سایت خبری پیام ما آنلاین | گزارش«پیام ما» ازجشن اهداکنندگان خون کرمان زندگی را به اشتراک بگذاریم

گزارش«پیام ما» ازجشن اهداکنندگان خون کرمان زندگی را به اشتراک بگذاریم





۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۵۷

گزارش«پیام ما» ازجشن اهداکنندگان خون کرمان
زندگی را به اشتراک بگذاریم

اینجا میعاد گاه عاشقان است.میعادگاه زندگی، اینجا مهمانی محبت است. فرشتگان آسمانی خانواده‌ی انتقال خون به بهانه‌ی لبخند، زندگی می بخشند. قطره های خون اینجا سرود آسمان را میخوانند وندای الهی سر می زنند. درماه ضیافت الهی، کریمان زندگی را نقش میزنند و نسیم عشق را منتشر می کنند. در روز جهانی اهدا کنندگان خون، سازمان انتقال خون استان کرمان میزبان اهداکنندگان مستمر خون است. کسانی که زندگی را به اشتراک گذاشته اند تا خدا به اشرف مخلوقات خود افتخار کند. در میان خانواده‌ی بزرگ وباشکوه انتقال خون لحظات بی نظیری به بهانه‌ی مهربانی خلق میشود. در بعد از ظهر25 خرداد ماه به مناسبت تجلیل از اهدا کنندگان مستمر خون و تقدیر ازخیرینی که زندگی میبخشند ضیافتی برگزار شده است. «با اهدای خون ، زندگی را به اشتراک بگذاریم.» این شعار روزجهانی اهدا کنندگان خون است که در این مراسم به زیبایی طنین انداز شده است.
میان همه‌ی شادی ها ولبخند ها میتوان رنگ و بوی بهشت را دید، بهشتی که در آن فرشتگانی از جنس انسان قطرات خون خود را هدیه می دهند. در این مراسم مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمان رسم میزبانی را رعایت کرده ودر سخن رانی کوتاهی ضمن آرزوی قبولی عبادات درماه مبارک رمضان و خیرمقدم به اهدا کنندگان مستمرخون و خانواده های آنها ازمسئولینی که دعوت سازمان انتقال خون را اجابت کرده بودند تشکر کرد. «مهدی زاده» با بیان اینکه هر ساله در 25 خرداد و 14 ژوئن روز جهانی اهدا کنندگان خون در سراسر دنیا جشن گرفته میشود و از اهدا کنندگان مستمر تقدیر به عمل می آید. خدا را شاکر بود که موفق شده اند که این جشن را در کرمان هم برگذار کنند.وهم چنین اعلام کرد که این جشن در شهرستان های رفسنجان، سیرجان، جیرفت ،بم وکهنوج هم برگذار میشود.وبیان کرد:« در این مراسم از 350 اهدا کننده‌ی مستمرخون استان به عنوان نماینده‌ی خانواده‌ی 18 هزار نفری اهدا کنندگان خون استان تجلیل وتقدیر به عمل می آید.» ودر ادامه افزود :«که که در سال گذشته بیش از 90 هزار مراجعه کننده جهت اهدا خون به سازمان داشتیم و 74 هزار واحد خونی اهدا شده است. 57.5 درصد از خون های اهدا شده متعلق به اهدا کنندگان مستمر بوده است‌یعنی افرادی که در طول سال دو تا چهار بار اهدا خون داشته اند. این میزان اهدا مستمردر کرمان از میانگین سطح کشور که حدود 52 درصد است بیشتر است. وخوشبختانه حتی با وجود تقاضای بالای خون وفرآورده های خونی در استان با هیچ کمبودی در سال گذشته مواجعه نبوده ایم.
و در حال حاضر به دنبال افزایش کیفیت فرآورده های خونی و همچنین تولید فرآورده های نوین هستیم. در سال جاری سازمان انتقال خون در کرمان به واسطه‌ی اهمیت ویژه در درمان بسیاری از بیماری های صعب العلاج توسط سلول های بنیادی خون ساز اقدام به پذیره نویسی در بحث اهدا سلول های بنیادی خونساز کرده است. برای اهدا سلول های بنیادی خونسازاز اهدا کنندگان به خصوص اهدا کنندگان مستمر نمونه گرفته می شود. بعد از بررسی ژنتیک، اطلاعات در بانک اطلاعات سلول های بنیادی ذخیره میشود و در صورتی که در هر جای کشور بیماری وجود داشته باشد که از لحاظ ژنتیکی با اهدا کننده تطابق داشته، اهدا کننده می‌تواند در‌یک دوره‌ی دو سه روزه با‌یک سری اقدامات ویژه این اهدا را انجام دهد وجان هموطنی را نجات دهد.»
در انتها مدیر کل سازمان انتقال خون با اشاره به ماه مبارک رمضان افزود :«ازهمه‌ی اهدا کنندگان خون درخواست می‌کنیم که در این ماه مبارک،‌یاری کننده‌ی سازمان باشند. زیرا در این ماه تقاضای خون کم نمی‌شود، همچنان اعمال جراحی انجام می‌شود و با توجه به جمعیت 1300 نفری تالاسمی استان کرمان تقاضا تغییری نمی کند ولی اهدا خون کم شده و هم اکنون ذخایر سازمان انتقال خون به نصف رسیده است. باید توجه داشت که روزه گرفتن با اهدا خون هیچ منافاتی نداشته و برای اهدا کننده هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.» ودر ضمن بیان کرد:«که پایگاه ‌های انتقال خون هرشب بعد از مراسم افطار تا ساعت ده شب دریافت کننده‌ی خون اهدایی هستند.»
دکتر مهدی زاده سخنان خود را با تشکر از همه‌ی ارگان هایی ونهاد هایی که‌یاری بخش سازمان انتقال خون بودند به پایان رساند.
مدیر کل فرهنگی اجتماعی استانداری کرمان‌یکی از مهمانان این جشن بود. «خانم موسی پور» ضمن عرض تبریک ماه مبارک رمضان از اینکه در بین خیرین و اهدا کنندگان زندگی بود ابراز خوشحالی کرد.و ضمن تشکر از دکتر مهدی زاده جهت دعوت وبرگزاری این محفل باشکوه بیان داشت:«که اگر بخواهیم خوبی ها را رصد کنیم باید به صاحب ماه مبارک رمضان حضرت علی (ع) اقدا کنیم.من به همه‌ی شما که زندگی را اهدا می کنید افتخار می کنم.» وبا ابرازامیدواری ادامه داد:«ان شاالله سال آینده جمعیت 18 هزار نفری اهدا کنندگان خون به دو برابر افزایش ‌یابد و رسیدن به این هدف زمانی میسر می‌شود که اهدا کنندگان خون این حرکت انسان دوستانه را در جامعه رواج دهند.»
این جشن همراه اجرا موسیقی سنتی و نمایش طنز ادامه پیدا کرد و لحظات شاد ودل انگیزی را رقم زد.
طی مراسمی که در خلال این ضیافت برگذار شد از اهدا کنندگان مستمرخون وهم چنین رابطین سازمان انتقال خون تقدیر به عمل آمد که اسامی آنها به شرح زیراست:محمد رضا پویایی،علی ریاضی کرمانی ،ناصر نجات شاهرخ آبادی، دکتر حسین صافی زاده،حبیب الله رحیمی، غلام حسین فلاحتی، محمد هاشمی زاده، ماندانا هجاریان ،غلام رضا انتظاری،لیلا پور ساجدی،مریم زنگی آبادی ،مسعود نظری نسب،حسام کارآموزیان ،محمد اسماعیل محبوب القلوب، هادی کمالی، علی زند، محبوبه محمدی، سهیل بیگلری بیشترین اهدا کنندگان خون بودند. و در ادامه سازمان انتقال خون از بین 70 رابطین انتقال خون در سال گذشته از 23 نفر به واسطه‌ی ارتباط وهمکاری بیشتر تقدیر به عمل آورد. طاهری از دانشگاه علوم پزشکی کرمان،رحیمی از کارخانه‌ی روغن نباتی، نوری نسب از هلال احمر گلبافت، ابراهیمی از هلال احمر شهربابک، مداحی از مهدیه صاحب زمان، باقری از مصلا‌ی کرمان،معین الدینی از هلال احمر ماهان، شجاعی از شهرداری منطقه4، طاهری از شهرک های صنعتی، خادم از کارخانه‌ی زمزم ،رضوانیان از هلال احمر بردسیر، نخعی مشاور استاندار، دکتر امینی زاده از مس سرچشمه، 13رابطینی بودند که حضور داشته و مورد تقدیر قرار گرفتند.
مراسم جشن تا اذان مغرب ادامه داشت و بعد از برگذاری نماز،خانواده‌ی بزرگ اهدا کنندگان خون در کنار هم افطار کرده تا به برکت ماه ضیافت الهی ، هم سفره شوند کریمانی که جان هدیه می دهند.
اینجا کرمان است، دیار کریمان، سالن پذیرایی پالیز، جایی که میعادگاه اهدا کنندگان قطره قطره زندگی بود. در ساعات ملکوتی روزه داری، اهدا خون وبه اشتراک گذاشتن زندگی بهانه ای شده بود. برای باهم بودن. بهار در دل هایی که پراست از رنگ خدا، ماندنی است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *