پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱:۲۱

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت
مرحوم سبزواری
در پی درگذشت حمید سبزواری، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در پی درگذشت شاعر نامدار و هنرمند ثابت قدم آقای حمید سبزواری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند. متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است: با دریغ و تأسف خبر درگذشت شاعر نامدار معاصر جناب آقای حسین آقا ممتحنی معروف به حمید سبزواری را دریافت کردم. این نام ماندگار و پر افتخار، یادآور تلاش ارزنده هنرمندی سخت‌کوش و شجاع در پشتیبانی از انقلاب در عرصه ی شعر و ادب است.
حمید سبزواری، صریح و ثابت قدم و موقع شناس، هنر والا و فاخر خود را به خدمت گرفت تا انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن را از جنبه اثرگذار شعر روان و جذّّاب، تغذیه و تأمین کند. سرودها و منظومه‌های بلند و غزلها و قصیده‌های خوش ساخت و پر مضمون او، ثروت ادبیِ درخوری را تقدیم انقلاب کرد. با انقلاب زیست و برای اسلام و انقلاب سرود و وفادارانه در کنار انقلاب ماند. رحمت و رضوان خدا نصیب او باد. مصیبت درگذشت او را به خاندان گرامی و همه دوستداران بویژه همشهریان قدردان سبزواریش تسلیت عرض می‌کنم.
سخنگوی قوه قضاییه خبر داد: حضور عوامل سفارتخانه‌ها
در پارتی‌ها
تسنیم نوشت: محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص پارتی‌های شبانه اظهار کرد: تعداد پارتی‌هایی که امروزه برگزار می‌شود یک مقدار از لحاظ تعداد و نوع افرادی که شرکت می‌کنند با گذشته متفاوت است. برخی افرادی که در پارتی‌ فلان استان شرکت دارند، در پارتی استان‌های دیگر نیز شرکت می‌کنند و حتی برخی سفارتخانه‌ها نیز در این پارتی‌ها حضور یافته و یارگیری می‌کنند و قرار و مدار می‌گذارند. هرچند نمی‌توان به این شواهد و قرائن تکیه جدی کرد اما شواهد حاکی از این است که نوع حرف‌ها و ابتذال‌هایی که در این پارتی ها وجود دارد مشترک است گرچه ممکن است بسیاری از افراد شرکت‌کننده از این موضوع اطلاعی نداشته باشند و فکر کنند فقط در یک پارتی محض شرکت کرده‌اند.
رییس جمهور: وجوهی که به‌ناحق پرداخت شده
به بیت‌المال مسترد شود
خبرآنلاین نوشت: رییس‌جمهور طی دستوری از معاون اول خود خواست تا در اسرع وقت همه موارد تخلف در خصوص حقوق و پاداش های پرداختی به مدیران در دستگاه های اجرایی را شناسایی نموده، و وجوهی که به ناحق پرداخت شده به بیت المال مسترد و مدیران متخلف عزل شوند. حجت الاسلام حسن روحانی همچنین از اسحاق جهانگیری خواسته است گزارش «اقدامات قاطع» در این زمینه به رییس جمهور ارائه گردد.
بابک زنجانی برای خروج از زندان باید ۹هزار میلیارد
وثیقه ارائه کند
تسنیم نوشت: اژه ای سخنگوی قوه قضائیه گفت: چنانچه قاضی بخواهد برای تبدیل قرار بازداشت به وثیقه اصل یورو و دلارهای مصرف‌شده را با قیمت روز حساب کند، چیزی در حدود ۸ الی ۹هزار میلیارد تومان باید وثیقه صادر شود که اگر متهم این وثیقه را تودیع کند می‌تواند آزاد شود.
روح الله حسینیان: احمدی نژاد از اصولگرایان درخواست پشتیبانی نخواهد کرد
انتخاب نوشت: حجت الاسلام روح الله حسینیان معتقد است که حمایت اصولگرایان از روحانی باعث می شود همین رمقی که ازشان باقی مانده هم از بین برود. وی ادامه داد: مطمئن هستم، اگر احمدی نژاد به صحنه بیاید رای قاطعی کسب می کند و رکورد رای را در ایران می شکند. حسینیان در پاسخ به این سئوال که آیا اصولگرایان از احمدی نژاد حمایت می کنند یا خیر، گفت: آقای احمدی نژاد پشتوانه مردمی دارد و احتیاج به جریان ها و گروههای خاصی برای حمایت ندارد و درخواست هم نخواهد کرد.
لاریجانی: انصافا ظریف در مذاکرات سخت زحمت کشید
انتخاب نوشت: لاریجانی رئیس مجلس با بیان اینکه مذاکرات هسته‎ای سخت و چند جانبه بود، خاطرنشان کرد: انصافا آقای ظریف و همکارانش سخت زحمت کشیدند و من شخصا می دیدم که چقدر تلاش می کنند که حقوق کشورمان را بگیرند. کار سختی بود که یک کشور در مقابل چند کشور بودند و مذاکرات هم طولانی بود.
واکنش حسین فریدون به اخبار عدم حضورش در جلسات دولت
مهر نوشت: دستیار ارشد رییس جمهور در واکنش به انتشار خبرهایی مبنی بر غیبت اش در جلسات دولت گفت: من در جلسات دولت حضور دارم. حسین فریدون دستیار ارشد رییس جمهور در حاشیه مراسم ختم مادر اخوان فلاح زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت غیبت شما در برنامه های رییس جمهور و جلسات هیات دولت چیست، گفت: من در جلسات دولت هستم و هیچ غیبتی هم ندارم.
زمان واریز یارانه خردادماه اعلام شد
ایلنا نوشت: چهارشنبه یارانه خرداد ماه واریز می شود. «شصت و چهارمین»مرحله یارانه نقدی مربوط به خردادماه ۱۳۹۵ ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۳/۲۶ به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. برطبق روال ماه گذشته که یارانه ها 26 ام اردیبهشت ماه واریز شد، مردم ایران باید 26 خرداد ماه منتظر واریز شصت و چهارمین مرحله واریز یارانه های نقدی خردادماه خود باشند. مبلغ یارانه خرداد ماه همچون ماه های قبل به ازاء هر نفر 455.000 ریال خواهد بود که به محض واریز قابل برداشت است.
جعفرزاده: فساد در بنیادشهید دوره احمدی نژاد به حدی است که افشای آن مردم را شوکه می کند
ایران نوشت: غلامعلی جعفرزاده، یکی از اعضای کمیته تحقیق و تفحص گفت: حجم فسادهای مالی آنقدر زیاد است می‌ترسیم اگر آنها را افشا کنیم، مردم شوکه شوند، چراکه اتفاق‌های بسیار تلخی در این نهاد رخ داده که همه ناشی از توهم و سوء مدیریت است.
شجونی: وقتی حداد و قالیباف و جلیلی هستند،چرا روحانی؟
حجت الاسلام جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز به روزنامه شرق گفت: قحط‌الرجال نیست که با این همه اتفاق‌‌هایی که آقای حسن روحانی ایجاد کرده است، از ایشان حمایت کنیم. این همه انسان لایق در این مملکت هست؛ از آقای حدادعادل گرفته تا قالیباف و جلیلی که هیچ حاشیه‌ای هم ندارند و می‌توانند بیایند و رئیس‌جمهور باشند و به مردم خدمت کنند.
زیباکلام: روحانی در مقابل جلیلی و قالیباف،حتی با دستان بسته پیروز می‌شود
نامه نیوز نوشت:صادق زیباکلام گفت: در وضعیت فعلی اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و نامزد اصولگرایان افرادی به غیر از این دو نفر باشند، مانند ولایتی، توکلی، قالیباف،جلیلی یا حداد و باهنر باشند ، در آن صورت آقای روحانی با دستان بسته هم می‌تواند به راحتی اصولگرایان را شکست دهد.اما اگر اصولگرایان به سراغ دو گزینه سلیمانی و احمدی‌نژاد بروند شرایط مقداری برای اصلاح طلبان تفاوت پیدا خواهد کرد.
واکنش نماینده ولی فقیه در سپاه به سندسازی بی‌بی‌سی علیه امام: یک دسیسه و دروغ محض است
مهر نوشت: حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در حاشیه مراسم ختم مادر اخوان فلاح زاده در پاسخ به سوالی درخصوص سندسازی بی بی سی درقبال امام(ره) گفت: مبارزه امام راحل با آمریکا از سال ۴۲ تا آخرین لحظه عمرشان مثل آفتاب روشن، شفاف و علنی بوده و قابل انکار نیست. وی افزود: بی بی سی هم برای همه شناخته شده است و در طول تاریخ این شبکه رسانه ای در دست یک حکومت سالوس همیشه ابزاری برای مقابله با حرکت های انقلابی بوده است. نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: اقدام اخیر بی بی سی هم جزو دسیسه هایی است که روشن است و همه دنیا میفهمند که ادعای این شبکه یک دروغ محض بیش نیست. آنها با این کار صرفا آبروی خودشان را می برند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *