پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اصول اولیه سفر با دوچرخه آمادگی قبل از آغاز سفر

اصول اولیه سفر با دوچرخه آمادگی قبل از آغاز سفر





۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰:۰۰

اصول اولیه سفر با دوچرخه
آمادگی قبل از آغاز سفر
بسیار مهم است قبل از سفر کاملا از همه لحاظ آماده باشید . در این قسمت نکاتی ارزشمند را برای شما بازگو خواهیم کرد .
۱) تحقیق کنید و برنامه ریزی کن
به نظر می رسد سفر با دوچرخه یک برنامه ی منظمی دارد و تغییراتی حین سفر در آن رخ نخواهد داد ولی این را بدانید بدون برنامه ریزی خوب و دقیق به مشکلات زیادی بر خواهید خورد . از خودتان سوالاتی بپرسید . مانند : کجا باید بخوابم ؟ بهترین مسیر و امن ترین برای دوچرخه سواری کجاست ؟ چه مقدار وسایل باید با خود حمل کنم ؟ اگر این سوال ها را از خود بپرسید و به جواب درست برسید یک قدم جلو رفته اید .
برنامه ی خود را بنویسید و سپس با دیگران یا کسانی که تجربه ی این چنین سفری را داشته اند در میان بگذارید .
برنامه های خود را بازبینی کنید و در طول سفر سعی کنید از آن ها پیروی شود .
۲) وقتی کاملا آماده هستی سفر خود
را آغاز کن
هرچقدر هم برنامه ریزی کنید وقتی کاملا چه از لحاظ روحی و یا چه فیزیکی آمادگی کامل را نداشته باشید سفر خوبی در انتظار شما نخواهد بود. یکی از بهترین پیشنهاد هایی که در این باره به شما می توانیم بدهیم این است : وقتی کاملا از همه لحاظ آماده هستی سفر خود را آغاز کن .
ذهن خود را باز کنید و به این فکر کنید که چه سفر خوب و زیبایی خواهید داشت . نگرانی ها را دور بریزید و با اغوش باز پذیرای این سفر باشید. ممکن است در حین سفر و میانه ی راه احساس خستگی کنید و دست از سفر کردن بردارید. این کار اشتباه بزرگی است . اگر این حس به شما دست داد توقفی کنید ، چند ساعتی استراحت کنید و کمی بخوابید . سپس غذایی میل کنید و دوباره به سفر ادامه دهید .
در مسیر به خود یادآوری کنید که این سفر برای شما ارزش زیادی دارد و باید به پایان برسانیدش .
۳) بار زیاد حمل نکن ، جای خاطرات را می گیرند
به همراه داشتن لوازم اندک ولی ضروری مهم‌ترین ویژگی سفر با دوچرخه به حساب می‌آید و شما نیز باید تنها لوازم مهم و مورد نیاز را به همراه خود داشته باشید . بهتر است این گونه بگوییم که شما نصف بیشتر لوازمی که فکر می کنید باید به همراه داشته باشید را نیاز نخواهید داشت . نتها کافی است کیسه خواب ، کوله پشتی و دارو های ضروری را به همراه داشته باشید.
هیچوقت بار زیاد را همراه خود حمل نکنید .
۴) انتخاب دوچرخه ی مناسب
شما باید با توجه به مسیری که در طول سفر طی می کنید دوچرخه ی خود را انتخاب کنید . مهم ترین نکته در مورد دوچرخه ی شما این است که زمانی که سوار بر آن می شوید احساس راحتی کنید . چرا ؟ چون قرار است ساعت ها بر روی آن رکاب بزنید .
بهتر است از دوچرخه ی دنده ای استفاده کنید چون مطمئن باشید در طول مسیر با مسیر های سر بالایی و سراشیبی زیادی برخورد خواهید کرد. نصب کردن چراغ های هشدار به شما شدیدا پیشنهاد می شود و ممکن است زمانی جان شما را نجات دهد. اگر در شب سفر می کنید ( پیشنهاد نمی شود) به همراه داشتن چراغ الزامی است. سعی کنید از دوچرخه های سبک ولی محکم استفاده کنید.
مطمئن شوید دوچرخه ی شما قسمتی برای قرار دادن کیف داشته باشد تا در طول مسیر کیف خود را آن جا قرار دهید .
زین دوچرخه مورد بسیار مهمی است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید ، چون قرار است مدت زمان زیادی روی آن بنشینید و سفر کنید .
۵) غذا و آب
مهم ترین قسمت سفر به همراه داشتن غذا و آب کافی است چون که انرژی شما برای ادامه ی سفر از این طریق تامین می شود . بهتر است به اندازه ی یک تا دو روز خود غذا و آب به همراه داشته باشید . هرگاه به شهری کوچک می رسید مقداری خوراکی خریداری کنید و مطمئن باشید از این کار ضرر نمی کنید . از دانه های مقوی استفاده کنید و ازغذاهای چرب دوری کنید .
همیشه دو بطری آب داشته باشید و در طول مسیر میزان مصرف آب بالا خواهد بود .
اگر هوا گرم باشد به شدت به آب نیاز دارید تا آب از دست رفته را تامین کنید .
منبع: http://karnaval.ir

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *