سایت خبری پیام ما آنلاین | ظریف در مجلس: تاریخ را تحریف نکنید، مذاکرات هسته ای به دستور رهبری صورت گرفت

ظریف در مجلس: تاریخ را تحریف نکنید، مذاکرات هسته ای به دستور رهبری صورت گرفت





۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱:۱۳

ظریف در مجلس:
تاریخ را تحریف نکنید، مذاکرات هسته ای به دستور رهبری صورت گرفت

وزیر امورخارجه، در صحن علنی مجلس در واکنش به اظهارات سالک درباره نظر رهبری درباره مذاکرات گفت: تاریخ را تحریف نکنید، مذاکرات هسته ای به دستور رهبری صورت گرفته و ما آن را مایه افتخار کشور می دانیم. علت اینکه عربستان و اسرائیل علیه ما تلاش می کنند همین استکبار ستیزی ماست. اینها سرمایه های نظام است که برای چند دلار آن را از دست نمی دهیم.
اهم سخنان وی را در ادامه به نقل از خبرآنلاین بخوانید:
مذاکرات هسته‌ای با اجازه رهبری انجام شده و نمی‌توان انتظار داشت که با گذشت پنج ماه از توافق، دستاوردهای آن عیان شود. * بروید از هر شرکتی که قبول دارید سوال کنید و ببینید کدام قراردادی 5 ماهه به نتیجه رسیده است! من هم گفتم که مبنای ما سلطه ستیزی است و بارها گفته ام که آمریکا قابل اعتماد نیست.
من بارها در مجامع خارجی هم تاکید کرده‌ام که از اصولمان کوتاه نمی آییم و روی اصولمان پافشاری خواهیم کرد. کسی در جمهوری اسلامی جرات تخطی از اصول و آرمان های امام و انقلاب را نداشته و ندارد. ما قدرت خود را در استکبار ستیزی می دانیم.
ما دستاوردها و موانع اجرای برجام را دقیقا سه ماه پس از توافق، بر اساس قانون به مجلس ارائه داده ایم. اگر از نظر شما شفاف نبوده، در جلسات می توانیم آن را بررسی کنیم. گزارش بعدی را هم در موعد مقرر ارائه می دهیم.
فضاحت عربستان را در روزهای گذشته ببینید! این فضاحت در سالهای گذشته هم وجود داشت اما در سایه ایران هراسی، دیده نمی شد. اما امروزه ایران یک قدرت صلح طلب و آرامش خواه در جهان شناخته می شود و جنایات عربستان در یمن به دید عموم رسیده است.
عدم شرکت ایران در حج امسال نشان دهنده تاکید نظام و رهبری و دولت بر حفظ عزت حجاج ایرانی است.
وزارت خارجه تمام تلاشش را برای اجرای اقتصاد مقاومتی می کند.
یکی از ادارات کل وزارت خارجه، مربوط به اتباع ایرانی خارج از کشور است که برای جذب سرمایه های آنان نیز تلاش می شود. اما لازمه آن ایجاد اطمینان در ایرانیان خارج از کشور است که هر زمان خواستند برگردند و آزادانه سرمایه گذاری کنند و هر وقت خواستند بتوانند ایران را ترک کنند.
اقدامات لازم را برای برخورد با دست اندازی به اموال ایران انجام دادیم. اینکه می گویید چرا چراغ قوه گرفتیم که نشاندهیم، تخلف مربوط به چه دوره ای بوده؛ برای این بود که برخی به ناروا می گفتند که مردم ما را پس از برجام تحقیر می کنند! ما خواستیم بگوییم که امروزه تحقیرها تمام شده و این تحقیر مربوط به دوره دیگری است. ما این روزها در برابر گروه قانون شکنی قرار داریم. ما دعوای بین المللی علیه آمریکا را ثبت خواهیم کرد و قانون شکنی آمریکایی ها را به دنیا نشان می دهیم. ما امروز با فراغت در مجامع بین المللی می‌توانیم حضور یابیم و علیه آمریکا شکایت کنیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *