پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | روایت پیام ما از مهمترین قتل هایی که زنان مرتکب شده اند قاتلین ونوسی

روایت پیام ما از مهمترین قتل هایی که زنان مرتکب شده اند قاتلین ونوسی





۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۳۵

روایت پیام ما از مهمترین قتل هایی که زنان مرتکب شده اند
قاتلین ونوسی
معمولا زن را به عنوان موجودی با طبع حساس و لطیف می شناسیم که به واسطه همین روحیه زیبایش، کمتر می توان آن را با خشونت و قتل همراه دانست اما متاسفانه بوده و هستند زنانی که به هر دلیلی دست به جنایت ، خشونت و قتل می زنند. ارتکاب به قتل در زنان معمولا با انگیزه های مانند دفاع مشروع از خود و یا خیانت و انتقام انجام می گیرد. اما به راستی چرا گاهی زنان مرتکب قتل می شوند؟ آنها در زندگی شان چه مشکلاتی داشته اند که باعث شده چند سال از عمرشان را پشت میله های زندان سپری کنند؟ این ها مسائلی است که باید به آن پرداخته شود اما در این گزارش به برجسته ترین قاتلان زن ایرانی می پردازیم.
اولین زن محکوم به اعدام ایران
ایران شریفی نیا به عنوان اولین زنی شناخته می شود که در دادگاه های ایران محاکمه شده است. این زن در سال 1349 و در خانه پدری اش دستگیر شد و پس از محاکمه به جرم قتل حکم اعدام برای او صادر شد. او در روز ششم مهر سال 1349 اعدام شد.
مهین نخستین زن قاتل‌سریالی ایران
مهین راننده مینی بوس مرگ که از سال 87 تا 89 ،۵ زن و یک مرد را در خودروی خود به قتل رسانده بود، به اتهام 6 فقره قتل و همچنین سرقت اموال آنها در دادگاه کیفری استان قزوین محاکمه و به ۶ بار قصاص نفس در ملأعام، ۲۴ ماه حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و همچنین رد مال و وجوه مسروقه محکوم شده بود. او 29 آذر 89 در زندان قزوین به دار مجازات آویخته شد.
قدیمی‌ترین زندانی زن ایران
به خاطر مدت زمان طولانی که در زندان بود، معروف شد و لقب قدیمی‌ترین زندانی زن به او داده شد. او متهم بود تیر72 یکی از اقوام همسرش را کشته است. آن زمان اعتراف کرد به خاطر اختلافی که با مقتول داشت در دوغی که برای شام آورده بود سم ریخت و او را به قتل رساند. او مدعی بود این کار را با همدستی شوهرش انجام داده و بعد از جنایت جسد را داخل خودرویش در منطقه‌ای در جنوب شهر رها کرده‌اند. در حالی که او مدعی بود مقتول را با مرگ موش به قتل رسانده، پزشکی قانونی اعلام کرد مرد میانسال با سم گیاهی کشته شده است.
او در مراحل بعدی دادگاه منکر قتل شد. 10 شهریور93، دور جــدید محاکـمه قدیمی‌ترین زندانی زن در شعبه 106 دادگاه عــمومی ـ جزایی شهرری برگزار شد.
در ابتدای جلسه، فاطمه همچنان بر بی‌گناهی خود اصرار و عنوان کرد من مرتکب قتل نشده‌ام. در ادامه اولیای دم مقتول 20 سال پس از این جنایت اعلام کردند با دریافت دیه حاضر به اعلام گذشت هستند. با پرداخت دیه این زن پس از 20 سال آزاد شد.
آزادی پس از 13 سال
رسانه‌ها و مردم به او لقب عروس سیاه‌بخت را داده‌اند. زنی جوان که پس از ازدواج سرنوشت برای او خوب ننوشت. مدتی است با تلاش وکیلش و خیرین آزاد شده، اما هنوز هم کابوس‌های سحرگاه‌های اعدام با او همراه است.
او در خانواده فقیری چشم به دنیا گشود، خانه‌ای مستاجری با پدر و مادری میانسال و مریض. پدر پیرش به‌سختی امورات زندگی را می‌گذراند. وقتی مرد میانسال و ثروتمند به خواستگاری او آمد، به خاطر خانواده‌اش و برداشتن باری از دوش آنها باوجود مخالفت‌های پدر به این مرد پاسخ مثبت داد.
او خود را برای زندگی آماده کرده بود، اما مادرشوهر 75 ساله‌اش سرناسازگاری برداشت. ساعت 11 و 30 دقیقه یکشنبه پنجم آبان 79 کبری وارد خانه مادر شوهرش در نیاوران شد، آنها باهم دعوای لفظی پیدا کردند و مادر شوهر، کبری را از خانه بیرون کرد. در نهایت کبری دست به جنایت و قتل مادر شوهرش کرد. او 13 سال در زندان به سر برد، چند بار به خواسته اولیای دم پای چوبه‌دار رفت و هر بار توانست از آنها وقت بگیرد. در نهایت پس از 13 سال با پرداخت دیه رضایت آنها را گرفت.
اعدام دلارا و خودکشی امیرحسین
دلارا کم سن و سال و نقاش بود و ذوق هنری زیادی داشت و از مشکل فقر هم رنج نمی برد. نخستین نمایشگاه تابلوهای دلارا سال ۸۵ در نگارخانه گلستان برپا شد، اما امواج طغیانگر زمانی زندگی دلارا را دستخوش خود قرار داد که دختر هفده ساله با پسری به نام امیرحسین آشنا شد، رابطه ای که باعث شد ورق زندگی دختر نقاش برگردد. دلارا با وسوسه های دوست پنهانی اش، شامگاه دی ۸۲ وارد خانه دختر عموی پدرش شد. زن ثروتمندی که به تنهایی زندگی می کرد.
زمانی که پلیس از قتل با خبر شد، با جسد زنی شصت و دو ساله مواجه شد که با ۱۶ ضربه چاقو از پا درآمده بود. کمتر از ۲۴ ساعت پس از جنایت مردی با پلیس تماس گرفت و مدعی شد دخترش عامل قتل است و مقتول کسی نیست جز دختر عمویش و به این ترتیب دلارا بازداشت شد، دختر جوان در مراحل اولیه تحقیقات به قتل اعتراف کرد، اما دو هفته پس از قتل ادعای جدیدی را مطرح کرد: «قتل را من انجام نداده ام، امیرحسین عامل این جنایت بود اما او به من گفت چون سن تو قانونی نشده تو را اعدام نمی کنند برای همین قتل را تو به گردن بگیر.» دلارا زمانی این ادعا را مطرح کرد که همدستش آن را رد کرد. به همین دلیل امیرحسین به ده سال حبس و دلارا به اعدام محکوم شد. در نهایت شش سال پس از جنایت، دلارا یازدهم اردیبهشت ۸۸ پای چوبه دار رفت و پرونده او مختومه شد. امیرحسین هم بعد از قصاص دلارا به خاطر عذاب وجدان دست به خودکشی زد.
قتل فوتبالی
شهلا جاهد یکی از معروف‌ترین زنان قاتل در ایران است که پرونده او سال‌ها تیتر یک صفحات حوادث بود. بیشتر از خود شهلا و جنایتش، همسر مشترک او و مقتول باعث جنجالی شدن این پرونده شد.
او پس از آشنایی با بازیکن سابق پرسپولیس، همسر موقت او شد. شهلا 17تیر 81، زمانی که همسرش همراه تیم پرسپولیس به آلمان رفته بود، شبانه وارد خانه‌ او شد.
شهلا یک سال بعد به قتل لاله اعتراف کرد و درباره جنایت گفت: «همسرم با پرسپولیس به آلمان رفته بود. من تصمیم گرفتم با استفاده از غیبت او برای همیشه لاله را از زندگی‌ام حذف کنم. شب حادثه با کلیدی که از خانه ناصر داشتم، داخل خانه او رفتم و پشت شوفاژ پنهان شدم. از آنجا دیدم لاله همراه دو فرزندش و دوستش به خانه آمدند. تا صبح پشت شوفاژ بودم. وقتی فرزندان لاله به مدرسه رفتند و دوستش از خانه خارج شد، لاله روی تخت دراز کشید. من چاقو را آماده و دستکشم را دست کردم. بعد یک راکت بدمینتون برداشتم و با دسته آن محکم ضربه‌ای به سر لاله زدم. بعد با هم درگیر شدیم و من هم با ضربات چاقو آن‌قدر او را زدم تا جان داد.»
با آن‌که شهلا بعد از آن منکر جنایت بود، اما باتوجه به بازسازی صحنه قتل، اعترافات صریح متهم، مدارک و شواهد موجود در پرونده وی، به قتل لاله سحرخیزان محکوم و آذر 89 در محوطه زندان اوین به دارآویخته شد.
از ادعای دفاع از خود تا قتل
افسانه نوروزی همراه شوهر و دو فرزندش به کیش رفتند تا شاید دوست قدیمی‌شوهر افسانه بتواند برای آنها کاری پیدا کند.
وقتی شوهر این زن با دوست قدیمی‌اش دیدار کرد، این مرد قول همکاری داد و همین مساله باعث شد مرد جوان با زن و بچه‌اش راهی کیش شوند. او بعد از آن به خاطر ماموریت راهی تهران شد، اما مقتول با همسر و بچه‌های دوستش در شهر تنها ماندند.
عصر یکشنبه 15تیر 76 زمانی که این مرد به جزیره برگشت با دست‌ها و لباس‌های خونین همسرش و در طبقه دوم با جسد دوست قدیمی‌اش مواجه شد. آن زمان بود که همسرش ادعا کرد مقتول قصد آزار و اذیت او را داشته واو در دفاع از خود مرتکب قتل شده است.زن جوان فردای همان روز بازداشت شد.
مسئول رسیدگی به پرونده در این رابطه گفته بود: «اول ما شک کردیم که شاید به جز زن جوان فرد دیگری نیز در قتل دست داشته است، اما نظریه پزشکی قانونی اعلام کرد به مقتول 27 ضربه چاقو و همه توسط یک نفر وارد شده که 15ضربه عمیق و بقیه سطحی بوده است و باتوجه به این‌که شدت ضربات یکسان بوده به این نتیجه رسیدیم قاتل یک نفر است.»
با رضایت اولیای‌دم، این زن تیر 76 با پرداخت دیه از زندان آزاد و از چوبه‌دار رهایی یافت.
قتل در 19 سالگی
ریحانه در خانواده ای بزرگ شد که به گفته خودش پدری نامهربان داشت، پدری که دختر جوان قصد قتل او را داشت و این مساله را پرینت اس ام اس هایش ثابت می کرد. او در اس ام اس هایش به دوست پنهانی اش نوشته بود: «امشب به تیپ هم زدیم و این را امشب می کشم.» ریحانه درباره این پیامک گفته بود: «پدرم هر وقت مست می کند مرا زیر کتک می گیرد.» همین مساله نشان می دهد او در خانواده ای بزرگ شده که آرامش در آن نقشی نداشته است.
ریحانه روحیه ای لطیف داشت و دختری هنرمند بود. وقتی به اتهام قتل مردی به نام سربندی دستگیر شد، باور این که ریحانه مرتکب قتل شده باشد برای همه سخت بود. البته کارشناسان پزشکی قانونی پس از معاینه او اعلام کردند ریحانه دوست دارد خود را از آنچه هست بزرگ تر نشان دهد.
موضوعی که خود ریحانه آن را تکذیب کرد. با آن که ریحانه مدعی دفاع مشروع بود، اما مدارک و شواهد زیادی در صحنه به دست آمد که این گفته او را رد می کرد. ریحانه جباری تیر ۸۶ ، زمانی که ۱۹ سال بیشتر نداشت دست به قتل زد و با گذشت هفت سال از جنایت، سوم آبان ۹۳ پای چوبه دار رفت.
ادعایی بی سرانجام
یکی دیگر از زنان خبرساز که قصاص شد دختر جوانی بود. او تیر 86 یک پزشک را با ضربه چاقو از پشت سر به قتل رساند و خیلی زود دستگیر شد. دختر جوان در بازجویی‌ها ادعا کرد مقتول قصد آزار و اذیت او را داشته و در دفاع از خود مرتکب قتل شده است.
او نتوانست ادعای خود را ثابت کند و به قصاص محکوم شد. حکم قصاص او سوم آبان سال 93 اجرا شد.
قتل پشت قتل
پای ثابت جنجالی‌ترین پرونده‌ها، قتل خانوادگی در کشور است.زن جوان در پی آشنایی با پسر جوانی خود را مجرد و دانشجو معرفی کرد. در ادامه اسماعیل شوهر این زن متوجه این رابطه شده و از همسرش می‌خواهد به بازی ادامه دهد. مرد جنایتکار خود را دایی همسرش معرفی می‌کند. او همچنین از سه پسرش نیز می‌خواهد مادرشان را عمه صدا کنند.
او در نخستین جنایت برای انتقامجویی خواهر پسر جوان را به خانه‌شان می‌کشاند و او را به قتل می‌رساند. بعد هم پسر جوان را به بهانه پیدا کردن گنج به دماوند برده و با همدستی دوستش او را می‌کشد. او در جنایتی دیگر گلوی دو پسر خود را می‌برد. دو پسرش شاهد قتل خواهر این پسر بودند. اسماعیل پس از قتل دختر جوان به او تجاوز کرده و جسدش را تکه تکه کرد. در این پرونده به خاطر دروغ زن جوان چهار نفر به قتل رسیدند. مرد جنایتکار همچنین همسرش را مجبور کرده بود با ابراهیم ازدواج کند و برای همسر خود و پسر غریبه جشن عروسی گرفته بود.سرانجام هم فاطمه و شوهرش قصاص شدند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *