پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۵۲

پیش بینی یک نماینده اصلاح طلب مجلس:
احمدی نژاد 48 ساعت پیش از برگزاری انتخابات کنار می‌کشد
ایلنا نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس دهم گفت: برنامه احمدی‌نژاد این است که حتماً برای انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کند اما ۴۸ ساعت پیش از برگزاری انتخابات کنار می‌کشد. الیاس حضرتی با اشاره به حضور قطعی احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، گفت: خبر مهمی که در این خصوص دارم این است که آقای احمدی‌نژاد قطعاً در رقابت‌های انتخاباتی حاضر خواهد شد، اما بی‌شک تا پایان در عرصه رقابت باقی نخواهد ماند.
ادامه سریال رد مصوبات روز آخری مجلس نهم توسط شورای نگهبان
شورای نگهبان نظر خود را درباره دو مصوبه دیگر مجلس نهم که از قضا در آخرین روزهای کاری آن مجلس بررسی و به تصویب رسیده بود را اعلام کرد. به گزارش خبرآنلاین براین اساس طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس که در چهارم خرداد ماه 95 به تصویب مجلس رسیده بود از سوی شورای نگهبان رد شد. شورای نگهبان طی چند روز گذشته لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه ای کشور را نیز که بخش عمده ی روزهای مجلس نهم را به خود اختصاص داده بود را رد کرده بود.
واکنش وزارت اطلاعات به یک ادعا در مورد «پاسخگویی به استعلام تعیین صلاحیت‌ها»
جماران نوشت:وزارت اطلاعات به مطلب منتشر شده در یک هفته نامه در خصوص «استعلام بررسی صلاحیت افراد» پاسخ داد. وزارت اطلاعات در این جوابیه ضمن اشاره به درج خبری با عنوان «فرار اطلاعاتی از پاسخگویی به استعلام»، نوع مطلب منتشر شده و ترکیب عبارات استعمال شده را «تعریض به وزارتخانه متبوع و حیثیت معنوی این مرکز انقلابی» دانست.
حداکثر حقوق کارمندان دولت ۶.۳ میلیون تومان تعیین شد
معاون اول رییس جمهورتصویب نامه هیأت وزیران در مورد ضریب حقوق کارمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و بازنشستگان در سال 95 را ابلاغ کرد. به گزارش انتخاب، حداکثر حقوق کارمندان دولت ۶.۳ میلیون تومان تعیین شد.
نوبخت: از مردم عذرخواهی می کنیم
خبرآنلاین نوشت: نوبخت سخنگوی دولت در گفت و گوی ویژه خبری گفت: کار کردن در این دولت با همه سختی هایش باید شبانه روزی باشد، باید در پایان هفته ها در روستاها و شهرستانها باشند و در معرض پاسخگویی شفاف باشند. الان آماده شده ایم فعالیتهای ضدرکودی خود را ادامه دهیم. این ظلم به دولت است که عده ای بخواهند از برخی مقررات قانونی استفاده کنند و پرداختهای کلان داشته باشند و باعث شود دولت اینطور پاسخگویی داشته باشد. ما از همه مردم و همکاران خود عذرخواهی می کنیم و اطمینان می دهیم از مقررات فعلی قانونی دیگر اجازه سواستفاده نمی دهیم.
ترکان: سردار سلیمانی کاندیدا نمی شود
انتخاب نوشت:مشاور عالی رئیس جمهور معتقد است که گزینه کاندیداتوری اصولگرایان هر کسی هست، الا محمود احمدی‌نژاد. ترکان در پاسخ به سوالی درباره احتمال کاندیداتوری سردار سلیمانی در انتخابات سال 96 گفت: من چنین برداشتی ندارم. حاج قاسم یکی از نمادهای ارزش انقلابی است. ایشان محبوب همه مردم است. ایشان فراتر از این جریانات است و بعید میدانم قصد همچین کاری را داشته باشد.
بدترین پدرانِ جهان مشخص شدند/ ایرانی‌ها نیستند!
خبرآنلاین نوشت: در یک مطالعه جهانی مردان انگلیسی به لحاظ عمل کردن به وظایف پدری، بدترین پدران جهان شناخته شده‌اند. به ازای هر یک ساعتی که مادران انگلیسی صرف مراقبت از فرزندشان می‌کنند مردان تنها ۲۴ دقیقه برای مراقبت از کودکشان اختصاص می‌دهند. پدران پرتغالی با اختصاص ۳۹ دقیقه برای مراقبت از فرزندشان به ازای هر یک ساعتی که همسرشان صرف این کار می‌کند در رتبه نخست جای می‌گیرند.
سبحانی‌نیا: بخشی از اصولگرایان حامی روحانی در سال 96 هستند
خبرآنلاین نوشت: حسین سبحانی‌نیا نماینده سابق مجلس گفت: با توجه به مشخص نشدن گزینه‌های انتخابات این احتمال وجود دارد که اصولگرایان از روحانی حمایت کنند. روحانی عضو جامعه روحانیت مبارز بوده است اما رفتارها و حمایت‌های جریان اصلاحات از او در این سال‌های شاید باعث شود برخی از اصول‌گرایان در حمایت از او دچار شک شوند درست مانند انتخابات ریاست جمهوری 92.
زمان اجرای طرح بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی
سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی جزییات طرح بخشودگی دیر کرد جرایم را تشریح کرد و گفت: به محض ابلاغ این مصوبه توسط هیات دولت، این طرح اجرایی و در این راستا تنها دیرکرد جرایم رانندگی تا پایان سال 94 بخشوده خواهد شد.
فیلم «آاادت نمی‌کنیم» رفع توقیف شد
خبرآنلاین نوشت: معاون دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تهران در نامه ای به رییس سازمان سینمایی اعلام کرد که ادامه اکران فیلم «آآادت نمی‌کنیم بلامانع است. این فیلم 12 خرداد اکران شد اما یک هفته بعد به دلیل پخش تیزرهای آن از شبکه‌های ماهواره‌ای و بر اساس دستور قوه قضاییه، از روی پرده سینما پایین کشیده شد.
نماینده مبارکه: چطور دکترای نفت از رفتن به کمیسیون انرژی بازمی‌ماند؟
زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس دهم نسبت به شیوه انتخاب اعضای کمیسیون‌ها اعتراض کرد و گفت: روسای شعب برای تعیین اعضای کمیسیون ها به قرآن قسم خوردند اما قسم خود را شکستند. بر اساس قانون باید بر اساس تخصص، سابقه، تجربه و تحصیلات اعضای کمیسیون ها انتخاب شوند. اما بر چه اساسی دکترای نفت مجلس دهم از رفتن به کمیسیون انرژی باز می ماند. چطور می شود من با دو فوق لیسانس صنعتی، داشتن اختراع و این همه سابقه کاری نباید به کمیسیون صنایع بروم؟ مگر نه این است که باید بر اساس تخصصم کار کنم؟
واردات برنج از پایان تیرماه ممنوع است
محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در مجلس گفت: برای حمایت از کشاورزان و تولید داخلی، ثبت سفارش برنج آزاد نیست، همچنین از آخرین روز تیرماه حتی یک کیلوگرم برنج به کشور وارد نخواهد شد.
وکیل بابک زنجانی: بازداشت بابک زنجانی پس از ۹ دی ۹۴ غیرقانونی است
وکیل بابک زنجانی گفت: اموال متهم شناسایی بشود یا نشود، تکلیف قانونی از قضات رسیدگی‌کننده ساقط نمی‌شود؛ زنجانی با تودیع وثیقه ۵ هزار میلیاردی آزاد می‌شود. مدت بازداشت موقت در جرایم موجب مجازات سلب حیات از دو سال و در سایر جرایم از یک سال تجاوز نمی‌کند؛ این در حالی است که 9 دی سال گذشته، دو سال بازداشت موقت بابک زنجانی پایان یافت و او اکنون پنج ماه است که بیش از مهلت مقرر در قانون در زندان به سر می‌برد.
ظریف: راه حل بحران سوریه سیاسی است
ظریف وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس خبری مشترک با همتای نروژی اظهار داشت: راه حل بحران سوریه سیاسی است و از طریق نظامی به دست نخواهد آمد.
افزایش حقوق مستمری بگیران از ۲۴ خرداد پرداخت می‌شود
مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت افزایش حقوق مستمری‌بگیران این سازمان در ۱۳ اداره کل این سازمان از ۲۴ خرداد خبر داد.
کاهش کیفیت محصولات پژو در ایران
آخرین گزارش سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان می‌دهد که سبد محصولات پژو در ایران نسبت به سایر خودروسازان فعال در کشورمان از کاهش کیفیت برخوردار بوده و در مقابل شرکت رنو توانسته رتبه باکیفیت‌ترین خودروهای ساخت داخل را به خود اختصاص دهد. محصولات رنو نظیر ساندرو، ال90 و پارس تندر با کسب سه ستاره، عنوان باکیفیت‌ترین خودروهای ساخت داخل در رنج قیمتی 35 تا 50 میلیون تومانی را به نام خود کرده‌اند.
حاجی: رای قالیباف وجلیلی ازسال92کمتر است
مرتضی حاجی گفت: آقایان جلیلی و قالیباف که در سال ۹۲ با آقای روحانی رقابت کرده‌اند و رای‌شان در ۹۲ نشان داد که چقدر پایگاه اجتماعی دارند که البته من معتقدم اینها همان پایگاه اجتماعی را هم در حال حاضر ندارند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *