پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | توصیه‌هایی مهم در خصوص هکرهای موبایل

توصیه‌هایی مهم در خصوص هکرهای موبایل





۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱:۳۶

توصیه‌هایی مهم در خصوص هکرهای موبایل

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی «زرند» گفت : یکی از راحت ترین روش های هک موبایل بلوتوث و وای فای آن هاست که باید در مراکز عمومی و شلوغ خاموش نگه دارید.
ستوان یکم «حمید غفاری» در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: در حال حاضر با گسترش فراگیر شدن گوشی های هوشمند ، اکثر افراد صاحب یکی این گوشی ها هستند و روزانه ده ها برنامه را در آنها اجرا می کنند و موبایل شما به طور ناخواسته ممکن است دچار حمله های هکری قرار بگیرد.معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی زرند اشاره کرد : هر وقت میخواهید وارد سرویس ایمیل یا سایت بانکی خود شوید، آدرس را با پیشوند HTTPS وارد کنید.
وی اضافه کرد : اگر ایمیل ناشناس دریافت کردید روی لینک های موجود در ایمیل کلیک نکنید زیرا هکر ها با ارسال یک لینک حاوی کد مخرب می توانند موبایل یا تبلت شما را تحت کنترل در بیاورند.
غفاری تصریح کرد : اگر به بازی و یا اپلیکیشن احتیاج دارید سعی کنید آن ها را از منابع معتبر دریافت کنید چرا که برخی از همین نرم افزارها ها و بازی ها می توانند آلوده به کدهای مخربی باشند که باعث بروز مشکلاتی امنیتی برای موبایل شما شود. سایت های فارسی معتبری برای دانلود نرم افزار موبایل وجود دارند. وی افزود : اگر علاقمند به عکاسی با موبایل خود هستید و نمی خواهید که اطلاعات موقعیتی و برخی دیگر اطلاعات شخصی شما توسط عکس منتشر شود، کافیست گزینه های مربوط به GPS Camera وGeo Tag را غیر فعال کنید.
ستوانیکم «غفاری» یکی از راحت ترین روش های هک موبایل بلوتوث و وای فای دانست و اشاره کرد:باید در مراکز عمومی و شلوغ این ابزارهای تبادل اطلاعات را خاموش نگه دارید و هچنین همیشه آپدیت های منظمی برای سیستم عامل های خود استفاده کنید.
وی در پایان خاطر نشان کرد : هیچ گاه حساب های بانکی خود را توسط نرم افزارهای ناشناس باز نکنید بلکه از نرم افزار بانکی مخصوص شعبه خود کمک بگیرید.
جانشین انتظامی زرند در پایان با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم و سایر نهادها با خادمان نظم و امنیت ابراز داشت: تامین نظم و امنیت در کنار اجرای تدابیر امنیتی و انتظامی به اقدام مسئولانه و همکاری تنگاتنگ عموم مردم و مسئولان نیاز دارد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *