پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | عودها

عودها





۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۲:۵۰

عودها
عودها در شکل‌های مختلفی عرضه می‌گردند: چوب‌های خام, علف‌های خرد شده، پودر یا به شکل مایع و روغن. اما آنچه امروزه ما از عود در ذهن داریم عودهای مخروطی و شاخه ای می باشد. عودهای مخروطی توسط ژاپنی‌ها در اواخر سال ۱۸۰۰ میلادی عرضه شد.
عودهای ماسالا و شاخه های جاس بوسیله بودائی ها حدود سال ۲۰۰ بعد از میلاد از هندوستان به چین وارد شد. از زمان‌های بسیار دور عود در آیین های مذهبی بکار می رفته است. ساخت عودهای گیاهی هنری باستانی و چیزی جز هنری مقدس نبوده است. عودها نه فقط برای از بین بردن بوهای بد و پراکندن بوی خوش بکار می رفت, بلکه برای دور کردن روحهای پلید نیز(درآیین بودا) بکار می رفته است. عود به طور سنتی از صمغ و کندر و چوبهای معطر، پوست درختان، دانه ها، ریشه ها, علف ها و گل ها ساخته می شوند. کتیبه ای مصری متعلق به ۱۵۳۰ قبل از میلاد مسیح استفاده از عود را ذکر کرده است.
تاثیر انواع عود بر چاکراها:
-عود گل سرخ:
امواج عاشقانه و ملایمی به چاکرای قلب وارد می کند و باعث تقویت عشق در شما می شود و ضد عفونی کردن محیط مناسب هستند
– عود مریم گلی:
امواج شفا را به طرف «مرکز تکلم» می‌فرستد و چاکرای گلو را از انقباض رها می کند و شاداب کننده است و برای رفع خستگی مفیداست.
-عود اکالیپتوس:
چاکرای پنجم را باز و پاک می کند. امواج آن ما را بر روی صدای درون باز می کند این عود ضد سرماخوردگی و آنفولانزا، ضد عفونی کننده میباشد.
– عود نعنا:
برای تقویت قلب و چاکرای ششم مفیداست و کمک می کند تا شخص از قالب های افکار محدود رهاوآرام شده و قدرت تمرکز را زیاد کرده و فرد شاداب می‌شود.
-عود یاسمن:
ذهن را بر روی تجسم و تصویری که حامل پیامی از حقیقت عمیق تر است باز می کند.
-عود‌ کندر:
اثر حیات بخشی بر روی ذهن و روان دارد و پاک کننده‌ محیط است. با این رایحه زندگی روزمره در وضعیت موجود کمرنگ شده، اعتقادات مذهبی عمیق تر شده و روح ظرفی مشتاق برای نور الهی می شود.
-عود دارچین:
برای رفع خستگی و ضد عفونی مفید است.
-عودآویش:
برای درمان استرس و رفع خستگی فکری وضدعفونی کردن محیط مناسب است.
– عود لاواندرlavander یا اسطوخودوس :
برای رفع حواس پرتی و فراموشی و رفع خستگی فکری و میگرن وسبب افزایش آرامش خواب می شود و نیز جریان خون رازیاد نموده و در ناتوانی جنسی مؤثر است.
-عود یاس:
باعث سبب رفع فشار روحی، میگرن، دردکلیه، رماتیسم و نقرس وسیاتیک می شود.
-چوب صندل:
برای رفع پرخاشگری و ستیزه جویی و ضد عفونی کردن محیط مناسب است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *