پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | شورای شهر سه هفته تعطیل شد آغاز ماه عسل شورای شهر

شورای شهر سه هفته تعطیل شد آغاز ماه عسل شورای شهر





۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱:۱۱

شورای شهر سه هفته تعطیل شد
آغاز ماه عسل شورای شهر

شورای شهر کرمان به مدت سه هفته تعطیل شد. در جلسه عمومی این شورا که شب گذشته در محل خانه شهر کرمان برگزار شد، مشرفی رییس شورای شهر از اعضا خواست که با مرخصی سه هفته ای وی به دلیل مسائل شخصی موافقت کنند و اعضا در عوض پیشنهاد دادند که سه هفته شورا تعطیل باشد که با آن موافقت شد. بنابراین امروز یک جلسه فوق العاده برگزار می شود و جلسه بعدی پس از ماه رمضان برگزار خواهد شد.
پس گرفتن ادعای آب سرطانی
سخنگوی سابق شورای شهر کرمان هم در جلسه عمومی این شورا ادعای «آب سرطانی» را پس گرفت. چندی پیش خبرگزاری ایلنا از قول این عضو شورا نوشت: «در کرمان همچنان آبرسانی به مردم از طریق لوله‌های آزبست صورت می‌گیرد و این لوله‌ها هنوز از رده خارج نشده‌اند، در حالی که استفاده از این لوله‌ها موجب ابتلا به سرطان‌ می‌شود و متاسفانه با وجود این لوله‌ها آبی که باید باعث حیاط مردم کرمان شود؛ موجب ممات این مردم شده است. رابطه مستقیمی بین میزان بالای سرطان در کرمان و استفاده از لوله‌های آزبست وجود دارد که نشان می‌دهد؛ یکی از متغیرهای قابل تامل در رابطه با میزان بالای سرطان در کرمان همین لوله‌های آزبست و مواد خطرزا در آب است.» این صحبت های عضو شورای شهر کرمان با واکنش های زیادی در بین مردم و مسئولان مواجه شد.
یک روز پس از این صحبت ها طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در این رابطه به «پیام ما» گفت: «سرطان زا بودن آب کرمان صحت ندارد و اطلاعات این عضو شورای شهر کامل نیست. آنچه که سرطان زاست، گرد آزبست است و لوله ای که هچگونه موادی از آن وارد آب نمی شود سرطان زا نیست.» حالا با گذشت بیش از دو هفته از این اظهارات، همان عضو شورای شهر کرمان ادعای خود را پس گرفت. او گفت: «هیچگاه ادعای آلودگی آب کرمان را نداشتم. من فقط می گویم طبق مستنداتی که مدیرعامل آبفای کرمان ارائه کرده بود، احتمال دارد بین لوله های آزبستی و آلودگی آب رابطه ای وجود داشته باشد.»
تقاضای ربانی زاده برای کاهش
ساعت کار در رمضان
در این جلسه حجت الاسلام ربانی زاده سخنگوی فعلی شورای شهر از دولت و مجلس شورای اسلامی خواست که همانند دیگر کشورهای اسلامی منطقه ساعت کاری در ماه رمضان کاهش یابد تا مردم بهتر از ماه رمضان استفاده کنند. وی همچنین اظهار کرد: « اگر شما به قم بروید، موقع افطار کسبه و بازاریان به خانه می روند. در کرمان اما اینگونه نیست و بهتر است برنامه ای چیده شود تا این شائبه پیش نیاید که برخی روزه نمی گیرند.»
گلایه مومنی از اظهارات ضد شورا
مهنوش مومنی عضو شورای شهر کرمان هم در رابطه با صحبت یک نفر از قرارگاه خاتم در جلسه ای با حضور استاندار در رابطه با همکاری نکردن شورای شهر با این قرارگاه، گفت: «به گونه ای صحبت شده که انگار شورای شهر همکاری نمی کند در حالی که اینطور نیست. من از آقای شهردار می خواهم در قراردادهایشان از پیمانکاران بخواهند تا مصاحبه نکنند چرا که اینگونه مصاحبه ها باعث تشویش اذهان عمومی می گردد.»
گیلانی: 5 دقیقه ای تصمیم نگیرید
سعید گیلانی عضو شورای شهر هم در این جلسه از برخی تصمیمات عجولانه در شورای شهر انتقاد کرد و خطاب به مشرفی گفت: «5 دقیقه ای تصمیم نگیرید.» وی زمانی این حرف را زد که بحثی در شورای شهر در رابطه با دادن ضمانت اجرایی به پیمانکاران آسفالت مطرح شده بود.
گزارش شهردار از آسفالت خیابان های شهر در سه ماه گذشته و بررسی وضعیت پروژه های خاتم از دیگر مسائل مطرح شده در جلسه شب گذشته بود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *