پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۵۳

یک کارشناس مصری:
ظریف در جهان بی‌همتاست
یک کارشناس مرکز مطالعات الاهرام مصر گفته است که محمد‌جواد ظریف وزیر خارجه‌ای بی‌همتا در جهان است و ادعا کرد که جان کری در هفته‌ بیش از یک‌بار با ظریف درباره مسائل مختلف سیاسی جهان گفت‌وگو می‌کند. به گزارش ایسنا، عمرو الشوبکی که اخیرا به همراه دو تن از مسئولان مصری به نمایندگی از این کشور در کنفرانس سیاسی سالانه هلسینکی شرکت داشته است به افتتاح برنامه‌های این کنفرانس توسط وزیر خارجه کشورمان اشاره کرد و نوشت: بر خلاف هر سال که برنامه‌های کنفرانس توسط وزیر خارجه فنلاند افتتاح می‌شد، این بار محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران بود که با سخنانش کنفرانس را افتتاح کرد. وی افزود: ظریف سخنانی زیرکانه و مهم داشت و در حالی با جمله‌ها و الفاظ بازی می‌کرد که «عوض البادی» از کارشناسان ارشد سیاسی سعودی در جمع حاضر بود. به گزارش شبکه خبری العالم، الشوبکی سپس درباره فرهنگ و مهارت‌های سیاسی بزرگ ظریف گفت: سخنان او به شدت بر جمع اروپایی‌های حاضر، تاثیرگذار بود تا جایی که یکی از وزرای سابق و یکی از پژوهشگران جوان انگلیسی به من گفتند: در زمان حاضر وزیر خارجه‌ای در این سطح، در سراسر جهان وجود ندارد. وی افزود: یکی از آنان اطلاعاتی تایید نشده به من داد مبنی بر این‌که جان کری در زمان حاضر، هفته‌ای بیش از یک بار با ظریف تماس می‌گیرد و در خصوص مسائل مختلف سیاسی جهان با او گفت‌وگو می‌کند. کنفرانس «هلسینکی پالیسی فورم» نشستی برای بررسی مسائل امنیتی و صلح در منطقه غرب آسیا است.

انتخاب اعضای هیأت
رئیسه فراکسیون امید بعد از تعطیلی مجلس
یک عضو فراکسیون امید از تعیین اعضای هیأت رئیسه فراکسیون بعد از تعطیلات یک هفته ای مجلس در تیرماه خبر داد. محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره زمان انتخاب هیأت رئیسه فراکسیون امید گفت: این فراکسیون هفته آینده جلساتی مقدماتی خواهد داشت و بعد از تشکیل جلسه مجمع عمومی و مشخص شدن گزینه ها تصمیم نهای در این زمینه اتخاذ خواهد شد. نماینده مردم تهران در مجلس افزود: البته منتظر هستیم که کمیسیون ها هم تشکیل شوند تا بتوانیم در حین انتخاب اعضای هیأت رئیسه فراکسیون، ‌اعضای کمیته‌های آن را نیز تعیین کنیم. صادقی خاطر نشان کرد: بنابراین تعیین اعضای هیأت رئیسه پس از تعطیلات یک هفته‌ای مجلس انجام خواهد شد.

انهدام یک تیم پنج نفره گروهک تروریستی پژاک در شمال غرب کشور
روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) نیروی زمینی سپاه از انهدام یک تیم پنج نفره گروهک تروریستی پژاک در شمال غرب کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: یک تیم پنج نفره گروهک تروریستی پژاک در شمال غرب کشور و در منطقه عمومی سردشت که در یک عملیات دقیق اطلاعاتی ،شناسایی و در دام رزمندگان قرار گاه حمزه سیدالشهداء (ع) نیروی زمینی سپاه گرفتار آمدندف منهدم و پنج عضو آن به هلاکت رسیدند.
این اطلاعیه با اشاره به اینکه مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات و مدارک از این تیم تروریستی به دست رزمندگان سپاه اسلام افتاده است می افزاید: تروریست های معدوم همان عاملین شهادت دو تن از بسیجیان بومی شهرستان مرزی سردشت در اردیبهشت ماه سال جاری و نیز شهادت یک مهندس بسیجی مربوط به اجرای طرح های سازندگی و محرومیت زدایی سپاه در این منطقه بودند. در اطلاعیه روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) نیروی زمینی سپاه تأکید شده است:مردم غیور و انقلابی، رزمندگان سپاه اسلام و بسیجیان بومی منطقه با هوشیاری کامل مراقب تحرکات عوامل وابسته به استکبار جهانی و دشمنان انقلاب و نظام اسلامی بوده و با هرگونه اقدام ضد امنیتی برخورد قاطع خواهند داشت.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *