پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اخبار

اخبار





۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۲:۴۸

۲۱ میلیون خودروی بدون راننده تا سال ۲۰۳۵ وارد خیابان ها خواهند شد
فناوری خودروهای بدون راننده هر روز بیشتر از انتظارات رشد می‌کند. حالا پیش‌بینی کارشناسان خبر از ورود بیش از ۲۱ میلیون خودروی بدون راننده تا سال ۲۰۳۵ به خیابان‌ها می‌دهد.
موسسه‌ی تحلیلی و تحقیقاتی IHS در جدیدترین پیش‌بینی خود بیان کرده است که تا سال ۲۰۳۵ در حدود ۲۱ میلیون خودروی بدون راننده وارد خیابان‌ها خواهند شد. این در حالی است که در ژانویه‌ی ۲۰۱۴ این موسسه پیش‌بینی عرضه‌ی ۱۱.۸ میلیون دستگاه از این خودروها را تا سال ۲۰۱۵ کرده بود.
حالا با افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های مختلف و معطوف شدن بیشتر توجهات به این بخش، IHS انتظار دارد تا در سال ۲۰۳۵ بیش از ۲۱ میلیون خودروی بدون راننده در خیابان‌ها وجود داشته باشند.
IHS انتظار دارد تا از لحاظ تعداد این خودروها، آمریکا تا سال ۲۰۳۵ با داشتن ۴.۵ میلیون خودروی بدون راننده در جاده‌ها، در صدر لیست باشد. البته ژاپن نیز از دید IHS عقب نمانده و سرمایه‌گذاری خود روی خودروهای بدون راننده را با توجه به نزدیک‌تر شدن به المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در توکیو، بیشتر خواهد کرد.
البته مقام اول از لحاظ تعداد به چین تعلق خواهد داشت. IHS معتقد است که در سال ۲۰۳۵ در این کشور شاهد حضور ۵.۷ میلیون خودروی بدون راننده خواهیم بود. این رقم برای آفریقا و خاورمیانه در حدود یک میلیون دستگاه خواهد بود. همچنین IHS پیش‌بینی کرده است که خودروهای بدون راننده با چالشی به نام عدم ایمن بودن از لحاظ نرم‌افزاری و احتمال حملات سایبری روبرو خواهند بود.

گوشی Moto Z با قیمت پایین تر از پرچمداران اپل و سامسونگ عرضه می‌شود
چند روز پیش لنوو از پرچمداران جدید و بسیار باریک موتورولا با نام‌های Moto Z و Moto Z Force رونمایی کرد. حال مشخص شده است که لنوو قیمت این گوشی‌ها را پایین‌تر از پرچمداران اپل و سامسونگ تعیین کرده است.موتورولا که جزو دارایی‌های لنوو محسوب می‌شود شب گذشته دو گوشی جدید با نام‌های موتو زد (Moto Z) و موتو زد فورس (Moto Z Force) را رونمایی کرد. نکته‌ی برجسته در باره‌ی این گوشی‌ها، ماژولار بودن آن‌ها است که کاربر از طریق اتصال مغناطیسی می‌تواند ماژول‌های مختلف را به گوشی خود متصل کند. ماژول‌ها در قالب کیس یا کاور برای موتو زد عرضه خواهند شد.هر دو گوشی جدید لنوو از صفحه نمایش ۵.۵ اینچ به همراه پردازنده‌ی Snapdragon 820 بهره می‌برند. موتو زد تنها ۵.۲ میلی‌متر ضخامت دارد و موتو زد فورس نیز از نمایشگر ضد خش و بسیار مقاوم بهره می‌برد و باتری آن ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است.اما پرسش مهمی در زمان رونمایی از موتو زد و موتو زد فورس بی پاسخ باقی ماند و آن هم قیمت این محصولات است. لنوو هرچند قیمت دقیق گوشی‌های جدید خود را اعلام نکرد، اما گفت که این گوشی‌ها ماه سپتامبر یا شهریور عرضه می‌شوند.با این حال یک وب‌سایت بلغارستانی اطلاعاتی در زمینه‌ی قیمت این محصولات بدست آورده و اعلام کرده که موتو زد از قیمت پایه‌ی پرچمداران سامسونگ و اپل پایین‌تر خواهد بود. این اطلاعات از طریق شرکای تجاری لنوو که قرار است گوشی‌های جدید این شرکت را در بلغارستان به فروش برسانند، بدست آمده است.در حال حاضر قیمت جهانی پرچمداران سامسونگ و اپل حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ دلار است و به این ترتیب انتظار می‌رود قیمت گوشی موتو زد حدود ۶۰۰ یا ۵۵۰ دلار داشته باشد. اما موتو زد فورس احتمالا قیمت نزدیک به پرچمداران بازار داشته باشد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *