پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | هفتمین قهرمانی کشتی آزاد ایران در آمریکا

هفتمین قهرمانی کشتی آزاد ایران در آمریکا





۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۰۲

هفتمین قهرمانی کشتی آزاد ایران در آمریکا
دیدار تیم های کشتی آزاد ایران و روسیه در فینال چهل و چهارمین دوره جام جهانی سال 2016 صبح دیروز از ساعت 5:30 به وقت تهران در سالن فروم شهر لس آنجلس آمریکا آغاز شد که دلاورمردان کشورمان در این مسابقه با نتیجه 5 بر 3 حریف خود را شکست داد و پنجمین سال پیاپی و سومین سال در لس آنجلس جام قهرمانی را بالای سربردند و پرچم سه رنگ کشورمان یکبار دیگر در آمریکا به اهتزاز درآمد.
تیم ملی ایران پیش از این شش مرتبه در این رقابت ها در سال های 1996 تهران، 2006 ساری، 2012 باکو، 2013 تهران، 2014 و 2015 لس آنجلس عنوان قهرمانی را کسب کرده بود و 11 مرتبه هم نایب قهرمان شده بود.
ملی پوشان کشورمان در جام جهانی با شکست تیم های جمهوری آذربایجان، هند و آمریکا به فینال این رقابت ها راه یافت.
رده بندی تیمی: 1- ایران 2- روسیه 3- گرجستان 4- آمریکا 5- جمهوری آذربایجان 6- مغولستان 7- هند 8- ترکیه
پیکارهای جام جهانی کشتی از سال 1973 با پیشنهاد و ابتکار آمریکایی ها و با جلب نظر و موافقت اتحادیه جهانی کشتی (فیلا سابق) در شهر تولیدو آمریکا، بنیان و سنگ بنای آن گذاشته شد. از آغاز رقابت های جام جهانی تا به امروز، بیشترین میزبانی به نام آمریکایی ها نوشته شده و آنان در دهه های 90 ،80 ،70 و 2000 میلادی، بارها این مسابقه ها را در شهرهای تولیدو، چاتانوگا، استیل واتر، اسپوکن، فیرفاکس، سیاتل، بالتیمور، بویزی و در سال های اخیر در لس آنجلس میزبانی کرده اند و در این بین، شهر تولیدو در ایالت اوهایو و یکی از شهرهای کشتی خیز آمریکا 17 بار میزبان این رقابت ها بوده و از این حیث، پیشگام و رکورددار است.
در طول تاریخ 44 سال اخیر پیکارهای جام جهانی کشتی آزاد، 15 قهرمانی به نام اتحاد جماهیر شوروی سابق (قبل از فروپاشی این کشور) نوشته شده و 13 قهرمانی برای آمریکا رقم خورده است. پس از این دو کشور پیشتاز و پیشگام در رقابت های جام جهانی، کشورهای ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان و کوبا به ترتیب 7، 6، 2 و یک مقام قهرمانی در این مسابقه ها دارند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *