پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | چطور فرزندمان را به موزه رفتن علاقمند کنیم؟ مکان‌هایی راز آلود

چطور فرزندمان را به موزه رفتن علاقمند کنیم؟ مکان‌هایی راز آلود





۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰:۰۱

چطور فرزندمان را به موزه رفتن علاقمند کنیم؟
مکان‌هایی راز آلود

اغلب اوقات ما والدین در عوض آن‌ که موزه‌هایی را انتخاب کنیم که کودکانمان را شگفت زده می‌کند، گزینه‌های انتخابی‌مان جایی‌ست که به محل زندگی‌مان نزدیک‌تر است! توجه به علایق بچه‌ها اولین چیزی‌ست که علاقه آن‌ها را به موزه گردی ، دست کم در ابتدای راه ، تضمین می‌کند.
کودکی دارید که عاشق دایناسور ها و حیوانات وحشی بزرگ است؟ به موزه حیات وحش دارآباد بروید. فرزندتان دیوانه وار عاشق ستاره ها و آسمان است؟ به گنبد مینا یا به مرکز علوم و ستاره‌شناسی کرمان بروید.
اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید بهترین تصمیم گیری را در این مورد داشته باشید ، فاجعه‌ای رخ نداده. تنها کمی تحقیق و سرچ در اینترنت کافیست تا بتوانید تصمیم بهتری برای گذراندن وقتتان در یک مجموعه مناسب داشته باشید. وقتی از در موزه داخل شدید ، زمان مناسبی برای فکر کردن به چگونه گذراندن اوقاتتان نیست! موزه رفتن یعنی چه ؟ در ارتباط با کارهای مشابه تجدید نظر کنید
در ودیوار و ساختمان‌ها و … می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای کسب تجربه‌ای شبیه به موزه باشند. این روزها برای پیدا کردن نشانه‌هایی از هنر محدود به گزینه‌هایی چون گالری ها و مجموعه‌های هنری نیستید و در خیلی جاها می‌توانید از آن لذت ببرید. ( بنابراین خودتان را به گزینه‌های کلیشه‌ای محدود نکنید ). برای شروع به بافت و ساختمان‌های قدیمی محله‌های قدیمی شهرتان نگاه کنید. به جرئیات ساختمان ، نوع پنجره‌ها و حتی معماری حیاط خانه دقت کنید. هنر زنده را درخواهید یافت. اجازه بدهید کودکانتان بودن در چنین فضاهای متفاوتی را تجربه کنند.
پیش از رفتن به موزه ، بیایید باری دیگر به مفهوم این کار فکر کنید! شما می‌توانید به #یزد سفر کنید و هیچگاه موزه‌های آن را نبینید ، ولی با گردش در کوچه پس کوچه‌هایش تاریخ و معماری اصیل را تماما حس کنید.
اجازه دهید کودکانتان تجربه کنند
موزه‌ها و مجموعه‌هایی را انتخاب کنید که برای کودکان و نوجوانان برنامه‌های مخصوص دارند. بدون شک بهترین راه یادگیری از طریق لمس کردن ، دیدن و ارتباط برقرار کردن است. پس در این مکان‌ها بگذارید کودک خودش تجربه کند و از کشف اتفاقات ساده شگفت زده شود.
موزه‌هام علوم یکی از هیجان انگیزترین قسمت‌های ممکن برای کودکان است. به خصوص در مجموعه‌هایی که به کودکان اجازه می‌دهند آزمایش‌‌های ساده علمی را خود انجام دهند. موزه علوم و فناوری پیشنهاد خوبیست و یا موزه‌ی باستان شناسی کرمان واقع در مجموعه‌ی هرندی

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *