پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | واکنش کاربران به حذف عربستان از فهرست سیاه باتشکیل کمپین «ننگ بر سازمان ملل»

واکنش کاربران به حذف عربستان از فهرست سیاه باتشکیل کمپین «ننگ بر سازمان ملل»





۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۲:۴۱

واکنش کاربران به حذف عربستان از فهرست سیاه باتشکیل کمپین «ننگ بر سازمان ملل»

سازمان ملل زیر فشارهای عربستان نام سعودی ها را از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان حذف کرد، این موضوع واکنش کاربران شبکه های اجتماعی را به همراه داشت.
دبیر کل سازمان ملل در پی انتشار گزارشی از ائتلاف عربستانی ها و تجاوز به کشور یمن که آن را در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار داده بود با واکنش هایی از سمت سعودی ها مواجه شد؛ پس از چند روز و به دلیل فرافکنی های این رژیم متجاوز، بان کی مون نام این کشور را موقتا از فهرست ناقضان حقوق کودکان حذف کرد.
این اقدام دبیر کل سازمان ملل واکنش هایی از سمت کاربران شبکه های اجتماعی را در بر داشته است. کاربران توئیتر با تشکیل کمپین «ننگ بر سازمان ملل» نارضایتی خود را به حذف نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق کودکان به دلیل تهدید مالی نشان دادند.
کمپین(Shameonun#) در منطقه جنوب غربی آسیا از روز گذشته تبدیل به یکی از پربازدیدترین برچسب های استفاده شده از کاربران شده است؛ توئیت ها به زبان فارسی و عربی در این هشتگ صورت می گیرد.
بخشی از پست های کاربران در کمپین Shameonun#
نام: سازمان ملل / شغل: پول می‌گیریم محکوم نمی‌کنیم
نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق کودک حذف نام عربستان سعودی از «فهرست سیاه ناقضان حقوق کودک» سازمان ملل را شدیدا محکوم کردند.
اقدام سازمان ملل اعتبار فهرست سیاه و دبیرکل این سازمان را زیر سوال می‌برد.
عربستان به دلیل افزایش ۶۰ درصدی کشتار کودکان بر اثر حملات «ائتلاف سعودی علیه یمن» در سال ۲۰۱۵ به فهرست ناقضان حقوق کودک افزوده شده است.
نماینده‌ی عربستان در سازمان ملل تاکید کرد که نام کشورش «برای همیشه و بدون قید و شرط» از فهرست یادشده پاک شده است.
بان کی مون تاییدکرده قراردادن ائتلاف سعودی در فهرست ناقضان حقوق کودک، بودجه بعضی برنامه‌های سازملل را تهدید می‌کرده.
قبلا بعضی دیپلمات‌ها گفته بودند عربستان تهدیدکرده اگر ائتلاف نظامی‌شان در آن فهرست برود، کمک‌هایش به سازملل را قطع می‌کند،دقیقا این رژیم جز شر دیگه چه خیری داشت
امان از دست پول! تهدید ۱۰۰ میلیون دلاری
بان کی مون: من باید این تصمیم را میگرفتم چون نمی‌شود فعالیت های دیگر سازمان ملل، به ویژه فعالیت های امداد رسانی، بر سر این موضوع تعطیل شوند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *