سایت خبری پیام ما آنلاین | بلوردی، مدیرکل راه وشهرسازی استان کرمان: یک هزار و 500 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در استان کرمان واگذار می شود

بلوردی، مدیرکل راه وشهرسازی استان کرمان: یک هزار و 500 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در استان کرمان واگذار می شود





۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۲:۲۴

بلوردی، مدیرکل راه وشهرسازی استان کرمان:
یک هزار و 500 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در استان کرمان واگذار می شود
مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت:یک هزارو 500 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در استان کرمان واگذار می شوند.
دکتربلوردی افزود: قبل از سال‌جاری، اطلاعات این واحدها را در سامانه‌ی الکترونیکی اداره‌کل راه و شهرسازی قرار گرفته و کسانی که علاقه‌مند هستند، می‌توانند از بین این واحدها انتخاب و اطلاعات را در سایت تکمیل و با مراجعه به اداره‌کل راه و شهرسازی، ثبت‌نام کنند. مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان این‌که طی روزهای گذشته همه‌ی شرط‌های مسکن مهر مربوط به این 1500واحد حذف شد و هر مراجعه‌کننده‌ای که بتواند منابع مالی مورد نیاز واحد را تامین کند، می‌تواند ثبت‌نام کند، افزود: با توجه به این‌که این واحدها در مراحل مختلف پیش‌رفت هستند، بعد از تکمیل، تحویل متقاضی‌ها می‌شوند.
وی درباره‌ی مبلغ تسهیلات واحدهای مسکن مهر نیز بیان کرد: در آغاز اجرای طرح مسکن مهر، وام‌ها برای ساخت‌وساز عادی 15 میلیون تومان و برای ساخت‌وساز با فن‌آوری نوینِ ساختمان 25 میلیون تومان بود که در ادامه، به 20 و 25 میلیون تومان افزایش یافت. دکتربلوردی افزود: از سال گذشته با مصوبه‌ی دولت، این وام‌ها به 30 میلیون تومان افزایش یافت.
وی ادامه داد: البته همه‌ی واحدها نتوانستند از این میزان تسهیلات استفاده کنند؛ چراکه در صورتی که پیش‌رفت واحدها به 60 درصد برسد، می‌توانند 5 میلیون تومان مازاد را دریافت کنند. مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: مقرر شده امسال پرونده‌ی مسکن مهر در کشور و استان بسته شود. بلوردی با بیان این‌که البته مشکلاتی وجود دارد و علاوه بر واحدهای فاقد متقاضی، بیش از 2500 واحد دیگر مشکلات قضایی دارند، افزود: شرکت‌های مسکن مهر عمدتاً به‌دلیل اختلافات مالی بین مدیران و اعضای تعاونی‌ها، در دادگستری پرونده دارند که بعد از رفع مشکلات، این واحدها نیز تحویل مردم خواهد شد. مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان درباره‌ی مشکلات برخی تعاونی‌ها از جمله تعاونی پارساگستر گفت: این شرکت، از تعاونی‌های خودمالکان است که زمین توسط تعاونی خریداری شده و در این نوع پروژه‌ها، تعهد دولت فقط پرداخت وام است.
وی با بیان این‌که متاسفانه به‌دلیل اختلاف بین اعضا و مدیران تعاونی، این پروژه تعطیل و مشکل قضایی ایجاد شده و در دادگستری پرونده دارند، تصریح کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی برای حل مشکل اعضای این تعاونی، اقداماتی انجام داده و مجوزهایی صادر و قرار شد بخشی از مشکل با جایگزینی تعدادی از اعضا در واحدهای بدون‌متقاضی، حل شود و در این راستا منتظر اعلام لیست از سوی مدیر تعاونی هستیم. وی بیان کرد: راه دوم این است که مشکل بخش دیگری از اعضا را در قالب واگذاری زمین حل کنیم و براساس تعهدی که مدیران تعاونی دارند، باید عملیات اجرایی را در سال‌جاری به اتمام رسانند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *