پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | فرمانده پلیس راه استان در جلسه مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل عنوان کرد: قدرت‌نمایی افغانی‌کِش‌ها درجاده‌ ها

فرمانده پلیس راه استان در جلسه مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل عنوان کرد: قدرت‌نمایی افغانی‌کِش‌ها درجاده‌ ها





۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۲:۳۰

فرمانده پلیس راه استان در جلسه مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل عنوان کرد:
قدرت‌نمایی افغانی‌کِش‌ها درجاده‌ ها

فرمانده پلیس راه کرمان با اشاره به معضل خوردوهای افغانی کش در جاده های این استان گفت: این خودروها به ایست پلیس نیز اهمیتی نداده و به صورت انتحاری عبور می‌کنند.
سرهنگ یوسف نجفی در جلسه مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری اظهار کرد: به لحاظ گستردگی و سهم زیاد کرمان از جاده‌های کشور تنها توانسته‌ایم در ازای هر ۱۰۰ کیلومتر یک تیم گشتی در جاده‌های استان داشته باشیم که بر این مبنا نصب دوربین‌های کنترل راه و راه‌اندازی پلیس راه می‌تواند در کاهش خطرات جاده ای مؤثر باشد. وی با بیان اینکه نصب دوربین‌های کنترل راه و راه اندازی پلیس راه در جنوب استان در کاهش تصادفات جاده‌ای در کرمان نقش عمده ای داشته است، گفت: دوبانده شدن برخی محورها، نصب دوربین و افتتاح پلیس راه جنوب استان کرمان سه اقدامی بود که منجر به کاهش تلفات در سال ۹۲ شد. سرهنگ نجفی افزود: شمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای استان کرمان از هزار و ۲۴۰ نفر در سال ۸۶ به ۸۷۷ نفر در سال ۹۴ رسیده است. فرمانده پلیس راه استان کرمان گفت: در حال حاضر کاهش تصادفات تقریباً هشت درصد است که این وضعیت کاملاً شکننده است و باید فکر اساسی شود تا به یک ثبات برسیم. سرهنگ نجفی بیشترین فراوانی حوادث جاده ای را مربوط به خودروهای پراید و پژو دانست و گفت: با انجام اقدامات لازم در جاده چون نصب دوربین و کشیک همکاران به ویژه در شب از وقوع چنین حوادثی در جاده‌های استان کرمان جلوگیری می‌کنیم.
افغانی کش ها یکی از مهم‌ترین معضلات
حمل و نقل جاده ای در کرمان
وی در ادامه با اشاره به معضل خوردوهای افغانی کش در استان کرمان گفت: استان کرمان به شدت با این معضل روبروست و استان‌های دیگر یا این معضل را نداشته و یا با این حجم روبرو نبوده‌اند و این معضل یکی از چالش‌های حمل و نقل در استان کرمان شده است.
فرمانده پلیس راه استان کرمان افزود: در تصادفات جاده ای یا مستقیم افغانی کش ها دخیل بوده‌اند و یا اثرات غیرمستقیمی بر تصادفات چون واژگونی داشته‌اند و جالب اینجاست که این خودروها به ایست پلیس نیز اهمیتی نداده و به صورت انتحاری عبور می‌کنند. سرهنگ نجفی با بیان اینکه باید ریشه افغانی کش ها را از بین ببریم، گفت: افغانی کش ها یا به گفته ساده تر اراذل و اوباش جاده ای که این روزها در جاده قدرت نمایی می‌کنند آمار بسیار بالایی را در تصادفات به خود اختصاص داده‌اند که متاسفانه با توقیف خودرو نیز اقدام به خرید خودروی دیگر می‌کنند و به این کار ادامه می‌دهند بنابراین اهمیت دارد که این موضوع به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد.
بلوردی رئیس شورای حمل و نقل استان:
کرمان رتبه سوم تصادفات برون شهری
رئیس شورای حمل و نقل استان کرمان گفت: استان کرمان رتبه سوم تصادفات برون شهری را به خود اختصاص داده است.
محمدمهدی بلوردی گفت: استان کرمان از نظر طول راه‌های برون شهری با طول 6 هزار و 176 کیلومتر، رتبه پنجم کشوری را دارد. وی با اشاره به معادن و کشاورزی استان کرمان، اظهار کرد: استان کرمان رتبه هشتم کشوری با 10 هزار و 234 تن کیلومتر کالای حمل شده دارد و از نظر اورژانس فعال رتبه 19 کشوری را دارد. مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه 54 کیلومتر آزادراه و یک هزار و 739 کیلومتر بزرگراه در استان کرمان وجود دارد و با اشاره به روند افزایشی تصادفات استان کرمان و کسب رتبه سوم تصادفات برون شهری، تصریح کرد: در زمینه تصادفات استان کرمان وضعیت مناسبی ندارد. بطوریکه در تصادفات برون شهری و روستایی 779 نفر کشته در سال 94 داشته‌ایم که این میزان در سال 93 برابر با 706 نفر کشته بوده است. مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه، یک چهارم ماموریت‌های اورژانس در استان کرمان به صورت ترافیکی و حوادث جاده‌ای است، افزود: در تغییرات تلفات در مسیرهای برون شهری و روستایی استان کرمان 10.3 درصد رشد داشته‌ایم در حالی که میانگین کشوری به صورت منفی بوده است. بلوردی ابراز کرد: پاسخگو نبودن کنترل سرعت سنتی، کمبود نیروی انسانی و ناوگان پلیس، افزایش تردد شبانه، کمبود بیمارستان‌های پیش‌درمان و پایگاه‌های اورژانس بین‌جاده‌ای و وجود قاچاق سوخت و افاغنه غیرمجاز مهمترین چالش‌های حمل و نقل در استان کرمان است.. رئیس شورای حمل و نقل استان کرمان با اشاره به تصادفات که توسط افغانی کش‌ها رخ می دهد، تصریح کرد: 73 نفر در سال گذشته به صورت مستقیم در تصادفات خودروهای افاغنه‌کش در جاده‌های شمال استان کرمان فوت کرده‌اند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد:
افاغنه، 12 درصد متوفیان تصادفات درون شهری
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: 12 درصد متوفیان تصادفات درون شهری استان کرمان را افاغنه تشکیل داده اند.
سرهنگ حمید معین زاده با بیان اینکه 3.9 درصد جمعیت کشور را استان کرمان تشکیل داده است و همچنین 3.4 گواهینامه دارها و 4 درصد، خودروهای کشور را در خود جای داده است، اظهار کرد: 5 درصد متوفیان تصادفات درون شهر کشور در سال 94، متعلق به کرمان است ضمن آنکه 12 درصد متوفیان تصادفات درون شهری استان کرمان را افاغنه تشکیل داده اند . معین زاده با اشاره به آنکه ما فقط 5 یا 6 دوربین کنترل نداریم که برخی از آنها معیوب می باشند، اذعان کرد: باید در شهرهای استان کرمان از مانیتورینگ استفاده کرد. وی با اشاره به آنکه باید از تجهیزات الکترونیکی استفاده نماییم، ادامه داد: اگر از تجهیزات الکترونیکی استفاده ننماییم آمار تلفات درون شهری ما تغییر چشم گیری نخواهد کرد و نمی توان موفقیت خاصی در خصوص کاهش تلفات تصادفات داشته باشیم.
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان:
کشته شدن 100 افغانی در جاده‌های استان کرمان طی سال گذشته
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان گفت: برخوردهای روبه‌رو، خطرناک‌ترین نوع تصادفات است. خوشبختانه با دو بانده شدن جاده‌ها این نوع تصادفات کاهش یافته است. عباس آمیان گفت: 100 نفر تلفات افغانستانی‌ها در سال گذشته در جاده‌های استان کرمان داشته‌ایم که ناشی از حمل و نقل غیرمجاز اتباع بیگانه است. وی ابراز کرد: 85 درصد از افرادی که در جاده‌های استان کرمان فوت کرده‌اند، توسط اورژانس به بیمارستان و یا پزشکی قانونی حمل شده‌اند و 15 درصد باقی‌مانده هم توسط پلیس و یا عابران عبوری منتقل شده‌اند. مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان با اشاره به مرگبار ترین تصادفات، افزود: برخوردهای روبه‌رو، خطرناک‌ترین نوع تصادفات است که خوشبختانه با دو بانده شدن جاده‌ها این نوع تصادفات کاهش یافته است. آمیان در پایان با اشاره به اطلاعات پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی اطلاعات ارزشمندی از جمله تحصیلات، شغل، سن، تعداد افراد تحت تکفل فرد متوفایی که بر اثر تصادف فوت کرده است را در دست دارد، از این اطلاعات در برنامه ریزی های می توان بهره گرفت./ایسنا

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *