پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱:۱۷

راه اندازی پایگاه اطفای حریق در میمند شهربابک
پایگاه اطفای حریق میمند شهربابک افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی منابع طبیعی، با پیگیری اداره منابع طبیعی شهرستان شهربابک و همچنین همکاری مدیرکل منابع طبیعی استان و فرمانده یگان حفاظت استان، پایگاه اطفای حریق میمند که از نقاط بحرانی آتش سوزی است راه اندازی و به وسایل اطفای حریق مجهز گردید تا در موقع نیاز در کوتاه ترین زمان ممکن عملیات اطفا آغاز شود. روستای میمند از پوشش جنگلی و زیر اشکوب غنی برخوردار است و این موضوع سبب افزایش خطر آتش سوزی می گردد. آتش سوزی مرداد 94 نمونه ای از آتش سوزی در این روستای صخره ای است. در آن آتش سوزی بیش از دو هزار هکتار از مراتع از بین رفت. منظر فرهنگی روستای صخره ای میمند سال گذشته در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت و این نگرانی وجود دارد که وقوع آتش سوزی در مراتع این روستا بر منظر فرهنگی آن تاثیر بگذارد.

ابتکار
محیط زیستی شهروند راوری
حبیب رحمانی/ راور- یک شهروند راوری با هزینه شخصی خود دست به ابتکار جالبی برای حفاظت از محیط زیست زد. حسین رستمی یک پلاکارد با تصویر فرزندش با لباس محیط بانان را در خیابان اصلی این شهرستان نصب کرد تا مردم را برای حفاظت از محیط زیست به همکاری دعوت کند.
درخشان مهر رییس حفظ محیط زیست راور در ارتباط با اقدام اخیر این شهروند به ما گفت: « بزودی از منزل وی بازدید خواهیم نمود. به ما اعلام شده که حیاط ساختمان منزل این شهروند از سرامیک و کاشی های مزین به تصویر حیات وحش و تبلیغ حفظ محیط زیست است.»
به گزارش خبرنگار ما، چندی قبل همین شهروند یک عقاب زخمی را که در بیابان پیدا کرده بود، مداوا و پس از چند هفته مجددا در طبیعت رها کرد. هفته گذشته راور به عنوان پایلوت طرح حفاظت از یوزپلنگ آسیایی انتخاب شد.

فرماندار بم خواستار افزایش اعتبار مبارزه با گیاه نیمه انگلی لورانتوس شد
فرماندار بم در بازدید از پروژه کنترل گیاه نیمه انگلی لورانتوس در منطقه حفاظت شده سنگ مس خواستار افزایش اعتبار جهت تداوم مبارزه با این گیاه نیمه انگلی شد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری بم رضا بم توجه به جنگل ها را امری مهم دانست. همچنین مهدی نازلی معاون اداره منابع طبیعی شهرستان بم در این بازدید گفت: «جنگلها یکی از زیباترین مظاهر طبیعت و از بزرگترین و گرانبهاترین سرمایه های طبیعی کشور محسوب شده که در بطن خود مجموعه ای از کنشها و واکنشها را پنهان نموده اند .» وی بابیان اینکه متاسفانه به علت بروز خشکسالی های اخیر در مناطق کوهستانی و ناحیه رویشی ایران تورانی بم حدود 20-30 درصد از درختان بادام کوهی،ارژن، کیکم و درختچه قمس این مناطق آلوده به گیاه نیمه انگلی لورانتوس هستند، عنوان کرد: «گیاه نیمه انگلی لورانتوس ( با نام محلی کشمشو ) با نام علمی Loranthu europeus ازخانواده لورانتاسه می باشد و این گیاه دارای برگهای بلند چربی فاقد دمبرگ بوده که بصورت متقابل در قسمتهای انتهایی شاخه می رویند.»

افتتاح چهار طرح کشاورزی در رفسنجان
در هفته جهاد کشاورزی، دو طرح آبیاری تحت فشار، یک طرح پرورش مرغ گوشتی و یک طرح پرورش اسب در این شهرستان به بهره برداری می رسد. بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، رضایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: «دو طرح آبیاری تحت فشار در مناطق هرندی و کبوترخان در سطح 130 و 120 هکتار وهزینه کرد اعتباری معادل 10 میلیارد و هفتصد میلیون ریال اجرا شده که در این هفته به بهره برداری می رسد.» وی افزود: «در بخش دام یک طرح پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت تولید 20هزار قطعه و زیر بنای 8000 مترمربع با هزینه کرد اعتباری معادل 700 میلیون ریال آغاز به کار نموده که میزان تولید گوشت سفید شهرستان 36 تن افزایش می یابد.» وی اضافه کرد: « همچنین در بخش دام یک طرح پرورش اسب 30 راسی در قاسم آباد رفسنجان در فضایی به مساحت 3750 مترمربع و هزینه کرد 6 میلیارد ریال افتتاح می گردد.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *