سایت خبری پیام ما آنلاین | ماجرای مبهم شیء نورانی ناشناس در استان

ماجرای مبهم شیء نورانی ناشناس در استان





۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۲۶

ماجرای مبهم شیء نورانی ناشناس در استان

پیام ما- شامگاه دوشنبه خبری در فضای مجازی مبنی بر سقوط یک هواپیما در 100 کیلومتری سیرجان منتشر شد. در این خبر تاکید شده بود که تمام آمبولانس های منطقه به محل حادثه اعزام شدند. از طرف دیگر برخی رسانه ها از جمله خبرگزاری فارس خبر دادند که یک شی ناشناس در اطراف شهرستان داراب از توابع استان فارس سقوط کرده است. فارس البته این خبر را پس از گذشت مدتی از خروجی خود حذف کرد اما یک مصاحبه از فرماندار داراب، همه چیز را به هم زد. عبدالرضا قاسمپور به ایسنا گفت: «این خبر را تایید و تکذیب نمی‌کنم. بعضی از افراد محلی حادثه سقوط هواپیما را تایید کرده‌اند اما هنوز اطلاعات رسمی برای تایید این خبر کسب نشده است. ساعتی قبل مردم محلی اعلام کردند که شیئی را مشاهده کرده‌اند که در محدوده مرز بین داراب و سیرجان سقوط کرده و آتش‌ گرفته است.» وی از تشکیل ستاد بحران و اعلام آماده‌باش در این شهرستان خبر داد و گفت: «ما برای تایید این خبر نیاز به اطلاعات رسمی داریم و حتی با استان هرمزگان هم در تماس هستیم.» وی زمان اعلام این خبر را حدود ساعت 7 عصر اعلام و اضافه کرد: «از همان زمان با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه یک گروه کوهنورد را به ارتفاعات اعزام کرده ایم.» همین صحبت ها کافی بود تا خبر به سرعت در فضای مجازی بازنشر شود و صحت آن مورد تایید قرار گیرد. اما با گذشت کمتر از 12 ساعت از مخابره این خبر برای اولین بار، مسئولان مختلف استان کرمان و فارس کل قضیه را تکذیب کردند.
ابتدا محسن صالحی کرمانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان بامداد سه شنبه در این زمینه گفت: «تاکنون خبر رسمی مبنی بر سقوط هواپیما و یا بالگرد در شهرستان سیرجان گزارش نشده است.» به گزارش تابناک روابط عمومی فرمانداری ویژه سیرجان نیز اعلام کرد: «در حوزه استحفاظی شهرستان سیرجان سانحه هوایی رخ نداده است و اعزام آمبولانس و خبرهایی از این دست صحت ندارد.» همچنین حسن فیاض‌‌پور مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در این ارتباط گفت: «بلافاصله بعد از انتشار این خبر در فضای مجازی با فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان،‌ هرمزگان، فارس و کرمان تماس گرفته و پیگیری کردیم.» فیاض‌‌پور افزود: «مدیران فرودگاه‌های اشاره شده چنین اتفاقی را کاملا رد و اعلام کرده‌اند که هیچ گونه حادثه سقوط توسط سیستم‌های آنها ثبت نشده است. این موضوع را با مدیران کل مدیریت بحران استان‌های همجوار هم مطرح و آن را پیگیری کردیم اما همه آنان این خبر را تکذیب کرده‌اند.»
مدیرعامل هلال اهمر کرمان:
نمی دانم
روز گذشته برای پیگیری این ماجرا با علی گنج کریمی مدیرعامل هلال احمر استان تماس گرفتیم. وی در پاسخ به این پرسش «پیام ما» که آیا هلال احمر شامگاه دوشنبه به سیرجان نیرو اعزام کرده است، گفت: «خیر. ما بالگردی را برای ماموریت به سیرجان نفرستادیم.» وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا اصلا خبری مبنی بر سقوط هواپیما در 100 کیلومتری سیرجان به شما داده شد، اظهار داشت: «ببینید من نمی دانم. من فقط می دانم که ما بالگردی برای ماموریت نفرستادیم. بهتر است از مدیرکل بحران استانداری بپرسید.»
این در حالی است که خبرنگار پیام ما با برخی شهروندان سیرجانی و اهالی ریزاب از توابع داراب در مرز کرمان و فارس تماس گرفت و برخی از آن ها ادعا کردند که شیء ناشناس با نور زیادی که از خود ساطع می کرد را مشاهده کردند که به سمت زمین در حال نزول بوده است. «پیام ما» مستقلا نمی تواند ادعاهای این افراد را تایید یا رد نماید.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *