزارش از تعطیلی و نیمه فعال بودن معادن زغال‌سنگ استان، مدت و علل آن و پیشنهاد برنامه جهت تولید پایدار به تفکیک هریک از معادن ظرف دو هفته و برگزاری جلسه کمیته زغال‌سنگ در حضور مقام وزارت ظرف دو هفته آینده دیگر موضوعات مربوط به معادن زغال‌سنگ است که وزیر صنعت ابلاغ کرده است.
توسعه صنعت در راور
صدور جواز تأسیس طرح فولاد تونلی اولین مصوبه‌ای است که در این بخش وزیر صنعت به استاندار ابلاغ کرده است. این کار باید حداکثر ظرف مدت 5 روز انجام شود. حمایت از اجرای به‌موقع فولاد تونلی، مذاکره تلفنی و یا حضوری با مدیران عامل کرمان خودرو و مدیران خودرو در مورد سرمایه‌گذاری برای تولید قطعات در شهرستان راور، تسریع در اجرای عملیات اکتشافی 4 پهنه معدنی و پیگیری اجرای پروژه مناسب صنعتی و یا معدنی صنعتی دیگر مصوبات ابلاغی این بخش است. تهیه پیشنهاد‌های عملی برای توسعه صنعتی و معدنی شهرستان راور حداکثر در دو ماه آینده هم در این مصوبات دیده می‌شود. همچنین در بحث بهره‌برداری بهینه از امکانات مرکز فرش کرمان تا یک هفته رییس مرکز فرش ایران و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می‌بایست پیشنهاد‌های چگونگی نوسازی و بهره‌برداری از این مرکز را ارائه نمایند.
طرح گل گهر
در این بخش وزیر صنعت 4 موضوع را ابلاغ کرده است. الزام بانک مرکزی به صدور مجوز دریافت تسهیلات یک‌ساله به مبلغ 300 میلیون یورو (200 میلیون یورو شرکت گل گهر و 100 میلیون یورو شرکت جهان فولاد)، بررسی صدور مجوز اکتشاف تفصیلی معادن سنگ‌آهن در محدوده 6 آنومالی گل گهر، بررسی درخواست شرکت گل گهر مبنی بر واگذاری حق بهره‌برداری تأسیسات بارکو در بندرعباس و تعیین وقت ملاقات با مقام وزارت برای مدیرعامل شرکت گل گهر مصوباتی هستند که نعمت زاده طی نامه‌ای به استاندار کرمان ابلاغ کرده است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *