سایت خبری پیام ما آنلاین | مدیرکل راه و شهرسازی استان در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور خواستار شد افزایش سهم ایمنی راه‌های کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور خواستار شد افزایش سهم ایمنی راه‌های کرمان





۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۳۳

مدیرکل راه و شهرسازی استان در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور خواستار شد
افزایش سهم ایمنی راه‌های کرمان
محمد مهدی بلوردی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در هفتادوسومین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور از کاهش تصادفات جاده‌ای در محور انار – رفسنجان به دلیل نصب دوربین خبر داد و گفت: به دلیل سهم بالای استان در تصادفات جاده‌ای خواستار افزایش سهم کرمان در تجهیز دوربین هستیم.
دکتر محمد مهدی بلوردی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان درهفتادوسومین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور که با حضور داوود کشاورزیان و امیر امینی معاونان وزیر راه و شهرسازی واستاندار کرمان برگزار شد، به ارایه گزارش کاملی از وضعیت ایمنی راه‌های استان کرمان و هم چنین وضعیت تصادفات و آمار جرح و فوت پرداخت و گفت: آمار جرح فوت و بر اثر تصادفات در استان افزایش داشته است و در سال۹۴ نسبت به سال ۹۳ هفتاد مورد فوتی بیشتر گزارش شده است.
وی با بیان اینکه ۶۵ درصد تصادفات استان کرمان در راه‌های اصلی و ۳۶ درصد در راه‌های روستایی اتفاق افتاده است ادامه داد: ازمجموع تصادف‌ها، از نظرنوع برخورد و تعداد تصادفات، واژگونی با ۵۷ درصد دارای بیشترین سهم است. ۵۴ درصد فوتی‌های تصادف‌ نیز به واژگونی خودروها مربوط بوده‌اند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان با توضیح اینکه کویری بودن راه‌های استان عامل افزایش دهنده واژگونی‌ها و فوت و جرح است، ادامه داد: از سال ۹۰ تا ۹۴ هم تعداد واژگونی‌ها روند افزایشی داشته که یکی از دلایل آن افزایش حجم بزرگراه‌ها در چهارسال اخیر بوده است. افزایش سرعت نیز در روند افزایشی واژگونی‌ها تاثیرگذار بوده است.
بلوردی با اعلام رشد ۹ درصدی تصادفات درون شهری در سال ۹۳ و ۹۴ ادامه داد: با توجه به اقدامات اداره کل راه و شهرسازی، مجموعه اقدامات انجام شده در راستای حوزه ایمنی و بهسازی راه‌ها، اصلاح و احداث باندهای اصلی ترمیم آسفالت، اصلاح نقاط پرحادثه، و هم چنین در بخش اورژانس جاده‌ای افزایش ۹ پایگاه و تجهیز آمبولانس‌های پایگاه‌های جاده‌ای، انتظار می‌رود که این رقم در سال جاری کاهش پیدا کند.
وی با بیان اینکه به دلیل وجود آمار مبنی بر افزایش تصادف جاده‌ای، از نیمه دوم بهمن تا امروز تقریبا ۹ جلسه کمیسیون ایمنی در استان برگزار شده است، تصریح کرد: امید است با ادامه جلسات هر چه بیشتر و آسیب‌شناسی نقاط پر حادثه سهم استان از تلفات جاده‌ای کاهش پیدا کند.
بلوردی با اشاره قاچاق سوخت و تصادفات افغان‌ها، از کمبود تعداد پاسگاه‌های مستقر در استان و هم چنین کمبود امکانات درمانی و خدماتی در جنوب استان شکایت کرد و گفت: معضل قاچاق سوخت و تردد غیرقانونی افاغنه از دیگر مشکلات استان است. از ۷۸۷ نفر کشته شده در حوادث جاده‌ای استان، ۱۰۰نفر سرنشین خودروهای افاغنه بوده‌اند و گاه در یک تصادف تا ۱۲ و ۱۳ نفر فوتی هم به جا مانده است.
وی با بیان اینکه این مشکلات و عدم تناسب اعتبارات با طول راه‌های استانی باعث شده که رتبه زیر متوسط را در کشور داشته باشیم تصریح کرد: در یک بررسی بعد از رتبه‌بندی بیست محور اول استان کرمان با بالاترین شاخص تصادف در سطح استان، متوجه شدیم که تصادفات در محور انار رفسنجان در سال ۹۳ کاهش داشته است که این مهم نتیجه نصب دوربین در این مکان بود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با تاکید بر اینکه تجهیز این محور به دوربین تاثیر جدی در کاهش جرایم داشته است ادامه داد: اقدام درست و به موقع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نصب دوربین تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات جاده‌ای داشت با این حال با توجه به اینکه این پروژه به سه سال عملیات اجرایی تقسیم بندی شده است و در راه‌های استان کرمان فقط یک مورد دیده شده است به نظر می‌رسد سهم استان کرمان کم دیده شده باشد.
وی با اشاره به تاثیر چشم‌گیر نصب دوربین از وزارت راه خواست تا در سهم استان بازبینی شود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *