پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۲:۵۴

تعرفه‌های پزشکی تغییر کرد
قائم مقام وزیر بهداشت از دریافت مصوبه جدید هیئت دولت مبنی بر تغییر تعرفه‌های پزشکی خبر داد.
ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: مصوبه جدید هیئت دولت مبنی بر تغییر تعرفه‌های پزشکی به وزارت بهداشت ارسال شده و به زودی ارقام آن اعلام می‌شود. وی تاریخ تصویب این مصوبه از سوی دولت را 20 خرداد اعلام کرد. گفتنی است تعرفه‌های پزشکی سال 95 در تاریخ 9 خرداد اعلام و در پی آن دولت با شکایات متعدد سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت روبه‌رو شد و گویا همین پیگیری ها تجدید نظر هیئت دولت را به همراه داشت.

جریمه برای پرتاب زباله از پنجره ماشین
سردار سید تیمور حسینی درباره خودروهایی که رانندگان یا سرنشینانشان اقدام به ریختن زباله به سطح معابر و بزرگراه‌ها می‌کنند، گفت: مطابق قانون اگر ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی خودرویی را مشاهده کنند که از داخل آن زباله‌‌ای به بیرون ریخته می‌شود، آنان حق جریمه و اعمال قانون این خودرو را دارند.حسینی با بیان اینکه این قانون طرح جدیدی نیست و مدت‌هاست که در پایتخت اجرا می‌شود، گفت:‌ البته تعداد خودروهایی که راننده یا سرنشینان آن اقدام به ریختن زباله به بیرون از خودرو می‌کنند، زیاد نیست و خوشبختانه اغلب افراد فرهنگ درستی در این زمینه دارند. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره مبلغ جریمه این خودروها نیز به ایسنا گفت: مبلغ جریمه در شهر تهران 300 هزار ریال است و هر جا که ماموران ما با چنین موردی روبه‌رو شوند حتما نسبت به اعمال قانون متخلفان اقدام خواهند کرد. حسینی با بیان اینکه پلیس حفاظت از محیط‌ زیست و حفظ چهره آراسته شهر را وظیفه خود می‌داند، خاطر نشان کرد:‌ همانطور که خودروهای آلاینده، دودزا و فاقد معاینه فنی جریمه شده و خودروهایی که فاقد تاییدیه محیط زیست باشند نیز شماره‌گذاری نخواهند شد، خودروهایی که سرنشینانش با ریختن زباله به سطح خیابان و معابر آن را آلوده کنند نیز جریمه خواهند شد.

خانواده معتادان دچار افسردگی‌اند
رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: 71 درصد مادران و همسران افراد معتاد شرکت‌کننده در یک تحقیق، دچار افسردگی شدید و متوسط بودند.
حسین اسدبیگی درباره وضعیت خانواده مصرف‌کنندگان مواد مخدر گفت: پژوهشی بر روی مادران و همسران افراد مصرف کننده مواد مخدر انجام و طی آن مشخص شد که 71 درصد از زنان شرکت‌کننده در این تحقیق مبتلا به افسردگی هستند. رئیس اورژانس اجتماعی کشور با تاکید براینکه خانواده معتادان غالبا دچار افسردگی هستند، اظهار کرد: استفاده از روش‌های درمانی روانشناختی برای این افراد ضروری است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *