پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آزمایش های ضروری که هر مرد به آن نیاز دارد

آزمایش های ضروری که هر مرد به آن نیاز دارد





۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۳۸

آزمایش های ضروری که هر مرد به آن نیاز دارد
انجام آزمایش درست در زمان مناسب یکی از مهمترین کارهایی است که یک مرد می تواند برای سلامت خود انجام دهد. انجام آزمایش باعث تشخیص زودهنگام بیماری می شود، قبل از اینکه حتی علائم ظاهر شوند، پس درمان ساده تر می شود. با تشخیص زودهنگام، سرطان روده را می توان در نطفه خفه کرد. تشخیص زودهنگام دیابت می تواند ازعوارضی همچون نابینایی و ناتوانی جنسی جلوگیری کند.
آزمایش هایی که نیاز دارید بر اساس سن و شاخص های خطر توصیه می شود:
سرطان پروستات
سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان ها در میان مردان است. بیشتر انواع این سرطان رشد کندی دارند اما انواعی با رشد سریع نیز دیده شده است. آزمایش می تواند منجر به تشخیص زودهنگام این بیماری شود.
سرطان روده بزرگ
سرطان روده بزرگ دومین عامل شایع مرگ و میر بر اثر سرطان است. احتمال بروز این بیماری در مردان مقداری از زنان بیشتر است. بیشتر موارد سرطان روده بزرگ به کندی از پولیپ روده بزرگ گسترش پیدا می کنند، در سطح داخلی روده بزرگ رشد می کنند. بعد از گسترش یافتن سرطان می تواند به دیگر قسمت های بدن حمله یا در آنها پخش شود. راه پیشگیری از سرطان روده بزرگ پیدا کردن و حذف پولیپ ها قبل از سرطانی شدنشان است.
سرطان پوست
خطرناک ترین نوع سرطان پوست ملانوم است. این سرطان در سلول های تخصصی با نام ملانوسیت ها که رنگ پوست را تولید می کنند آغاز می شود. مردان از خانم ها دو برابر بیشتر در خطر ملانوم قرار دارند. هرچه بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید و یا از تخت های برنزه کننده استفاده کنید خطر ابتلا به سرطان پوستتان بیشتر می شود.
فشار خون بالا
خطر فشار خون بالا با افزایش سن بیشتر می شود. بالا رفتن فشار خون به وزن و سبک زندگی نیز مربوط می شود. فشار خون بالا می تواند موجب عوارض سنگینی بدون هیچ نشانه قبلی شود، با وجود فشار خون بالا ممکن است خطر بیماری های قلبی، سکته مغزی و نارسایی کلیه افزایش پیدا کند. فشار خون خود را بشناسید، و اگر بالا است با پزشک خود مشورت کنید تا جلوی آن را بگیرید.
سطح کلسترول
سطح بالای کلسترول LDL در خون باعث ایجاد پلاک های چسبنده در دیواره های شریان می شود. این باعث افزایش خطر بیماری های قلبی می شود. تصلب شریان – سفت و تنگ شدن شریان ها – می تواند چند سال بدون علائم پیشرفت کند. به مرور زمان این مشکل می تواند باعث حمله قلبی یا سکته مغزی شود. تغییرات سبک زندگی و داروها می توانند این کلسترول بد را کاهش دهند و خطر بیماری های قلبی عروقی را کم کنند.
دیابت نوع 2
یک سوم افراد مبتلا به دیابت نمی دانند که به این بیماری مبتلا هستند. دیابت کنترل نشده می تواند منجر به بیماری قلبی و سکته مغزی، بیماری های کلیوی، کوری بر اثر آسیب خوردن به رگ های خونی شبکیه چشم، آسیب عصبی، و لاغری بشود. با تشخیص زودهنگام هیچکدام از این موارد رخ نمی دهد، دیابت را با برنامه غذایی، ورزش، کاهش وزن و دارو می توان کنترل کرد و از عوارض آن پیشگیری نمود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *