پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۴۶

زلزله سیرچ
را لرزاند
روز گذشته زلزله‌ای به بزرگی 4.7 ریشتر سیرچ کرمان را لرزاند. این زمین‌لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین ساعت 14 و 33 دقیقه و 47 ثانیه به ثبت رسید. این زمین‌لرزه در مختصات طول جغرافیایی 57،55 و عرض جغرافیایی 30،17 و در فاصله 5 کیلومتری سیرچ، 29 کیلومتری ماهان و 30 کیلومتری شهداد روی داد. محسن صالحی مدیرکل بحران استانداری کرمان دراین‌ارتباط به ایرنا گفت: «این زلزله خسارتی نداشت.» دیروز در حالی زلزله سیرچ کرمان را لرزاند که15 خرداد هم دو زلزله سیرچ را لرزانده بود. زمین‌لرزه اول که بزرگی آن 4.7 ریشتر بود در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد. این زمین‌لرزه در فاصله 18 کیلومتری سیرچ،22 کیلومتری گلباف و 32 کیلومتری ماهان رخ داد. زمان دقیقه وقوع این زمین‌لرزه هم 14:24:25 بود. بزرگی زمین‌لرزه دوم هم 3.3 ریشتر بود که در ساعت 14:27:14 رخ داد. عمق این زلزله در 10 کیلومتری زمین بود. مرکز این زمین‌لرزه هم در فاصله 15 کیلومتری سیرچ، 24 کیلومتری گلباف و 32 کیلومتری ماهان بود.

میانجی‌گری نماینده جیرفت برای حل اختلافات
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس دهم قصد دارد میان فرماندار، امام‌جمعه و فرمانده سپاه جیرفت میانجی‌گری کند. یحیی کمالی پور دراین‌ارتباط به «پیام ما» گفت: «با حفظ احترام جایگاه‌های این عزیزان، سعی دارم فضای فعلی را معتدل کنم.»
وی بابیان اینکه تاکنون با هرکدام از این مسئولان جلسات جداگانه‌ای داشتم، افزود: « امیدوارم دریکی دو هفته آینده نشست‌های مشترکی برگزار کنیم تا این اختلافات تمام و یا حداقل کم شود.» کمالی پور با اشاره به انتخابات مجلس دهم اظهار کرد: «مردم به کسی رأی دادند که با هرگونه اختلافی بین مسئولان مخالف است و من به‌عنوان نماینده مردم باید در این راستا گام بردارم تا اختلافات کم شود.» نماینده جیرفت اضافه کرد: «هم امام‌جمعه و هم فرماندار محترم می‌دانند که اگر اختلاف باشد، برای مردم گرفتاری پیش می‌آید. به همین دلیل با احترام به این مسئولان، من حتماً برای حل اختلافات ورود خواهم کرد.»

حفظ منابع طبیعی بافرهنگ دینی ارتباط دارد
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان گفت: «حفاظت از جنگل‌ها و بیابان‌ها به فرهنگ دینی افراد ارتباط دارد و اگر این فرهنگ همه‌جا گسترش پیدا کند و تمام مردم نیز رعایت کنند، مشکلی پیش نخواهد آمد.» به گزارش ایرنا آیت‌الله سید یحیی جعفری در خطبه‌های نماز جمعه کرمان افزود: «همان‌گونه که روزه گرفتن بر کسانی که عذری ندارند واجب است، حفظ بیابان‌ها و جنگل‌ها هم یکی از واجبات الهی است.» وی بیان کرد: «متأسفانه یکی از مشکلات کشور ما این است که بیابان و جنگل را تخریب می‌کنیم.» امام‌جمعه کرمان گفت: «بعضی افراد در جنگل‌ها آتش روشن می‌کنند و موجب آتش‌سوزی می‌شوند.» وی عنوان کرد: «انسان دین‌دار و بافرهنگ این‌گونه اعمال را انجام نمی‌دهد و همه مسائل را در همه حوزه‌ها به‌خوبی رعایت می‌کند.» وی در بخش دیگر سخنان خود به معضل مواد مخدر اشاره و اظهار کرد: «متأسفانه مواد مخدر یکی از بلاهای جامعه کنونی ماست که برای برطرف شدن آن‌همه مردم باید دست‌به‌دست هم بدهند.»
شکارچی غیرمجاز در بم دستگیر شد
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بم از دستگیری شکارچی سه رأس آهوی جبیر در این منطقه خبر داد. به گزارش ایرنا عیسی عارف کیا افزود: «یک شکارچی که دو رأس آهوی جبیر و بره سه‌ماهه این حیوان را در حوزه سد نسا شکار کرده بود توسط محیط‌بانان یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان بم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.» وی اظهار کرد: «این شکارچی پس از شکار یک رأس آهو و بره‌اش اقدام به نگهداری گوشت این حیوانات در منزل می‌کند.» رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بم تصریح کرد: »بعد از اطلاع محیط‌بانان یگان حفاظت این شهرستان از شکار آهوی جبیر توسط این شکارچی، منزل وی مورد بازرسی قرار می‌گیرد.» وی گفت: «مأموران حین بازرسی، متوجه گوشت و اجزای یک رأس آهوی جبیر دیگر در منزل این شکارچی می‌شوند.» عارف کیا تصریح کرد: «این شکارچی غیرمجاز ملزم به پرداخت 300 میلیون ریال جریمه نقدی است.» وی از تحت تعقیب بودن یکی از همدستان این شکارچی از طریق مراجع قضایی خبر داد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *