پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۲:۴۲

شورای نگهبان با معافیت‌های جدید سربازی مخالفت کرد
خبرآنلاین نوشت: شورای نگهبان نظر خود را در مورد لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اعلام کرد. ماده ۵ الحاقی این لایحه، به معافیت های جدید برای فرزندان ایثارگران اختصاص داشت. روابط عمومی شورای نگهبان در این باره اعلام کرد: علی‌رغم اشکالات و ابهامات متعددی که بر این مصوبه وارد است نظر به اینکه علاوه بر اصلاحات و الحاقاتی که در متن لایحه تقدیمی دولت توسط مجلس به عمل آمده کلاً در 50 ماده به تصویب رسیده است با عنایت به اینکه قریب به 70 ماده به عنوان مواد الحاقی به آن افزوده شده است از آنجا که لایحه دولت با مصوبه مجلس ماهیتاً اختلاف فاحش پیدا کرده و موارد اضافه شده به خصوص مواد الحاقی از مصادیق طرح موضوع اصل 74 قانون اساسی محسوب نمی‌شوند و اصلاحات مذکور در اصل 75 نیز در مورد آنها صدق نمی‌کند و این امور عرفاً اصلاح در لایحه نیز محسوب نمی‌گردد لذا مصوبه مرقوم مغایر اصول فوق‌الذکر شناخته شد.
رحمانی‌فضلی‌ خطاب به استانداران و معاونان وزارت کشور: در وزارتخانه حق ندارید جنس‌ خارجی مصرف کنید
وزیرکشور در بخشنامه‌ای، مسؤولیت معاونان وزارت کشور و استانداران در اجرای فرمان مقام معظم رهبری و تصویب نامه هیأت وزیران درخصوص ممنوعیت خرید خارجی را ابلاغ کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور در بخشنامه جدید عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به استانداران سراسر کشور و معاونان وزارت کشور با یادآوری تأکیدهای مکرر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدارهای مختلف، برضرورت جدی حمایت از تولیدات ملی ومصرف محصولات داخلی و ممنوعیت مصرف تولیدات غیرایرانی درقوای سه گانه، دستگاههای حاکمیتی و دولتی، ساز و کار نظارت بر اجرای دقیق فرمان صریح ایشان در تاریخ 2/6/91 در دیدار رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت با عبارت: « اصلاً ممنوع کنید و بگوئید هیچ کس حق ندارد در این وزارتخانه جنس خارجی مصرف کند» ابلاغ شده است.
موحدی کرمانی: آماده نشدن مصلا ظلم است،
خدا از این ظلم نمی‌گذرد
خبرآنلاین نوشت: آیت الله موحدی کرمانی گفت: متصدیان هرچه زودتر بکوشند تا مصلای تهران برای انجام فریضه نماز جمعه آماده شود، مصلی برای ادای فریضه نماز است و برای تجارت نیست. من از نماز گزارانی که در چنین روزی روی آسفالت و مقابل آفتاب داغ مستمع خطبه‌ها هستند خجالت می‌کشم. آماده نشدن مصلی ظلم به نماز گذاران و روزه‌دارانی است که زیر آفتاب نماز می‌خوانند، خداوند از این ظلم به‌سادگی نمی‌گذرد و مسئولان باید تلاش کنند مصلی تهران هرچه سریع‌تر برای طول سال آماده شود.
امام جمعه اصفهان: بی حجابی باعث خشک شدن
زاینده رود می شود
انتخاب نوشت: آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان گفت: در بخشی از سایت‎ها سفره ناهار در ماه مبارک رمضان را پخش می‎کنند یا عکس‎های بی‎حجاب خود را در سایت‎ها منتشر می‎کنند، اگر شرکت مخابرات می‎تواند این افراد را شناسایی و دستگیر کند و این کار را صورت ندهد، خیانت کرده است. عکس‌هایی به دفتر من رسیده است که زنان در کنار زاینده‌رود خشک مثل اروپا عکس گرفته‌اند همین کارها را می‌کنید رودخانه که خشک شد بالا دست آن هم خشک می شود.
امام جمعه مشهد: بعد از سه سال یک قدم هم برای اقتصاد مقاومتی بر نداشته‌اید
انتخاب نوشت: آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: به رذل‌ترین و شیطان ترین خلق خدا دست دادید، آخرش را هم دیدید که برجام چه شد، حداقل الان برگردید، حالا حرف رهبری را قبول کنید. در مساله اقتصاد 3 سال است رهبری اصرار به اقتصاد مقاومتی دارند، مولفه‌ها و راهکارهای آن را هم گفته‌اند و همه هم آن را قبول کرده‌اند، اما برای اقتصاد مقاومتی چه کرده‌اند، کار به جایی رسیده که رهبری گفتند دیگر حرف زدن فایده ندارد، اقدام و عمل، این همه می‌گویند قاچاق خنجر از پشتی است که اقتصاد مقاومتی می‌خورد، اما چرا با این همه امکانات امنیتی و انتظامی که در کشور وجود دارد چرا جلوی این کار تاکنون گرفته نشده است.
آیت الله مکارم شیرازی: هنوز خسارت
افراطی گری ها را می دهیم
انتخاب نوشت: آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه افراط سبب تخریب می شود، گفت: از افراط گری گرفتار خسارت های زیادی شدیم که هنوز هم ادامه دارد. این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه افراط سبب تخریب می شود، ابراز داشت: واقعا در زندگی فردی و اجتماعی از افراط گری گرفتار خسارت های زیادی شدیم که هنوز هم ادامه دارد؛ بنده نمی خواهم وارد جزئیات شوم اما از افراط گری خسارت هایی وارد شده است که هنوز هم ادامه دارد.
یک فعال اصلاح طلب: اصولگرایان خردگرا سال 96 گزینه‌ای را مقابل روحانی نمی‌گذارند
خبرآنلاین نوشت: عبدالله ناصری عضو بنیاد باران با بیان اینکه اصولگرایان خردگرا و معتدل گزینه ای را در سال 96 رودروی روحانی قرار نخواهند داد، خاطرنشان کرد: البته این طیف از اصولگرایان گزینه ای هم ندارند، اگر چنین اراده و قصدی در آنها وجود داشت همراه با دولت روحانی در انتخابات مجلس حرکت نمی کردند. این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: البته ممکن است جریان تندرو که در سال 92 هم با گفتمان مقاومت وارد انتخاب شد و کاندیداهایی از جنس جلیلی و قالیباف داشتند یا حتی طیف احمدی نژاد، تلاش کنند وارد انتخابات شوند. ولی زمینه رای آوری ندارند.
آیت‌الله مصباح‌یزدی: نمی‌گوییم که انسان نباید لذت ببرد، اما لذت منحصر به یک لذت آنی نیست
میزان نوشت: آیت الله مصباح یزدی گفت: کسی که فقط دنبال لذت در دنیا باشد، براساس قرآن در دوزخ قرار می‌گیرد، اما کسی که جلوی طغیان هوای نفس خود را بگیرد و براساس آن عمل نکند، به بهشت خواهد رفت. اساس تعلیم و تربیت یاد دادن این اصول بدیهی به کودکانمان است و باید با آن‌ها به صورت منطقی و نه آمرانه بحث کنیم، ما نمی‌گوییم که انسان نباید لذت ببرد، اما لذت منحصر به یک لذت آنی نیست، بلکه شاید لذت‌هایی باشد که هزاران سال طول بکشد.
مشاور روحانی: از رقابت با احمدی نژاد شدیدا
استقبال می کنیم
اعتماد نوشت: رضا صالحی امیری،رئیس کتابخانه ملی و مشاور دکتر حسن روحانی گفت: به شخصه معتقدم بهترین رقیب برای دکتر روحانی کاندیدای جریان رادیکالیسم است. چرا که معتقدم جامعه ایران با مقایسه دو گفتمان اعتدال و رادیکالیسم حتما اعتدال را انتخاب خواهد کرد. بسیار مثبت می‌بینم که احمدی‌نژاد رقیب روحانی باشد. ما به‌شدت از حضور احمدی‌نژاد استقبال می‌کنیم
دوشنبه؛ برگزاری انتخابات هیات‌رییسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس
تسنیم نوشت:سخنگوی هیات رئیسه مجلس از برگزاری انتخابات هیات رئیسه کمیسیونهای تخصصی خانه ملت خبر داد و گفت: اعضای هیئت رئیسه کمیسیونها، دوشنبه در جلسه‌ای انتخاب می‌شوند. بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست رؤسای شعب پانزده‌گانه مجلس با نایب رئیس اول پارلمان خبر داد و گفت: این نشست امروز در ساعت 15 و در دفتر آقای پزشکیان برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه قرار است در نشست رؤسای شعب پانزده‌گانه مجلس درباره لیست نهایی کمیسیونهای تخصصی خانه ملت در دوره دهم تصمیم‌گیری شود، افزود: پس از نهایی شدن لیست کمیسیونهای تخصصی مجلس دهم، اعضای هیئت رئیسه کمیسیونها، دوشنبه در جلسه‌ای انتخاب می‌شوند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *