سایت خبری پیام ما آنلاین | دادستان کرمان خبر داد دستگیری 21 نفر در پارتی شبانه

دادستان کرمان خبر داد دستگیری 21 نفر در پارتی شبانه





۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۲:۴۴

دادستان کرمان خبر داد
دستگیری 21 نفر در
پارتی شبانه

خبر دستگیری 21 نفر در پارتی شبانه ای روز گذشته در حالی توسط دادستان کرمان رسانه ای شد که چندی پیش هم تعدادی دیگر به همین جرم در کرمان دستگیر شده بودند.
هنوز سه هفته از رسانه ای شدن خبر دستگیری چند نفر در مهمانی مختلط در کرمان نگذشته بود که خبر دیگری در زمینه مهمانی های مختلط یا همان پارتی منتشر شد. دادخداسالاری، دادستان کرمان این مهمانی ها را «پدیده ای نوظهور و ناهنجار» خواند و از دستگیری 21 نفر در یک پارتی شبانه خبر داد. طبق گفته سالاری این افراد چهارشنبه گذشته دستگیر شده اند. او همچنین دستگیرشدگان در این مهمانی را کسانی دانست که با شرب خمر در ماه رمضان «حرمت شکنی» کرده اند. اما این اولین باری نیست که اخیرا برخی به دلیل شرکت در مهمانی مختلط دستگیر می شوند. چهارم خردادماه جاری بود که سالاری از دستگیری 23 نفر در یک پارتی شبانه خبر داد. طبق گفته وی، برای آن مهمانی یک نفر از طریق کانال تلگرامی خود افرادی را دعوت کرده بود. دادستان با هشدار به برگزار کنندگان چنین مهمانی هایی، گفته بود:« اجازه نمی دهیم افراد به اعمال ضد انقلاب دست بزنند و یا اجناس بنجل قاچاق خود را در قالب مزون لباس که در حاشیه پارتی ها برگزار می کنند، به فروش برسانند و دامن جامعه را لکه دار و ارزش های اسلامی را نادیده بگیرند.» وی همچنین با اشاره به دغدغه و مطالبه قشر مذهبی جامعه برای تشدید برخورد با موارد تخلف بر مسئولیت دادستانی به عنوان مجری قوانین و مقررات دینی تاکید کرد. حالا پس از 18 روز از آن دستگیری، خبر دستگیری 21 نفر دیگر به جرم شرکت در مهمانی مختلط همراه با شرب خمر رسانه ای شده است. این دستگیری ها در فاصله زمانی کم نشان می دهد که نهادهای مجری قانون دور تازه ای از برخورد با پارتی ها و مهمانی های مختلط و هنجارشکن را آغاز کرده اند. این موضوع فقط مختص به کرمان نبوده و در ماه های اخیر خبرهای گوناگونی از دستگیری افراد شرکت کننده در پارتی ها در سراسر کشور منتشر شده است.
پارتی قزوین و حکم شلاق
جنجالی ترین خبری که اخیرا در رابطه با برخورد با اینگونه مهمانی ها منتشر شده، به استان قزوین برمی گردد. ششم خردادماه بود که دادستان قزوین از اجرای حکم 99 شلاق برای شرکت کنندگان در یک پارتی خبر داد. به گفته صادقی نیارکی بیش از 30 دختر و پسر که بدون داشتن هیچ گونه رابطه‌ ای به بهانه شرکت در جشن فارغ التحصیلی در حال رقص و پایکوبی بودند دستگیر شدند. به گزارش تسنیم با رسیدن گزارشی مبنی بر اختلاط تعداد زیادی دختر و پسر جوان در ویلایی در اطراف قزوین بلافاصله با صدور دستوراتی از سوی بازپرس کشیک دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، تمامی شرکت کنندگان در پارتی مذکور، جلب شدند. صادقی نیارکی با اشاره به اجرای حکم شلاق تمامی متهمان در فردای روز دستگیری عنوان کرد که به‌دنبال ارسال پرونده متهمان به دادگاه، با تشکیل جلسه فوق‌العاده هر یک از متهمان به 99 ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند که حکم صادره در همان روز درباره آن ها اجرا شد.
ستاره ها هم دستگیر شدند
قبل از پارتی قزوین، یک پارتی دیگر و خبر دستگیری شرکت کنندگان در آن منتشر شد. این پارتی در شهر تهران برگزار شده بود و یک فوتبالیست و تعدادی بازیگر هم در میان شرکت کنندگان بودند. نوزدهم اردیبهشت ماه بود که این خبر مانند یک بمب در فضای مجازی منفجر شد. ماجرا از این قرار بود که با گزارش تعدادی از همسایه ها به پلیس 110، ماموران به محل موردنظر رفتند و همه شرکت کنندگان در این مراسم غیراسلامی و هنجارشکن را بازداشت کردند. البته این بار دیگر خبری از اجرای یک روزه حکم نبود.
پارتی وکلا
چند روز پس از پارتی ستاره ها، خبری در رسانه ها منتشر شد که 15 وکیل در مازندران به علت حضور در یک پارتی دستگیر شدند. البته دو روز بعد این خبر تکذیب شد و معلوم شد که تنها 2 نفر از شرکت کنندگان وکیل بوده اند. به جز این پارتی ها، خبر دستگیری شرکت کنندگان در چندین پارتی دیگر از جمله در بندرعباس و تهران هم در روزهای گذشته توسط مسئولان قضایی منتشر شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *